Hoi,
Ik heb een probleempje met mijn Astra G Z16XE. Dit is allemaal begonnen nadat tijdens het rijden de oliedop los was geraakt en de boel onder de olie zat.
Na een tijdje ging het motormanagement lampje aan en bleek de lambda sonde op het spruitstuk defect. Waarschijnlijk olie in gekomen langs de bedrading, of anders toeval. Deze is vervangen en dat probleem is verholpen. Niet veel later begon de motor flink te schokken bij het optrekken en vervolgens ging weer het motormanagement lampje aan. Er was zo eigenlijk niet meer fatsoenlijk mee te rijden. De auto is toen naar de garage gegaan. Het bleek toen dat de bougies half onder de olie stonden, waarschijnlijk nog door het losraken van de dop. Tevens was er bij het uitlezen een fout op de bobine. De bougies en de bobine zijn toen vervangen en het geschok bij optrekken was weg en hij reed weer als vanouds.
Nu is er weer een nieuw probleempje. Bij koude start schokt de auto niet bij het optrekken, maar als er met consante snelheid gereden wordt. Je voelt dat hij constant even inhoudt. Na verloop van tijd als alles goed warm is, dan is het effect weg, of dusdanig weg dat je het niet merkt. Heeft er iemand een idee wat dit zou kunnen veroorzaken?
Het gasklephuis is ook al schoongemaakt, gaatje voor de carterontluchting is opgeboord en open. EGR klep is ook schoongemaakt en lijkt te werken. Deze is alleen niet afgedopt. Zou dat kunnen helpen, of moet ik het ergens anders zoeken.
Hoor het graag.