Forumindex › Forums › Modellen › Astra › astra gsi ombouwen van c18xe naar 20xe
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 augustus 2009 om 19:34 #17499829
ja ok ga dat eens overwegen kan nooit kwaad! bedankt voor je tips willem
24 augustus 2009 om 20:42 #17499830mannen ff nog een vraagje!vind na de ombouw dat mn astra asociaal veel benzine gebruikt!heb s nagedacht en kom met 2 redenen waar t volgens mij aan zou kunnen liggen en wat t meest voor de hand ligt,toen mn blok in de kadett lag was ie superzuinig en zo heb ik dat ook overgenomen naar de astra!wat er veranderd is !alleen de uit laat er zit een andere cat onder waar ik niet van weet waar ie vanaf komt wel van opel maar niet van wat voor type!!ook is er ergens in mn uitlaat een buis ingezet van 44 mm waar de rest 50mm is dit zou naar mijn mening een reden kunnen zijn!ook is er in de buurt ong 10 cm van de lambdasonde gelast geworden zou t kunnen zijn dat door de stroom vh lasapparaat de lambdasonde het de geest heeft gegeven???merk wel dat as ik veel vermogen vraag dat ie een beetje geknepen aanvoelt maar loopt verder gewoon rustig en ook krijg ik geen melding in de auto in de vorm van een storing.graag van een van jullie een mening of een idee wat t wel zou kunnen zijn mvg wes
25 augustus 2009 om 10:51 #17499831vandaag alles laten uitlezen nergens foutkodes.lmm wekt goed lamdasonde werkt ook goed schommeld netjes zoas t moet voor de werking vd cat verder alle sensoren in orde!misschien omdat er na de l sonde een flexibel stuk is geplaats ie daardoor meer lucht meet en daardoor ook rijker afregeld en de cat s leeg maken miss dat er te veel tegendruk is waardoor ie zoveel verbruikt mvg wes
25 augustus 2009 om 12:12 #17499832ook de lambda waarden vandaag laten meten waren veel te hoog ook de rest vd waardes zijn te hoog zou dit dan toch een kapotten l dasonde zijn?
28 augustus 2009 om 20:03 #17499833denk t van wel.
willem
28 november 2009 om 00:21 #17499834origineel gepost door wes155
mannen ,vandaag alles in werking gesteld met de ombouw van c18xe naar c20 xe !!zoals vermeld,had ik de 2.0 liter al eerder in een kadett 1.2 gebouwd maar helaas een zwaar ongeluk mee gehad!!jammer van het in nieuwstaat verkerende chassis.iemand interesse in fotos van de ombouw? hoor ik t graag!!hey wes
zou graag foto’s willen zien van je ombouw ben namelijk zelf ook van plan om motor switch te doen , daar kan ik alle info voor gebruiken hoe meer hoe beter:P
en vraagje voor je had jezelf al veel ervaring met motorombouw?
succes verder met je assie
sjef
28 november 2009 om 10:39 #17499835Al meer bekend over het benzine systeem??
werkt de retour goed??
Willem
30 november 2009 om 22:45 #17499836nee weet ik niet hoe kan ik dit controleren?
mvg wes30 november 2009 om 22:48 #17499837van welke ombouw wil je foto s heb helaas de foto s vd kadett op mn oude pc staan die t niet meer doet en van de ombouw naar de astra heb ik geen.weet wel om de 1.2 naar 2.0 16v om te bouwen komt meer bij kijken dan een astra ombouwen
as je info wilt wat je moet aanpassen bij een kadett wil ik je die wel zoveel mogelijk op een rijtje zetten hoor30 november 2009 om 23:04 #17499838als je een astra ecotec wil ombouwen en t is een gsi dan is t een kwestie van kabels omsolderen en paar slangen geloof 2 aanpassen en hij doet t .heb verder geen problemen gehad met ombouw alleen dat mijn motor uit een kadett kwam en niet uit een astra en dan mis je aansluitingen voor de boordcomputer die dan dus niet werkt
heb je een 2.0 8v en gaat naar 16v geld dat eigenlijk t zelfde, oja en de uitlaat niet te vergeten maar die moet je aan t spruitstuk aanpassen en vanaf de kat past iedere uitlaat van opel erop!!
bij een 1.2 kadett moet veel meer veranderen oa
beginnen bij de> tank moet met retour zijn
leidingen met ext pomp
kabels omsolderen
veerpoten voor van min 2.0 l
achteras achter naar schijfrem natuurlijk
stabilisatorstang voor van gsi 16v
kabels voor br stof pomp naar achter trekken daar 1.2 de pomp in de motor ruimte zit
gat maken in schutbord voor de kabelboom te trekken naar ecu
en f beetje testen met welke radiator je t beste uitkomt, ik heb toen een gebruikt van een 1.4 die paste perfect in de onderste gaten en kwak ik boven met een gewone slang uit, en koelt voldoende
even een plaats vinden voor de olie koeler daar je daar geen punten hebt voor te vastmaken
andere optie is de olie koeler afsluiten daar je die niet nodig hebt tenminste niet as je niet altijd volgas rijd op snelweg ofzo
ook wil ik erbij vermelden dat op de oliekoelr na alles is voorbereid om t op te schroeven daar de chassis nagenoeg t zelfde zijn
wil je meer weten hoor ik t wel mvg wes30 november 2009 om 23:12 #17499839o ja wazzda had er al een aantal achter de rug heb ondertussen ook alweer een astra 16 16v naar 2.0 16 v omgebouwd ook geen problemen gehad zo op zicht buiten dat de eigenaar een laag budget had en de auto nu met rotte en besneden slangen in elkaar hangt!!!!!!dussss een tip zorg dat je t goed doet
en houd rekening met onverziene kosten je wilt t natuurlijk wel goed doen he
?bij heb ik alles vernieuwd slangen enzo maar ok ben wel duidelijk geweest zo hoor t wel as je vragen hebt1 december 2009 om 10:56 #17499840origineel gepost door wes155
o ja wazzda had er al een aantal achter de rug heb ondertussen ook alweer een astra 16 16v naar 2.0 16 v omgebouwd ook geen problemen gehad zo op zicht buiten dat de eigenaar een laag budget had en de auto nu met rotte en besneden slangen in elkaar hangt!!!!!!dussss een tip zorg dat je t goed doet
en houd rekening met onverziene kosten je wilt t natuurlijk wel goed doen he
?bij heb ik alles vernieuwd slangen enzo maar ok ben wel duidelijk geweest zo hoor t wel as je vragen hebtdaarovoor ben ik ook nog aan het sparen :D9 (hen namelijk ook een laag budget)
ik rij nu momenteel een astra 18 16v eco die wou ik ombouwen naar een 2.0 16v de informatie is wel intressant
maar de komt nog meer bij kijken als ik dachtsjef
3 december 2009 om 12:43 #17499841benieuwd naar de fotos:)
7 december 2009 om 04:01 #17499842heb helaas geen fotos vd ombouw meer zoals gezegd!maar om een astra 1.8 om te bouwen naar 2.0 16 v stelt niet veel voor hebt zo goed als niks nodig alleen de kachelslang vd kop naar de kachel en de motorsteun aan de bijrijders kant moet vd c 2.0 xe zijn en dan kun je zo beginnen hoor!!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.