Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra G Z22SE RAMMELBAK :(
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 december 2011 om 21:26 #17963522
zal ik eens met een hele rare suggestie komen die je totaal niet verwacht
zoek het eens in de distributie
ik heb namelijk een vectra gts gehad met het zelfde blok en dus met een distributieketting . bij mij was de spanner versleten en is de distributie een tand verkeerd komen te staan .
hierdoor zat er een rammel / trilling in het blok die via de aandrijflijn door de hele auto te voelen / horen was .
weet niet zeker of dat het is , maar je verhaal klinkt precies als mijn vectra destijds
Het is geen rare suggestie! Vandaag zijn alle rubbers, uitlaat, flexibel gedeelte e.d. gecontroleerd. CO2 meting gedaan, en alles was prima. Ik sprak laatst iemand die het over de balans as had. Ik wist niet eens dat die in mijn blok zitten, maar ze zitten er dus wel in. Ook de distributieketting maakt een ‘rauw’ geluid. Vermoedelijk zit het m daar dus in. Dus hoogst waarschijnlijk dat jouw suggestie de goede is. Helaas kan de monteur de komende tijd niet verder met mijn auto, dat wordt pas over een paar weken weer. Dus tot die tijd op de fiets. Want het is geen gehoor in de auto. Of als er iemand is die ervaring heeft met dit soort dingen, die kan mij altijd een PM sturen. Allemaal bedankt voor de reacties. Ik hou jullie op de hoogte. En iedereen een goede jaarwisseling! :thumbup
29 december 2011 om 21:47 #17963523Zelfde auto 1.6 motor, zelfde probleem gehad resonering, werd er totaal gek van. Vanaf 2500 toeren trillend geluid na 4000 toeren weg. Garage vertelde mij dat het probleem bij de spruitstuk lag (barst/scheur) en dat dat vervangen moest worden. Voor de rest was alles goed volgens hem. Niet gedaan, auto ingeruild voor een astra h.
3 januari 2012 om 23:29 #17963524Het spruitstuk is al vervangen, dus daar kan het iig niet meer aan liggen. Heb wat bekeken bij autodata en op youtube, heb er eigenlijk niet zoveel vertrouwen in om zelf de ketting te vervangen. Heeft iemand dit wel eens gedaan, en is het een beetje te doen??
4 januari 2012 om 16:05 #17963525Versleten motorrubbers kunnen de Boel Flink doen Resoneren!!!!
Motor kan ook verder kantelen als de steunen versleten zijn…
CarloAstra en Ik zitten (samen) in Berkel en Rodenrijs, en das een GOED end rijden..
Willem
19 maart 2012 om 22:21 #17963526Dag allemaal, tijdje niet online geweest. Maar de astra rammelt nog steeds aan alle kanten. Prijsopgave gevraagd voor het vervangen van de distributieketting…. Bij een niet officieel autobedrijf zeg maar ;) in het gunstigste geval kost het me rond de 630 euro. Ik wil dat er eigenlijk niet meer aan uit geven. De astra is van 2001 en ik heb al een hele serie reparaties achter de rug. Op een gegeven moment is de koek (en het geld) op!
Ik vraag nu om advies. Wat kan ik het beste doen?
19 maart 2012 om 22:22 #17963527Repareren, zo is ie ook niks waard…
Willem
20 maart 2012 om 22:38 #17963528@wim-v6 wrote:
Repareren, zo is ie ook niks waard…
Willem
Als ik het geld zo had liggen had ik m al laten repareren ;) Wat vind je van de kosten trouwens?
21 maart 2012 om 12:01 #17963529als dit materiaal incl montage betreft, vind ik het geen rare prijs… der zijn er zat die meer voor een riem betalen (ik niet zeg maar :ass )
21 maart 2012 om 12:34 #17963530vin het een hoop geld als ze alleen de ketting vervangen ,een ketting kost 37 euro.
21 maart 2012 om 12:37 #17963531@CQPV6 wrote:
als dit materiaal incl montage betreft, vind ik het geen rare prijs… der zijn er zat die meer voor een riem betalen (ik niet zeg maar :ass )
Het is inderdaad incl alles. Een kennis heeft het vrij nauwkeurig uitgezocht. Die 630 euro is de minimale prijs, Als het tegenzit kan het max 870 euro worden. Laatste 2 jaar heb ik de aanschafwaarde van de Astra aan reparaties gehad. Ben er eigenlijk wel een keertje klaar mee :(
21 maart 2012 om 12:48 #17963532Bij een neef van me zat een schot in z’n einddemper los en rammelde verschrikkelijk.
21 maart 2012 om 14:01 #17963533ja maar dat rammelt niet door de auto .
ik herken de kwaal van mijn vectra , een onbalans in het blok die door aandrijflijn en rubbers wordt doorgegeven aan het chassis en daarmee een zeer irritante trilling in de auto veroorzaakt .
als de dist. ketting vervangen moet worden doordat hij mogelijk verkeerd staat is er waarschijnlijk ook schade aan tandwielen en spanners , dus deze moeten ook vervangen dan .
ik ergerde me er ook aan , maar heb de auto maar kort gehad . Toen ik de auto ingeruild had en mijn astra met een andere kwaal bij de garage bracht werd mij het euvel aan de vectra verteld .
