Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra G Z22SE RAMMELBAK :(
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 december 2011 om 10:19 #17244547
Hallo allemaal. Ik wordt momenteel helemaal gek van mijn Astra. Hij maakt ontzettend veel lawaai. Als de auto wordt gestart dan trilt het door de hele auto heen. Achterin hoor je een rammel, en voorin ook. Er zat een scheurtje in het spruitstuk, die is gelast maar was krom getrokken. Revisie besteld bij Klein-Gunnewiek, 1e paste niet, 2e wat beter maar ook niet echt lekker. Maargoed die zit erop. Het geluid leek in eerste instantie wat minder maar is nu volledig terug. Vooral bij een koude motor. En het begint bij de 3000 toeren. Je voelt ook een trilling vanuit de bodem van de auto komen. Vorig jaar is er een nieuwe uitlaat (midden en eind) onder gekomen. Het geluid is buiten de auto niet echt waar te nemen, maar meer als je erin zit.
Heeft iemand een idee wat dit geluid (lawaai en trillen) kan veroorzaken? De ophangrubbers zijn in orde.
Groeten, Justin
26 december 2011 om 10:43 #17963498Klinkt als de uitlaat die tegen de carrosserie komt. Controleren of die nergens wat raakt.
26 december 2011 om 10:45 #17963499Waarscnhijnlijk hangt de demper tegen de reservewielbak, of heb je er geen flexibel stuk meer tussen zitten?
26 december 2011 om 12:45 #17963500Bedankt voor jullie reactie. De uitlaat hangt netjes in de rubbers en raakt de carrosserie nergens… En het geluid is spontaan gekomen. Ik startte de auto ‘s ochtends en dacht:”HUH??”
Ik hou wel van een sportief geluidje maar dit maakt het rijden totaal niet meer leuk!26 december 2011 om 13:08 #17963501het kan zijn dat de uitlaat vrijhangt als je eronder kijkt en als je dan instapt hij deze de net wel raakt.
26 december 2011 om 13:17 #17963502@Justin1973 wrote:
Hallo allemaal. Ik wordt momenteel helemaal gek van mijn Astra. Hij maakt ontzettend veel lawaai. Als de auto wordt gestart dan trilt het door de hele auto heen. Achterin hoor je een rammel, en voorin ook. Er zat een scheurtje in het spruitstuk, die is gelast maar was krom getrokken. Revisie besteld bij Klein-Gunnewiek, 1e paste niet, 2e wat beter maar ook niet echt lekker. Maargoed die zit erop. Het geluid leek in eerste instantie wat minder maar is nu volledig terug. Vooral bij een koude motor. En het begint bij de 3000 toeren. Je voelt ook een trilling vanuit de bodem van de auto komen. Vorig jaar is er een nieuwe uitlaat (midden en eind) onder gekomen. Het geluid is buiten de auto niet echt waar te nemen, maar meer als je erin zit.
Heeft iemand een idee wat dit geluid (lawaai en trillen) kan veroorzaken? De ophangrubbers zijn in orde.
Groeten, Justin
misschien toch eens je spruitstuk checken. je geeft zelf al aan dat deze er niet echt lekker op past.
26 december 2011 om 13:19 #17963503Is de pakking nog wel goed?
26 december 2011 om 14:01 #17963504flexibel stuk naar de knoppen.
26 december 2011 om 14:18 #17963505weet je zeker dat je motorsteunen goed zijn?
26 december 2011 om 15:07 #17963506Bedankt voor de reacties.
OscaR16v, het spruitstuk week af t.o.v. het originele en ook een nieuwe pakking. Maar met het gepaste geweld kreeg ik m passend, tenminste paste hij er goed op. Dus ik twijfel er niet aan dat daar een lekkage o.i.d. is opgetreden.
Astraman, er zit een nieuwe pakking op.
Robert_Corsa, misschien kun je wel eens gelijk hebben.
GSI racer, ja de draagrubbers zijn goed, alles nagekeken en voor de zekerheid nog gesmeerd…
Maar is het dan mogelijk dat een kapot flexibel gedeelte voor zoveel lawaai in de auto kan zorgen??
26 december 2011 om 15:16 #17963507Hitteschild boven de uitlaat los?
26 december 2011 om 15:40 #17963508Heeft een 2.2 een of twee lambda’s? Bij mij waren ze destijd vergeten het gat voor de tweede goed af te doppen, die bout vloog er na een tijdje af en toen had ik ook een hoop herrie.
26 december 2011 om 15:56 #17963509door het steeds verwisselen van je uitlaat. gaat dat flexibele stuk kapot.
heb zelf 3 keer de uitlaat vervangen.
