astra g z16xe > turbo?

Forumindex Forums Modellen Astra astra g z16xe > turbo?

• Dit onderwerp is leeg.
23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Auteur
    Fct_blondi

hallo mensen,
      vraagje….hier op t forum staat n advertentie van turbokit voor oa z16xe..
      heb dus zelf n astra g van 2001 z16xe en n kadett e gsi c20ne..
      nou zie ik die advertentie..wat denken jullie? interessant? zo’n turbo op mn astra?
      Of denken jullie..hmm, zou t niet doen..
      Waarom wel/niet? Erg benieuwd naar jullie meningen..aangezien ik (nog) weinig verstand heb van t motorische gedeelte haha king:
      Alvast bedankt!
      Groetjes Marjolein

koenelsenaar
      Deelnemer

niet doen, valt niks uit te halen…. hooguit 15 pk ofzo. Kun je beter voor een z20let motor gaan of iets.

Fct_blondi

hmm, tja een z20 let gaat hem niet worden, vind ik de moeite niet..ten eerste zo duur dat ik beter een opc turbo kan kopen..en dat doe ik niet, deze astra blijft (eerste auto) ten tweede omkeuren bij deze astra kost bij rdw al 800.. en dan nog..blijft mn astra feitelijk ‘te zwaar’ ..
          daar heb ik mn kadett voor..die word hopelijk ooit voor t circuit;)
          z16xe een turbo er op leek me gewoon wel uniek..maar als het maar zo weinig winst geeft…hmmm
          thanks voor reactie iig! king:

corsaracer
          Deelnemer

@koenelsenaar wrote:

niet doen, valt niks uit te halen…. hooguit 15 pk ofzo. Kun je beter voor een z20let motor gaan of iets.

hoezo maar 15 pk ofzo….denk wel wat meer hoor

alleen ben je er niet met alleen deze set.

uitlaat zal aangepast moeten worden (deel van turbo naar je eigen uitlaat)
            olieleiding voor voeding en retour moet je maken
            en nog wel een paar dingentjes.

maar denk zelf dat het wel de moeite waard is ja…

robert_corsa

komt met een turbo wel aan het dubbele vermogen hoor 200pk plus.

vraag is alleen: hoe goed is je blok nog?
              knal je de boel er zo op? of ga je nog een blok opknappen.
              uiteindelijk ben je een halve 2.0 turbo kwijt. dan heb je ook wel iets unieks, alleen speel je wel op zijn max met je 1.6
              kan je beter zoals haasje hier op het forum gaan voor een compressor.
              heeft hij gebouwd op zijn 16xe en draait 215pk.

zelf zou ik het niet doen. ga dan voor een ander blok. of een ouder type x16xel erin hangen, mantzel erop, snelle nokkenas en spaghetti spruitstuk. kom je ook leuk mee van zijn plek.
              je kan ook opzoek gaan naar een 2.2 16v, 150pk, en is een fijne motor.
              zijn meestal rond de 300 a 400 euro op de sloop

Fct_blondi

@robert_corsa wrote:

komt met een turbo wel aan het dubbele vermogen hoor 200pk plus.

vraag is alleen: hoe goed is je blok nog?
                knal je de boel er zo op? of ga je nog een blok opknappen.
                uiteindelijk ben je een halve 2.0 turbo kwijt. dan heb je ook wel iets unieks, alleen speel je wel op zijn max met je 1.6
                kan je beter zoals haasje hier op het forum gaan voor een compressor.
                heeft hij gebouwd op zijn 16xe en draait 215pk.

zelf zou ik het niet doen. ga dan voor een ander blok. of een ouder type x16xel erin hangen, mantzel erop, snelle nokkenas en spaghetti spruitstuk. kom je ook leuk mee van zijn plek.
                je kan ook opzoek gaan naar een 2.2 16v, 150pk, en is een fijne motor.
                zijn meestal rond de 300 a 400 euro op de sloop

thanks, maar zoals hierboven vermeld, ga geen motorombouw doen met de z16xe..daar heb ik de kadett gsi voor;)
                mag wel geld kosten, maar niet voor een paar pk’s winst..;)

uitlaat weet ik idd dat dat sowieso aangepast/vernieuwd moet worden..zal voor de rest aan aanpassingen eens aan mn maatjes vragen..want idd..t zou wel iets aparts zijn..1600 turbo.. maar feit is dat dit blok als n zonnetje loopt, maar wel al 260.xxx km op de teller heeft staan..dus revisie zal dan sowieso wel een must zijn (als je iets doet moet je t wel goed doen vind ik) ga niet t risico nemen dat mn blokje compleet in de soep loopt omdat ie gewoon al ‘oud’ is..;)

hmmmm…lastig altijd, verschillende meningen, van kenners.. :jerry
                iig bedankt voor zover

RickR91
                Deelnemer

Marjolein, als je wat meer snelheid wilt, waarom denk je dan niet aan een andere nokkenas e.d?
                  Turbo kan zeker wel, maar aan omkeuren ontkom je dan niet.
                  Mijn monteur rijdt met een 178 pk sterke X16XE in zijn F Station.
                  En hij denkt erover om die om te bouwen naar turbo, wel op lage druk, waarmee hij rond de 200-220 pk wil uitkomen.