21 maart 2012 om 21:12 #17963534Wat CQPV6 zegt, geen rare prijs, als je een Vectra-B V6 rijdt ben je dat iedere 60.000km kwijt voor een distributie riem vervanging..
Dit is voor jouw een 1x en dan niet meer reparatie..
Willem
21 maart 2012 om 21:49 #17963535Een ketting kost €37??, ik zou wel meteen een heel setje kopen als de ketting rammelt: ketting, 3x tandwielen, geleider, kettingspanner, nieuwe bouten. Als je handig bent dan kun je de set zelf vervangen, is wel wat meer werk als standaard distributieriem vervangen.
21 maart 2012 om 22:32 #17963536hele set vervangen, incl spanners
23 maart 2012 om 20:01 #17963537Ik heb er afgelopen jaar 2 vervangen, maar bij een was de geleider van de balansasketting ook door de midden. Kom je dus op 2! kettingen uit….
Als je een beetje handig bent is het idd te doen, zelfs zonder gereedschap.
Succes er mee!
23 maart 2012 om 20:33 #17963538Zonder speciaal gereedschap inderdaad, tis niet moeilijk alleen veel werk en (bij een Zafira) gruwelijk weinig ruimte. Vraag me af of ze bij de garage niet ff de hele voortrein eronder uit zouden trekken.
24 maart 2012 om 10:43 #17963539http://youtu.be/9RBy7nVAMAo” onclick=”window.open(this.href);return false;
Als ik bovenstaand filmpje bekijk begin ik er zelf maar niet aan :???:
24 maart 2012 om 19:50 #17963540En dan te bedenken dat het blok in het filmpje niet in de auto hangt. :D
24 maart 2012 om 22:53 #17963541@midnight black wrote:
En dan te bedenken dat het blok in het filmpje niet in de auto hangt. :D
Ja inderdaad. Auto’s zijn heel handig en soms nog mooi ook, maar als je tegen hoge reparatiekosten aanloopt wordt het snel minder :thumbdown
25 maart 2012 om 07:43 #17963542@Justin1973 wrote:
@CQPV6 wrote:
als dit materiaal incl montage betreft, vind ik het geen rare prijs… der zijn er zat die meer voor een riem betalen (ik niet zeg maar :ass )
Het is inderdaad incl alles. Een kennis heeft het vrij nauwkeurig uitgezocht. Die 630 euro is de minimale prijs, Als het tegenzit kan het max 870 euro worden. Laatste 2 jaar heb ik de aanschafwaarde van de Astra aan reparaties gehad. Ben er eigenlijk wel een keertje klaar mee :(
Ik vind het toch aardig geld. Ik zelf heb al een hoop van deze kettingen vervangen. Maar de klant hoeft bij mij nooit meer als 620 euro te betalen. En dat is voor 2 kettingen vervangen. Het is wel altijd verstandig om beide kettingen te vervangen ivm scheurende geleiders van de balansasketting.
25 maart 2012 om 13:48 #17963543@CarloAstra wrote:
@Justin1973 wrote:
@CQPV6 wrote:
als dit materiaal incl montage betreft, vind ik het geen rare prijs… der zijn er zat die meer voor een riem betalen (ik niet zeg maar :ass )
Het is inderdaad incl alles. Een kennis heeft het vrij nauwkeurig uitgezocht. Die 630 euro is de minimale prijs, Als het tegenzit kan het max 870 euro worden. Laatste 2 jaar heb ik de aanschafwaarde van de Astra aan reparaties gehad. Ben er eigenlijk wel een keertje klaar mee :(
Ik vind het toch aardig geld. Ik zelf heb al een hoop van deze kettingen vervangen. Maar de klant hoeft bij mij nooit meer als 620 euro te betalen. En dat is voor 2 kettingen vervangen. Het is wel altijd verstandig om beide kettingen te vervangen ivm scheurende geleiders van de balansasketting.
:hmmz Mijn monteur rekent 12,50 per uur, dus dat is de hoofdprijs ook niet echt. Hij heeft het vrij nauwkeurig uitgezocht. Gebruik gemaakt van TIS bij de opel dealer. Hij vertelde mij dat als alles meezit het bedrag op ongeveer 630 euro uitkomt. Maar bij het ‘slechtse’ scenario komt het bedrag op 870 uit. Het lag er aan welke onderdelen er vervangen moesten worden. Dat kon hij van te voren niet zeggen. Ik heb er te weinig verstand van om te kunnen zeggen of het (te) duur is. Maar als jij het wilt doen ;)
25 maart 2012 om 18:14 #17963544Carlo’s opgave is Bijde kettingen en spanners ervan..
Mocht er onverhoopt iets extra’s kapot zijn zal hij je daarvan op de hoogte brengen.
Willem
25 maart 2012 om 18:55 #17963545@wim-v6 wrote:
Carlo’s opgave is Bijde kettingen en spanners ervan..
Mocht er onverhoopt iets extra’s kapot zijn zal hij je daarvan op de hoogte brengen.
Willem
Dus eigenlijk is de prijs van mijn monteur ook zo gek nog niet. Hij heeft uitgerekend dat als alles vervangen moet worden ik op maximaal 870 euro uitkom. En als het alleen de kettingen en geleiders zijn kost het 630 euro. Als er iemand is die het voor minder kan en/of wil doen hou ik me van harte aanbevolen. Heb namelijk nog steeds geen baan gevonden :(
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.