astra gsi ombouwen van c18xe naar 20xe

Forumindex Forums Modellen Astra astra gsi ombouwen van c18xe naar 20xe

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 51 tot 64 (van in totaal 64)
  • Auteur
    Berichten
  • #17499829
    wes155
      Lid sinds:
      27 April 2009

      ja ok ga dat eens overwegen kan nooit kwaad! bedankt voor je tips willem

      #17499830
      wes155
        Lid sinds:
        27 April 2009

        mannen ff nog een vraagje!vind na de ombouw dat mn astra asociaal veel benzine gebruikt!heb s nagedacht en kom met 2 redenen waar t volgens mij aan zou kunnen liggen en wat t meest voor de hand ligt,toen mn blok in de kadett lag was ie superzuinig en zo heb ik dat ook overgenomen naar de astra!wat er veranderd is !alleen de uit laat er zit een andere cat onder waar ik niet van weet waar ie vanaf komt wel van opel maar niet van wat voor type!!ook is er ergens in mn uitlaat een buis ingezet van 44 mm waar de rest 50mm is dit zou naar mijn mening een reden kunnen zijn!ook is er in de buurt ong 10 cm van de lambdasonde gelast geworden zou t kunnen zijn dat door de stroom vh lasapparaat de lambdasonde het de geest heeft gegeven???merk wel dat as ik veel vermogen vraag dat ie een beetje geknepen aanvoelt maar loopt verder gewoon rustig en ook krijg ik geen melding in de auto in de vorm van een storing.graag van een van jullie een mening of een idee wat t wel zou kunnen zijn mvg wes

        #17499831
        wes155
          Lid sinds:
          27 April 2009

          vandaag alles laten uitlezen nergens foutkodes.lmm wekt goed lamdasonde werkt ook goed schommeld netjes zoas t moet voor de werking vd cat verder alle sensoren in orde!misschien omdat er na de l sonde een flexibel stuk is geplaats ie daardoor meer lucht meet en daardoor ook rijker afregeld en de cat s leeg maken miss dat er te veel tegendruk is waardoor ie zoveel verbruikt mvg wes

          #17499832
          wes155
            Lid sinds:
            27 April 2009

            ook de lambda waarden vandaag laten meten waren veel te hoog ook de rest vd waardes zijn te hoog zou dit dan toch een kapotten l dasonde zijn?

            #17499833
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              denk t van wel.

              willem

              #17499834
              Wazzda
                Lid sinds:
                1 November 2009

                origineel gepost door wes155
                mannen ,vandaag alles in werking gesteld met de ombouw van c18xe naar c20 xe !!zoals vermeld,had ik de 2.0 liter al eerder in een kadett 1.2 gebouwd maar helaas een zwaar ongeluk mee gehad!!jammer van het in nieuwstaat verkerende chassis.iemand interesse in fotos van de ombouw? hoor ik t graag!!

                hey wes

                zou graag foto’s willen zien van je ombouw ben namelijk zelf ook van plan om motor switch te doen , daar kan ik alle info voor gebruiken hoe meer hoe beter:P

                en vraagje voor je had jezelf al veel ervaring met motorombouw?

                succes verder met je assie

                sjef

                #17499835
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  Al meer bekend over het benzine systeem??

                  werkt de retour goed??

                  Willem

                  #17499836
                  wes155
                    Lid sinds:
                    27 April 2009

                    nee weet ik niet hoe kan ik dit controleren?
                    mvg wes

                    #17499837
                    wes155
                      Lid sinds:
                      27 April 2009

                      van welke ombouw wil je foto s heb helaas de foto s vd kadett op mn oude pc staan die t niet meer doet en van de ombouw naar de astra heb ik geen.weet wel om de 1.2 naar 2.0 16v om te bouwen komt meer bij kijken dan een astra ombouwen
                      as je info wilt wat je moet aanpassen bij een kadett wil ik je die wel zoveel mogelijk op een rijtje zetten hoor

                      #17499838
                      wes155
                        Lid sinds:
                        27 April 2009

