Forumindex › Forums › Modellen › Astra › astra gsi ombouwen van c18xe naar 20xe
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 juli 2009 om 12:15 #17499804
Speakers waren zo uit mn hoofd:
blauw/bruin blauw
geel/bruin geel
groen/ bruin groen
wit/ bruin witVolgens mij zijn die overige bruin/wit kabels voor weergave van radio informatie op je BC.
Je kunt het makkelijk testen bij de kabels bij de radio door de draden even contact te maken met een batterij (AA bijv). Dan hoor je de speaker vanzelf.
27 juli 2009 om 13:19 #17499805:hmmz
27 juli 2009 om 13:46 #17499806ok maar welke is voor links en welke voor rechts???
27 juli 2009 om 15:43 #17499807Vergeet je het omkeuren niet
28 juli 2009 om 07:31 #17499808Originally posted by wes155
ok maar welke is voor links en welke voor rechts???Zoals ik al zei, even testen met een batterijtje en twee korte draadjes even contact maken met bijvoorbeeld blauw en bruin-blauw dan hoor je de speaker even licht kraken en dan kun je horen of het links of rechts ‘kraakt’..
28 juli 2009 om 19:46 #17499809ja ok maar had ze beiden aangesloten gehAD EN GEEN GELUID,hadden flink in de kabelboom geknipt en gedaan ,maar heb t uit gevonden toen de batterij gebruikt en ooo dr kraakte iets,bedankt voor je tip mvg wesley
28 juli 2009 om 19:50 #17499810nee dat komt wel dat omkeuren kost 55 euro. omdat er al een type goedkeur nr is afgegeven zal dat geen probleem zijn!auto is in nette staat geen roest etc,moet wel op apk zo snel mogelijk maak me alleen een beetje zorgen om de angeleyes ben bang dat ik daarmee niet doorkom.anders even omzetten
8 augustus 2009 om 23:06 #17499811mannen ,vandaag alles in werking gesteld met de ombouw van c18xe naar c20 xe !!zoals vermeld,had ik de 2.0 liter al eerder in een kadett 1.2 gebouwd maar helaas een zwaar ongeluk mee gehad!!jammer van het in nieuwstaat verkerende chassis.iemand interesse in fotos van de ombouw? hoor ik t graag!!maar goed terug naar de point.vandaag alles ingebouwd.na de steunen en alles vast te hebben gezet ,wil ik de km teller kabel op de bak zetten !zie ik ,na alles goed ontvet te hebben dat mn f 20 bak gescheurd is!differentieel gewoon van de binnen zijde naar buiten geslagen door de klap vd vangrail op de linkse kant!echt balen mannen!!!
maar goed motor er weer uit al is dit niet echt veel werk maar toch kut. balen vh werk!andere optie zoeken he!! .andere f 20 was niet direct voor handen. daar de motor er vandaag erin moest en ik geen tijd had om te zoeken naar een ander f20 heb ik de f18 vd c 18 xe gemonteerd!omdat ik vond dat die bak wat minder presteerde kwa snelheid in ieder toerental twijfel ik nu of ik nu de goede keuze heb gemaakt!!iemand ervaring met deze combinatie?en hoe zit het met de topsnelheid en het koppel en de degelijkheid van deze bak?hoelang zal ie t uithouden?mng wesley8 augustus 2009 om 23:13 #17499812F18 issterker als een F20
willem
9 augustus 2009 om 05:38 #17499813Heb zelf origineel een F18 achter mijn C20XE hangen.
Werkt perfect hoor, gaat als een trein
10 augustus 2009 om 20:19 #17499814vandaag gekeken of ik op mijn kabelboom een voorbereiding had voor de boordcomputer maar helaas.een vriend van me zegt dat t beter is dat ik kijk voor een kbelboom van een astra gsi 16v in plaats van de kadett boom te gebruiken maar t moet toch ook anders kunnen?
10 augustus 2009 om 20:30 #17499815Astra boom is wel makkelijk.
werkt een stuk makkleijker
Wel een boom zonder TC zoeken.
Willem
10 augustus 2009 om 21:25 #17499816ok maar tot die tijd kan ik dus gewoon zonder problemen rijden he?alle lampjes voor olie koelvloeistof enz blijven toch gewoon functioneren naar mijn mening!is t ook mogelijk om de ecu uit te lezen in geval van een storing ofzo?
11 augustus 2009 om 18:33 #17499817ik heb mijn c18xe ook omgebouwd naar een c20xe m2.8 ( me dis ontsteking ) En in de boom zit TC wel voorbereid, maar ivm lexmaul gebruik ik die niet
12 augustus 2009 om 15:27 #17499818ben al druk op zoek.iemand nog eentje in de aanbieding?moet wel 16v zijn van m 2.5!vandaag krukaspoelibinnengekregen van de multieriem.morgen alles verder afbouwen,hoop dat alles goed gaat mvg wes
12 augustus 2009 om 15:30 #17499819heeft de f 18 andere verhoudingen as de f 20 kwa overbrengingen?niet dat ik dalijk 120 rijd op 4 duizend rmp?!
12 augustus 2009 om 18:39 #174998205e is gelijk
De 1e 2e en 3e verschillen iets dacht ik.
Willem
12 augustus 2009 om 21:25 #17499821ok dus dat betekend dat ik dalijk sneller onderop ben want die hebben toch kortere overbrenging?
13 augustus 2009 om 09:49 #17499822F18 heeft iets langere 1e 2e en 3e verzet.
Willem
19 augustus 2009 om 19:33 #17499823ok dus dan zal ei iets trager zijn dan met de f 20 maar goed maakt niet uit!voor de rest alles goed gegaan alleen een slang moeten bij bestellen een poeli met dynamo van een c20 xe met dismodule een de beugel waar de dynamo boven op meevastzit past niet komt goed is een onderweg!voor de rest wat kabels moeten omsolderen en t was starten en lopen!wel zo als verwacht doet de boord computer t niet dus ben hard opzoek naar een kabel boom van een astra gsi 16v.nu hopen dat ik meer geluk heb met deze auto.alweer een niet rotte astra met een c 20xe geboren !jongens bedankt als iets is stel ik deze vragen graag aan jullie mvg wesley
20 augustus 2009 om 11:12 #17499824ik snap het ff niet
je bouwt een astra gsi c18xe om naar c20xe en nu doet je boordcomp niet ??maar dan heb je wat verkeerd zitten in de auto want motorboom heeft niks met je boordcomp te maken
neem die van mij
bouw hem nu om naar v6 ipv c20xe
maar mijn boordcomp werk wel gewoonvoor de lol maar ff foto bij gedaan
20 augustus 2009 om 14:46 #17499825haha, Die SAAB kap ook, schattig.
Maar je probleen zit waarschijnlijk in de stekkers naar je dash toe.
Kans dat de betreffende pin van de C20XE Computer niet is aangesloten namelijk.
Willem
20 augustus 2009 om 17:25 #17499826idd en dat heeft dus te maken met de kabel boom van kadett die hier niet goed op voorbereid is.ben op zoek naar de boom van astra gsi dan komt alles goed.nu 80 km erop zitten loopt lekker alleen heb ik er nu een kat tussen zitten en dat verschil merk je wel hoor mvg wes
20 augustus 2009 om 17:28 #17499827ps vind t zelf maar niks zo n saab kap opel is opel he, en daar ben ik trots op
20 augustus 2009 om 18:10 #17499828je kan ook eens pinnummer opzoeken en dan aansluiten
op de sloop een pin uit een Bosch motronic stekker wippen en hupsa
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.