Astra-G Z18XE start niet

Forumindex Forums Modellen Astra Astra-G Z18XE start niet

• Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Tyras

Beste leden van het Opel forum,

Zal ik me eerst even voorstellen? Ik ben Tyras en ben recentelijk in het bezit gekomen van een Astra-G coupe. Deze heeft de Z18XE motor. De auto ziet er geweldig uit, echter heeft hij 1 probleem: hij start niet.
      Ik denk dat dit gekomen is omdat hij ruim een jaar heeft stil gestaan en de batterij dus al langere tijd dood is. Nu heb ik deze al gewisseld, echter denk ik dat de startonderbreker ontregelt is. Er zit benzine in en op de benzinerail die voor de injectoren zit, staat druk. De startmotor draait goed rond. Na een tijdje proberen te starten de bogies eruit gedraaid en deze zijn enigzins vochtig. Na nog wat proberen de boegies in de verdeler gestoken en tegen het blok gehouden, nu blijkt dat ze niet vonken.
      De sleutel werkte in het begin ook niet met de centrale vergredeling, na enig proberen en de portieren met de sleutel te openen en daarna dicht en open te maken met de afstandsbediening werkt hij wel.
      Wat zouden eventuele oorzaken kunnen zijn van dit probleem?

Is er wellicht iemand in de omgeving Eindhoven die me een handje zou kunnen helpen en een op-com unit heeft?

Bedankt, Tyras

RISL
      Moderator

Hey, welkom hier!

Gaat je startmotor wel rond? Of heb je alleen geen vonk en slaat de motor niet aan?

Ben trouwens ook wel benieuwd naar foto’s van je Coupé. Heb er zelf ook één, maar dan met de X18XE1

robert_corsa

nieuwe bougies proberen??
          uitlezen zal niet lukken, aangezien de moter draaiend moet zijn, tenmisnte, wel bij de opcom
          je zou haasje eens kunnen aanspreken, die woont vlakbij eindhoven en weet erg veel van de benzine moteren van opel af.

Tyras

Bedankt voor de reacties! Yep, de startmotor gaat gewoon goed rond. Denk dus dat hij niet start omdat hij geen vonk maakt.

De boegies zien er goed uit, electronenafstand etc klopt gewoon. Hmm, wist niet dat de motor draaide moest zijn, hoe kan je de sleutel dan ingelezen worden als de startonderbreker nog actief is?

Foto’s komen later. Ik hoop dat vooral de voor/na vergelijking erg leuk gaat zijn.

RISL
            Moderator

Tja, misschien is het dan je bobinebrug? Kijk ook goed naar de stekker van de bobinebrug, misschien dat die gecorrodeerd is?
              Ik zou niet weten hoe je kunt testen of je bobinebrug niet goed meer is.

wim-v6
              Deelnemer

Krukassensor vermoedelijk, dan heb je geen toerentalsignaal en weet de computer niet dat ze moet inspuiten.

Willem

Tyras

Hmm, als de krukassensor kapot is, spuit hij dan helemaal niet in, of doet hij het op de verkeerde tijdstippen?
                  De bobinebrug heb ik proberen door te meten, maar hier kwam niets vreemds uit. Wellicht uitwisselen met iemand anders die een Z18XE heeft?
                  Ik ben er wel achter gekomen dat het lampje met het autotje achter een sleuteltje knippert. Wijst dit op een bepaalde storing?

Bedankt!

astratjeg01hh
                  Deelnemer

dit wijst op een motorstoring of startonderbreking storing dus storing in bevoorbeeld de sleutel ik heb zelf een astra g met z1.8xe en woon in best mvg erik

Tyras

@astratjeg01hh wrote:

dit wijst op een motorstoring of startonderbreking storing dus storing in bevoorbeeld de sleutel ik heb zelf een astra g met z1.8xe en woon in best mvg erik

Hey Erik, Ik had je een PM gestuurd maar je hebt nog niet gereageerd. Heb je toevallig ook een op-com?
                      Zijn er wellicht nog anderen met een op-com in omgeving Eindhoven?
                      Vandaag de auto gepoetst en de middelconsole verwijderd voor schoonmaken, toch leuk als je ziet hoe al die stekkertjes vast zitten.
                      Owja, heeft iemand hier de “opel-car-pass” ooit nodig gehad? Ik heb hem niet, maar is het nodig hem aan te vragen?

astratjeg01hh
                      Deelnemer

hoi ik heb nog eens jou berichten door geleest en zag dat je schreef dat het lampje knippert dit betekent dat er een storing zit in de startonderbreking dit heb ik zelf ook gehad was de chip in de sleutel kapot en knippert het lampje ook dus probeer maar met de reserve sleutel en waarschijnlijk start hij dan mvg erik hoop dat ik wat hoor

Tyras

Helaas heb ik (nog) geen reserve sleutel. Vandaag maar even bij de dealer langs of hij kan helpen.

Tyras

Gisteren bij de dealer langs geweest. Die heeft de immobilzer gereset met zijn TECH2 unit. Daarna starte hij gelijk! Ook sleutel en contactslot zijn nu onderweg.
                            Vandaag nieuwe radiator geplaatst,Motor olie+filter ververst, luchtfilter gewisseld en interieur filter (was een Delphi bij mij) gewisseld. Vooral die laatste was erg nodig, wat was dat ding zwart zeg!
                            Hierna even de banden eraf gehaald en de auto (tijdelijk) op winterbanden gezet. Totdat ik een nieuw setje banden kan kopen. Hier kwamen we erachter dat de blokken en schijven voor op zijn, dus gelijk op ebay 60 euro uit gegeven.
                            Tijdens het kijken of het koelsysteem werkte kwam er op een gegeven moment nogal was zwarte rook van onder de motorkap vandaan. Waarschijnlijk een druppeltje olie op de uitlaat :P. Ook even de airco uitgeprobeerd, deze gaf geen koude lucht :(. Wel een duidelijke stijging in verbruik en je hoort de pomp aan springen. Wellicht moet ie nog een keertje afgevuld worden.
                            Nog genoeg te doen dus. Hopelijk is hij over 2 weken klaar voor de APK en mag ik de weg op :D.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.