-1 keer sebring einddemper
-middendemper vervanger met bovengenoemde demper
-remus duplex einddemper
-remus middendempervervanger (top ding)
-simmons groep a
-groep a middendemperoke, meer dan 3 keer:P
doordat de voorpijp soms een beetje doorhangt tijdens demontage willen deze snel breken.ik had eindelijk de simmons er onder zitten (zeer stil) hoorde ik juist bij lage toeren herrie onder de auto (1.6 8v)
sowieso zijn de flexibele stukken van opel niet heel sterk. met enige regelmaat moeten deze vervangen worden.
volgens de dealer in de buurt rond de 130.000 km27 december 2011 om 16:29 #17963510Vandaag de rammelbak maar eens op de brug (heftruck ;) ) gehad. Alle punten gechecked die jullie hebben aangegeven.
Weet eigenlijk niet waar ik het zoeken moet. Uitlaat hangt volledig vrij. Hitteschild zit goed vast. De draagrubbers, geen idee eigenlijk hoe je dat test, maar zien er nog redelijk goed uit. En dan kom ik bij het flexibele gedeelte. Het gaas eromheen is iig los, maar geen idee of de pijp eronder goed is. Buiten de auto hoor je eigenlijk niet veel bijzonders, maar binnenin des te meer! Zal even wat foto’s plaatsen, misschien dat iemand er iets aan kan zien. En anders toch maar naar de garage ermee. Het komt financieel nooit echt uit, maar nu helemaal niet :(27 december 2011 om 17:07 #17963511Waar kom je vandaan? Misschien dat ik.ff kan mee kijken.
27 december 2011 om 17:11 #17963512kijk nou, das een fijn brugje :jerry
op die laatste foto is de rubber toch duidelijk gescheurd hoor!
maar of die het geluid zo erg veroorzaakt durf ik niet te zeggen.
meestal moet het dan ijzer tegen ijzer zijn.ophangrubbers kun je met een bandijzer o.i.d controleren ;)
27 december 2011 om 17:16 #17963513is die ‘scheur’ niet een gietrandje wat je ziet? ;)
Heb je er ook een beetje aan getrokken om te kijken of je het geluid weg kon krijgen?
uitlaat tegen de bodem was bij mij ook alleen met mensen erin. en dat maakt alleen in de auto heel veel herrie.
lekkend spruitstuk maakt ook een kabaal..27 december 2011 om 17:33 #17963514Wat is die zwarte stang bij je flex stuk? Maak eens een foto van de gehele onderkant
27 december 2011 om 17:35 #17963515@Haasje17 wrote:
Wat is die zwarte stang bij je flex stuk? Maak eens een foto van de gehele onderkant
stabi?
27 december 2011 om 17:44 #17963516Ik vermoed namelijk dat bij kantelen van de motor de uitlaat daartegen komt?
27 december 2011 om 17:52 #17963517Ik heb de auto niet meer op de heftruck staan. Maar zouden slechte rubbers voor zoveel resonantie in de auto kunnen zorgen?
En het is van de een op de andere dag gekomen. Ik kom trouwens uit Elburg, ligt tussen Zwolle en Harderwijk in.
Wederom iedereen bedankt voor zijn reactie(s)
Betere foto’s heb ik niet kunnen maken (batterij leeg van de telefoon)
27 december 2011 om 17:59 #17963518Als je kijkt op je aandrijfas zie je twee donkere strepen staan kijk eens hoe deze er komen die blikke afscherming van de homokineten komt deze nergens tegen of zit deze los?
27 december 2011 om 18:17 #17963519Justin : Iedere woensdagavond zitten we als Opel liefhebbers in de loods Zeewolde waar we ook een brug hebben.
Als je tijd hebt, kom dan daar eens langssturen, vaak zijn er ook wel 1 of 2 Opel monteurs en 2 andere monteurs aanwezig die ook APK keuringen ed doen.Mocht je interesse hebben, stuur dan maar even een mail of U2U.
Gr. Arjan
27 december 2011 om 18:43 #17963520Maar zouden slechte rubbers voor zoveel resonantie in de auto kunnen zorgen?
zeker weten!
28 december 2011 om 19:30 #17963521zal ik eens met een hele rare suggestie komen die je totaal niet verwacht ;)
zoek het eens in de distributie ;)
ik heb namelijk een vectra gts gehad met het zelfde blok en dus met een distributieketting . bij mij was de spanner versleten en is de distributie een tand verkeerd komen te staan .
hierdoor zat er een rammel / trilling in het blok die via de aandrijflijn door de hele auto te voelen / horen was ;) .
weet niet zeker of dat het is , maar je verhaal klinkt precies als mijn vectra destijds ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.