                        als je een astra ecotec wil ombouwen en t is een gsi dan is t een kwestie van kabels omsolderen en paar slangen geloof 2 aanpassen en hij doet t .heb verder geen problemen gehad met ombouw alleen dat mijn motor uit een kadett kwam en niet uit een astra en dan mis je aansluitingen voor de boordcomputer die dan dus niet werkt
                        heb je een 2.0 8v en gaat naar 16v geld dat eigenlijk t zelfde, oja en de uitlaat niet te vergeten maar die moet je aan t spruitstuk aanpassen en vanaf de kat past iedere uitlaat van opel erop!!
                        bij een 1.2 kadett moet veel meer veranderen oa
                        beginnen bij de> tank moet met retour zijn
                        leidingen met ext pomp
                        kabels omsolderen
                        veerpoten voor van min 2.0 l
                        achteras achter naar schijfrem natuurlijk
                        stabilisatorstang voor van gsi 16v
                        kabels voor br stof pomp naar achter trekken daar 1.2 de pomp in de motor ruimte zit
                        gat maken in schutbord voor de kabelboom te trekken naar ecu
                        en f beetje testen met welke radiator je t beste uitkomt, ik heb toen een gebruikt van een 1.4 die paste perfect in de onderste gaten en kwak ik boven met een gewone slang uit, en koelt voldoende
                        even een plaats vinden voor de olie koeler daar je daar geen punten hebt voor te vastmaken
                        andere optie is de olie koeler afsluiten daar je die niet nodig hebt tenminste niet as je niet altijd volgas rijd op snelweg ofzo
                        ook wil ik erbij vermelden dat op de oliekoelr na alles is voorbereid om t op te schroeven daar de chassis nagenoeg t zelfde zijn
                        wil je meer weten hoor ik t wel mvg wes

                        #17499839
                        wes155
                          Lid sinds:
                          27 April 2009

                          o ja wazzda had er al een aantal achter de rug heb ondertussen ook alweer een astra 16 16v naar 2.0 16 v omgebouwd ook geen problemen gehad zo op zicht buiten dat de eigenaar een laag budget had en de auto nu met rotte en besneden slangen in elkaar hangt!!!!!!dussss een tip zorg dat je t goed doet
                          en houd rekening met onverziene kosten je wilt t natuurlijk wel goed doen he
                          ?bij heb ik alles vernieuwd slangen enzo maar ok ben wel duidelijk geweest zo hoor t wel as je vragen hebt

                          #17499840
                          Wazzda
                            Lid sinds:
                            1 November 2009

                            origineel gepost door wes155
                            o ja wazzda had er al een aantal achter de rug heb ondertussen ook alweer een astra 16 16v naar 2.0 16 v omgebouwd ook geen problemen gehad zo op zicht buiten dat de eigenaar een laag budget had en de auto nu met rotte en besneden slangen in elkaar hangt!!!!!!dussss een tip zorg dat je t goed doet
                            en houd rekening met onverziene kosten je wilt t natuurlijk wel goed doen he
                            ?bij heb ik alles vernieuwd slangen enzo maar ok ben wel duidelijk geweest zo hoor t wel as je vragen hebt

                            daarovoor ben ik ook nog aan het sparen :D9 (hen namelijk ook een laag budget)
                            ik rij nu momenteel een astra 18 16v eco die wou ik ombouwen naar een 2.0 16v de informatie is wel intressant
                            maar de komt nog meer bij kijken als ik dacht

                            sjef

                            #17499841
                            SG-C20XE
                              Lid sinds:
                              31 August 2009

                              benieuwd naar de fotos:)

                              #17499842
                              wes155
                                Lid sinds:
                                27 April 2009

                                heb helaas geen fotos vd ombouw meer zoals gezegd!maar om een astra 1.8 om te bouwen naar 2.0 16 v stelt niet veel voor hebt zo goed als niks nodig alleen de kachelslang vd kop naar de kachel en de motorsteun aan de bijrijders kant moet vd c 2.0 xe zijn en dan kun je zo beginnen hoor!!

                              14 berichten aan het bekijken - 51 tot 64 (van in totaal 64)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.