Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra G Z18XE slaat af en wil niet meer starten
- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 augustus 2021om 12:41 door Haasje17.
-
AuteurBerichten
-
14 november 2018 om 09:59 #18361804
Beste Opel liefhebbers,
Een tijdje niet op het forum geweest maar nu ben ik er weer.
En gelijk met een probleem…
Ik wil graag jullie mening over het volgende.
Een maand geleden toen ik in de file stond, sloeg mijn Astra plotseling af. Ik kon ook niet meer starten dus ff aan de kant en de ANWB gebeld. Omdat ik toch niks anders te doen had heb ik geprobeerd af en toe te starten (zonder resultaat) maar na 20 min o.i.d. ging die gewoon aan. Toen ben ik verder gaan rijden (zonder problemen iets van 20 km gereden) maar bij de stoplichten sloeg die weer af. ANWB heeft de ECU afgelezen en daar kwamen verschillende fouten er uit (5v, immobiliser, TC, ECU e.d.). En uiteraard na een tijdje gewoon gestart en verder gaan rijden.
ECU is toen naar ACtronics opgestuurd en gerepareerd (400 euro!!!).
Tot gisteren was alles ok (dus ik dacht dat het probleem verholpen was) maar gisteren (alweer in de file) sloeg die weer af. Ik heb toen de accu losgekoppeld en daarna kon ik verder rijden maar er is duidelijk iets meer mis met mijn Astra dan de ECU alleen.
Heeft iemand ervaring met dit soort verschijnselen? Zou op prijs stellen als jullie hierop willen reageren.
thxBTW. Gisteren kon ik geen fouten (via zo’n OBD2 apparaatje van Aliexpress) vinden omdat ik de accu losgekoppeld heb dus de fouten zijn toen ook gewist.
14 november 2018 om 11:58 #18361808Actronics? Fout!
14 november 2018 om 12:01 #18361809waarom? was trouwens de enige die mijn type ecu kon repareren
14 november 2018 om 13:20 #18361810Heb hier een photo album met defecte ecus, gereviseerd bij ac.
ontopic: ecu, krukassensor, bobine, nokkenas sensor kabel isolatie, hoofdrelay, contactslot.
31 mei 2021 om 12:49 #18421560[quote quote=18361808]Actronics? Fout![/quote]
nu snap ik wat je bedoelde…:-(
Na 2.5 jaar weer dezelfde problemen met de ECU (auto slaat wel eens af bij langzaam rijden en het ESP lampje blijft branden, kan pas weer starten al ik de klem er af haal).
Schijnbaar geven ze nu nog maar 2 jaar garantie op de reparaties terwijl ik bijna zeker weet dat er toen ik die liet repareren levenslange garantie van toepassing was. Kan alleen maar niet meer vinden… helaas
En nog steeds kan niemand verklaren waarom die auto af en toe niet verder wilt…
10 juni 2021 om 23:18 #18422528Dit kan veel oorzaken hebben zoals al door liviu is aangegeven, kleine electronische problemen voorkomen ze weleens door alle massa kabels te vervangen of te verbeteren.
Je hebt een probleem dat veroorzaakt wordt door lang blootstelling aan warmte/hitte. Probeer weer uit te lezen voordat je de fouten wist.
13 augustus 2021 om 09:52 #18430304Ik heb het zelfde probleem. Bij mij is het begonnen met vevanging van de bobine. Zo af en toe slaat ie af en na een minuut of 2-3 start ie weer en kan ik vrolijk verder. ECU ook na laten kijken bij ACtronics deze was goed. Bij de dealer geweest ook die kunnen probleem niet vinden…de fout melding die ik krijg bij het uitlezen is iets met bobine..terwijl er al nieuwe inzit..
13 augustus 2021 om 12:41 #18430318Dan heb je een imitatie Bobine gemonteerd, is een bekend probleem. Gewoon een originele monteren is je probleem opgelost.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.