Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra G Z16SE gekocht, gelijk een probleempje..Opgelost.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 december 2009 om 19:56 #17214805
He Opelvrienden!
Vandaag was het de grote dag, we gingen onze Lupo inruilen, die ons de laatste tijd behoorlijk wat gekost had door wat storingen en zo..
M’n vriendin wilde graag weer terug naar Opel (logisch natuurlijk) en we hebben vandaag dus een Astra G 1.6 8V 5drs met 86000 km van 2001 gekocht. Mooi ding, zilver, helemaal standaard, airco, cruise control, elektrische raampies, enz.. Al met al een fijne auto. MAARRR..
We waren bijna thuis en toen ging er een lampje branden, een autootje met een sleutel.
Afijn, ff uit laten lezen.. Gaf de TECH “nokkenassensor verkeerde waarde” af.
De monteur vertelde mij dat hij nog nooit een nokkenassensor had vervangen bij zo’n motor en dat het dus bijna niet voorkomt?
Ik ga morgen kijken of de distr. nog op tijd staat, dit kan natuurlijk een verkeerde waarde ten opzichte van de krukassensor geven lijkt mij, anders ff de sensor vervangen.
Iemand toch bekend met het nokkenassensorprobleem bij een Z16SE?
Alvast bedankt en de foto’s komen nog wel..
5 december 2009 om 21:32 #17560587Sensor zelf is in elk geval makkelijk te vervangen…kost iets van 80 euro dacht ik..
6 december 2009 om 10:05 #17560588Trug gaan naar de gene waar je hem hebt gekocht
6 december 2009 om 10:15 #17560589origineel gepost door nova….
Trug gaan naar de gene waar je hem hebt gekochtJa, dat klopt wel, maar ik heb hem zonder garantie gekocht.
@ Baas J: Ja, die sensor kun je super makkelijk bij!
7 december 2009 om 17:44 #17560590Heb hem net bij een bevriend Opeldealer gezet, morgen krijgt ie een software-update, dit blijkt vaak te helpen met deze storing. Anders wordt de sensor gecontroleerd met een scoop.
De motor lijkt op tijd te staan, maar om dit zeker te weten moet de krukaspoulie er af. Eerst morgen maar ‘s afwachten, anders gaan we verder kijken,
Ik hou jullie op de hoogte!
8 december 2009 om 17:45 #17560591Nou, hij heeft vandaag een software-update gehad en ze hebben de sensor gecontroleerd, de sensor gaf op dat moment een mooie blokspanning af, dus lijkt die in orde.
Ik heb er in ieder geval ff een nieuwe Varta accu in gezet, want dat was niet veel meer en tot nu toe is het lampje niet meer gaan branden..ff Afwachten dus.
Ben er weer happy mee, en wat rijd dat goed! :wub
8 december 2009 om 19:11 #17560592Hallo corsaagsi,
Gefeliciteerd met je aankoop. Is het de Astra G automaat geworden waarover je onlangs een topic hebt geopend?
8 december 2009 om 20:35 #17560593Bedankt!
Nee, die automaat was al verkocht.. Maar die was ook van 2000, deze van de 11e maand 2001 en handgeschakeld.
9 december 2009 om 22:54 #17560594Hallo
Ik ben niet zo technische maar ik weet wel dat mijn schoonvader het zelfde probleem had met die nokkenassen.
Hij kreeg een nieuwe astra station met een 1.6 bv motor en binnen 20000km waren ze scheef gaan staan en konden ze al vervangen worden. toen de auto 3 jaar oud was en iets van 110000 km gelopen had begon het weer van voor af aan. En ja dat lampje ging ook soms branden alleen als de motor al lekker op temperatuur was. Ik heb zelf een 16v en heb er geen last van maar die 8v zijn er motoren die dit kwaaltje hebben. ik denk dat het verstandiger is om een ander blok er in te doen dan die nokkenassen te laten vervangen want dan blijf je bezig. ik hoop dat je wat hebt aan het antwoord groetjes10 december 2009 om 07:24 #17560595Beste robinus,
het is al opgelost :angel :vertag
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.