Astra garage discussie!!

Forumindex Forums Modellen Astra Astra garage discussie!!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    anil87
    Deelnemer

Dag leden,

ik heb een 10tal dagen geleden een Astra J 1.4 van 2010 gekocht met een klein onderhoud inclusief bij afhaal en heb eergisteren een trillende stuur voorgehad, een aantal km verder kwam er rook links voor uit de band. Ik zet me aan de kant en zie dus problemen bij de remmen… de politie sleept mij weg (300eu kosten). de takeldienst brengt ze naar de garage en ik heb 12 maanden garantie en zij maken de wagen op hun kosten.

Echter krijg ik nadien een telefoon dat ze “meer dan nodige” onderdelen hebben vervangen; klauw/schijf/rem en dat ik normaal 250eu extra moet betalen maar dat wilden ze tot 120eu laten zakken als geste. Nu ben ik hier wel enorm van versteld dat ze zoiets durven vragen. Ik heb zoveel kosten gehad en verwachtte dat de wagen in orde zou zijn komende van de handelaar. Dan krijg ik deze foto als bewijs dat er “een steentje in de remmen vastzat” en dat zij ook niet verantwoordelijk zijn daarvoor. Dit is toch verzonnen als ik dit zo bekijk?! Hoe in godsnaam komt die daar zo terecht. Echter heb ik ook gezien dat de brandblusser in 2015 was vervallen en dat de achterste ruitenwisser helemaal op was. Ik heb al die dingen op eigen kosten vervangen en ben dus in mijn gat gebeten als ik zoiets hoor.. Nu; mijn ouders stellen voor om AF te zien van de aankoop en de 7000eu terug te vragen. Ik las dat dat wettelijk mogelijk is…. Enfin benieuwd naar jullie meningen, thanks!

1637616c-3f15-4977-ab63-9c70c416b507

Haasje17
      Moderator

Na het lezen van je verhaal kan dat best dat daar steentje tussen is gekomen. Meestal niet zon grote maar vooruit het kan. Om dan af te zien van de auto, tja dat is je eigen keuze. Dit blijven slijtage delen, dus ja dat valt niet onder garantie. Dus ik vind het nog netjes dat ze het gerepareerd hebben voor 250 euro is zelfs goedkoop als de klauw, remblokken en schijven zijn vervangen.

anil87
        Deelnemer

[quote quote=18401914]Na het lezen van je verhaal kan dat best dat daar steentje tussen is gekomen. Meestal niet zon grote maar vooruit het kan. Om dan af te zien van de auto, tja dat is je eigen keuze. Dit blijven slijtage delen, dus ja dat valt niet onder garantie. Dus ik vind het nog netjes dat ze het gerepareerd hebben voor 250 euro is zelfs goedkoop als de klauw, remblokken en schijven zijn vervangen.[/quote]

de vraag is OF ze dat überhaupt wel hebben gedaan? En bij welke band(en) allemaal, dat kijk ik morgen na.
          ik vind ook de manier waarop fout, als je bij een garage “niet” standaard dingen moeten gebeuren dan belle ze meestal even dat je voorbereid bent van de kosten. Nu hebben ze alles gedaan en dreigen ze dat ze alles eraf gaan halen als ik het niet betaal, sorry maar dit is absoluut geen manier v werken. Als je dat erop doet kun je op zn minst dat als “geste” zien en het “zo” laten. Die 200eu maakt mij niet armer maar hun ook niet rijker. Deze discussie is onnodig v de garagist uit gestart…. ook was mijn brandblusser vervallen (2014) en achterste ruitenwisser helemaal op, heb ik op eigen kosten vervangen. Uhm op geen enkele manier geraakt die zo uit de apk/keuring me dunkt.

opel-mark
          Deelnemer

Een zo groot steentje daartussen, ik zeg compleet verzonnen, ten eerste zit de remschijf/klauw in het wiel en wordt rondom beschermd, daarnaast is de ruimte tussen schijf en rempads zo klein dat daar nooit zo’n groot steentje tussen kan komen, ik kan dus niet anders concluderen dat het in mijn ogen om pure oplichting gaat

anil87
            Deelnemer

[quote quote=18401970]Een zo groot steentje daartussen, ik zeg compleet verzonnen, ten eerste zit de remschijf/klauw in het wiel en wordt rondom beschermd, daarnaast is de ruimte tussen schijf en rempads zo klein dat daar nooit zo’n groot steentje tussen kan komen, ik kan dus niet anders concluderen dat het in mijn ogen om pure oplichting gaat[/quote]

belangrijk detail, de wagen stond eerst met inschrijving 12/2012 en dan zie ik op de bestelbon mei 2010, eventjes sjoemelen met de datum en als dat nog niet voldoende was: auto stond origineel te koop voor 7000euro, krijg ik een bestelbon van 6000euro en de resterende 1000 moest ik zo betalen. leuke praktijken hé, maarja toen was het te laat om terug te krabbelen…..het betreft kubika cars in houthalen, u bent gewaarschuwd….

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.