Astra G z16se 2000 kv circuleert bij koude start normaal?

Forumindex Forums Techniek Overige motor types Astra G z16se 2000 kv circuleert bij koude start normaal?

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    danny_16v

Hallo ik heb een vraag mbt de astra G met de z16se 84pk bj2000.
      als ik mijn auto start gaat direkt de kv circuleren hoort dit..?

ik heb gehoord da dit normaal is omdat er 2 circuits zijn 1lang en 1 kort, de korte word gebruikt door snel de verwarming te laten werken en het lange circuit is voor de koeling van de motor.. klopt dit?

Mijn temperatuur meter haalt rijdend nooit de 95c max 85 en als ik stil sta loopt hij terug, bij stationair laten draaien gaat de meter wel door naar de 95c en de Fan springt dan aan dat is dus goed. Nu is mijn vraag staat mijn thermostaat nu gewoon continu open of hoort dit zo.. volgens de dealer hoort het water pas te gaan circuleren als de motor de 95c heeft behaalt bij de oudere types opel zoals de gsi 16v liep mijn water ook nooit direct al bij koude motor.

Het lijkt mij dat het of zo hoort nu met deze temperaturen buiten 8c of dat de thermostaat gewoon open blijft staan.

Wie o wie kan mij meer vertellen over de werking van dit type blokje of evt verandering tov de oudere blokjes

Gr Danny

sjoerdie
      Deelnemer

thermostaat blijft openstaan denk ik

90 graden is de bedrijfstemperatuur.

2000
        Moderator

Ik dacht echt dat er 2000 kilovolt in je auto circuleerde….waar meet je dat in godsnaam mee :D

Maar een openstaande thermostaat ligt inderdaad voor de hand.

danny_16v

Beetje laat imiddels ook even voorgesteld met wat foto’s etc..

Het was idd de thermostaat die open bleef staan.
            Riempje eraf gehaald en vervangen, auto komt weer netjes op temp.

Gr Danny

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.