Astra G Z16XE motor investeren/vervangen?

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G Z16XE motor investeren/vervangen?

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    SlayrNeo
    Deelnemer

Ik heb een vraagje over mijn motorblok, aangezien ik nu al een tijd aan het twijfelen ben.
      De motor heeft 290k gedraaid en loopt niet geheel lekker meer op lpg(revisieset voor verdamper+filter+verdeler is onderweg). Op lpg trekt hij niet goed op en komt af en toe de Cylinder 2 Misfire foutcode(op benzine nog nooit gehad). De motor(op lpg) trilt als er wat veel van hem gevraagd wordt(rotonde in 3), terwijl op benzine dit amper/niet te merken is.
      Daarbij komt dat nu de distributieriem, waterpomp, thermostaat en krukaskeerring ook vervangen moeten worden.
      Hoeveel km kan zo’n blok draaien?
      Is het beter om door te rijden en tzt een ander blok(zelfde code) met minder km erin te leggen of loont het investeren nog?
      En is het makkelijk om exact dezelfde motor erin te leggen en om te bouwen op lpg(gewoon lpg-spruitstuk behouden, of niet)?

Alvast bedankt, ik hoop dat jullie de beslissing wat makkelijker kunnen maken.

danny
      Deelnemer

ik denk dat je lpg verdeel stuk vuil is, niet te verwarren met je verdamper.
        en ach een kopje van een z16xe is ook zo gevonden en geplaatst.

wim-v6
        Deelnemer

Tipje, Laat eerst eens Compressie meten… dan weet je de staat van de motor (Cilinderkop / kleppen).
          Als dat goed is, kan je eens gaan nadenken over de Verdeler reinigen / Vervangen, gasinjectoren na laten kijken. etc etc.

Rijdt niet te lang door met Gasproblemen, dan kan je motor wel stuk gaan…
          Een Verkeerd mengsel sloopt je motor..

Willem

SlayrNeo
          Deelnemer

Verdamper is volgens mij ook vuil en aan revisie toe, vandaar dat ik een complete set besteld heb. Meteen alles schoonmaken/reviseren. Nieuwe motor of niet, lpg systeem moet toch gereviseerd worden.

Over de overige handelingen ben ik me dus aan het bedenken. Wat moet de compressie zijn van een Z16XE? We hebben een universele meter die bar aangeeft, in Haynes staat volgens mij alleen compressie 10:1(of zoiets). Hoe kom je van zo’n compressie uit op wat je in bar moet krijgen?

Alvast bedankt!

wim-v6
            Deelnemer

Fabrieks gegevens uit je hoofd leren… haha.

Tussen de 13 en 15 bar.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.