Astra G Z18XE slaat af en wil niet meer starten

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G Z18XE slaat af en wil niet meer starten

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Andy6446
    Deelnemer

Beste Opel liefhebbers,

Een tijdje niet op het forum geweest maar nu ben ik er weer.

En gelijk met een probleem…

Ik wil graag jullie mening over het volgende.

Een maand geleden toen ik in de file stond, sloeg mijn Astra plotseling af. Ik kon ook niet meer starten dus ff aan de kant en de ANWB gebeld. Omdat ik toch niks anders te doen had heb ik geprobeerd af en toe te starten (zonder resultaat) maar na 20 min o.i.d. ging die gewoon aan. Toen ben ik verder gaan rijden (zonder problemen iets van 20 km gereden) maar bij de stoplichten sloeg die weer af. ANWB heeft de ECU afgelezen en daar kwamen verschillende fouten er uit (5v, immobiliser, TC, ECU e.d.). En uiteraard na een tijdje gewoon gestart en verder gaan rijden.

ECU is toen naar ACtronics opgestuurd en gerepareerd (400 euro!!!).

Tot gisteren was alles ok (dus ik dacht dat het probleem verholpen was) maar gisteren (alweer in de file) sloeg die weer af. Ik heb toen de accu losgekoppeld en daarna kon ik verder rijden maar er is duidelijk iets meer mis met mijn Astra dan de ECU alleen.

Heeft iemand ervaring met dit soort verschijnselen? Zou op prijs stellen als jullie hierop willen reageren.
      thx

BTW. Gisteren kon ik geen fouten (via zo’n OBD2 apparaatje van Aliexpress) vinden omdat ik de accu losgekoppeld heb dus de fouten zijn toen ook gewist.

liviu2004
      Deelnemer

Actronics? Fout!

Andy6446
        Deelnemer

waarom? was trouwens de enige die mijn type ecu kon repareren

liviu2004
          Deelnemer

Heb hier een photo album met defecte ecus, gereviseerd bij ac.

ontopic: ecu, krukassensor, bobine, nokkenas sensor kabel isolatie, hoofdrelay, contactslot.

Andy6446
            Deelnemer

[quote quote=18361808]Actronics? Fout![/quote]

nu snap ik wat je bedoelde…:-(

Na 2.5 jaar weer dezelfde problemen met de ECU (auto slaat wel eens af bij langzaam rijden en het ESP lampje blijft branden, kan pas weer starten al ik de klem er af haal).

Schijnbaar geven ze nu nog maar 2 jaar garantie op de reparaties terwijl ik bijna zeker weet dat er toen ik die liet repareren levenslange garantie van toepassing was. Kan alleen maar niet meer vinden… helaas

En nog steeds kan niemand verklaren waarom die auto af en toe niet verder wilt…

T_Astra
              Deelnemer

Dit kan veel oorzaken hebben zoals al door liviu is aangegeven, kleine electronische problemen voorkomen ze weleens door alle massa kabels te vervangen of te verbeteren.

Je hebt een probleem dat veroorzaakt wordt door lang blootstelling aan warmte/hitte. Probeer weer uit te lezen voordat je de fouten wist.

Brandweerman76
                Deelnemer

Ik heb het zelfde probleem. Bij mij is het begonnen met vevanging van de bobine. Zo af en toe slaat ie af en na een minuut of 2-3 start ie weer en kan ik vrolijk verder. ECU ook na laten kijken bij ACtronics deze was goed. Bij de dealer geweest ook die kunnen probleem niet vinden…de fout melding die ik krijg bij het uitlezen is iets met bobine..terwijl er al nieuwe inzit..

Haasje17
                  Moderator

Dan heb je een imitatie Bobine gemonteerd, is een bekend probleem. Gewoon een originele monteren is je probleem opgelost.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.