Fct_blondi

hmm, als ik dit zo lees..denk ik dat ik de astra beter zo kan laten..(daily/show)
                    als ik deze astra écht rap wil maken, gaat dat me heel veel geld en werk kosten, en dat steek ik liever in mn kadett..die heb ik namelijk daarvoor aangeschaft..;)
                    een turbo lijkt me gewoon donders apart, omdat je t niet vaak ziet bij een 1600..maar wat ik tot nu toe lees..heeft dat weinig zin..of ja, dat wel, maar dan komt er voor mij op dit moment teveel bij kijken, omdat ik de komende tijd eerst met de kadett bezig ga, en dat gaat ook genoeg kosten;)
                    wie weet als de kadett klaar is..dat ik nog wat gekke dingen met de astra ga doen..maar nogmaals, deze heeft al 260.xxxkm op de teller..dus daar gaan we gewoon nog even lekker zuinig op zijn..en dan kan ik altijd nog kijken king:
                    het is niet zo dat ik dacht: ‘turbootje erin en klaar”..wist al wel dat daar nog meer bij kwam kijken, maar niet PRECIES wat allemaal, en wat voor winst je hebt van evt een turbo..vandaar gewoon even een topic geopend voor wat meer duidelijkheid..
                    in ieder geval bedankt voor de reacties, tips en meningen..erg handig aangezien ik er zelf nog weinig verstand van heb :thumb

Groetjes Marjolein

dion87

als het 450 euro is voor de volledige kit is het niet zo duur, maar silicone slangen zitten er niet bij.. en dat kan opzich ook vrij prijzig zijn.
                      daarnaast nog de downpipe en oliekanalen..

maar denk dat je kwa vermogens verschil je prima ermee kan vermaken.

Fct_blondi

@dion87 wrote:

als het 450 euro is voor de volledige kit is het niet zo duur, maar silicone slangen zitten er niet bij.. en dat kan opzich ook vrij prijzig zijn.
                        daarnaast nog de downpipe en oliekanalen..

maar denk dat je kwa vermogens verschil je prima ermee kan vermaken.

thanks :thumb zal het allemaal nog eens nader onderzoeken :vertag haha

RickR91
                        Deelnemer

Hoe zit het trouwens met je luchtaanvoer op het moment?

Silence
                          Deelnemer

Dbilas levert een volledige turbokit voor je astra en je vermogen komt dan uit rond de 210pk, alleen de vraag is hoeveel wil je er aan uit geven want zo’n kit kost rond de €5000,- maar zit verder alles bij.

klik voor meer info

Fct_blondi

@RickR91 wrote:

haat t om deze typische vrouwenreactie te moeten geven, maar ”al sla je me dood”..;)

Maar nee 5000 euro ga ik niet in mn astra z’n motor stoppen;) wie weet ooit in de kadett.. :hmmz

trashmetal
                              Deelnemer

Snap alleen niet dat je het blok wel wilt laten reviseren maar een ander blok er in niet?
                                Voor revisie zal hij er immers ook uit moeten :hmmz

Fct_blondi

en ander blok dan moet je rdw omkeuren..dus kosten van duur blok+ alle aanpassingen..+800 euro rdw…dacht t niet king:
                                  en wat ik al zeg, ander blok zou een opc turbo worden, dan kan k net zo goed een andere astra kopen, en dat doe ik niet. deze astra gaat niet weg.
                                  plus wat ik ook al zei, de kadett word een sprinter ;)

Fct_blondi

en revisie is op dit moment ook niet aan de orde. dat ging over ALS er evt een turbo op zou komen..;)

trashmetal
                                    Deelnemer

Officieel als je boven 15% vermogenswinst komt moet je al omkeuren ;)

Als je niet wil reviseren en ook geen turbo, wat natuurlijk stervesduur is
                                      Is misschien throttle bodies een idee?
                                      Met wat andere aanpassingen kun je er rond de 170 pk wel uit krijgen :hmmz

Fct_blondi

ja dat klopt, maar dat zijn allemaal vrij dure aanpassingen..en 170 pk..niet lullig bedoeld..maar is me dan nog te weinig voor dat geld (astra blijft te zwaar vind ik) dus daarvoor heb ik de kadett gekocht..kan ik veel meer uithalen ;)
                                        misschien als de kadett klaar is..ooit nog wat aan de astra qua motorisch..maar dat komt later :thumb

Blue-Dragon
                                        Deelnemer

Die regel met zoveel % is er niet meer , ze hebben een nieuwe regel.
                                          Vanaf bouwjaar 1998 moet de auto naar de europese normen worden gekeurd.
                                          Heb je een auto van 1997 dan geld deze regel weer niet..

Deze behoeft dan alleen maar een soort van APK keuring te krijgen.
                                          En kost op zijn hoogst 81 euro.

Marjolein je zou ook een compressor erop kunnen zetten kom je ook over de 200 PK kosten volgens Ron (Haasje) rond de 2000euro.

trashmetal
                                          Deelnemer

ik zou het niet te gek maken met de astra
                                            want als je al een sprintwagen hebt dalijk
                                            dan heb je aan een zuipschuit wel genoeg denk ik :jerry

TheGeneral

Als je het echt goedkoop wilt doen kan je altijd nog een sticker kopen met turbo erop :jerry :jerry

RickR91
                                              Deelnemer

@Fct_blondi wrote:

@RickR91 wrote:

haat t om deze typische vrouwenreactie te moeten geven, maar ”al sla je me dood”..;)

Maar nee 5000 euro ga ik niet in mn astra z’n motor stoppen;) wie weet ooit in de kadett.. :hmmz

Mag ik hieruit opmaken dat er nog een standaard begrensde filterbak in zit?

Zo ja, eruit trekken die hap :jerry
                                                En als je toch al bezig bent, een Astra G Diesel aanzuigbuis, of die van een Vectra C king:

Fct_blondi

haha volgens mij zijn er hier een paar mensen die niet zo goed lezen naar eerdere reacties.. :jerry maargoed..ik ga eerst met de kadett bezig en de astra zijn uiterlijk..de rest komt later :thumb
                                                  thankss voor alle reacties en tips

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
                                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.