Astra G z14xe stottert: niet egr, niet bougies, wat dan?

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G z14xe stottert: niet egr, niet bougies, wat dan?

• Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Chris426
    Deelnemer

Om t een beetje overzichtelijk te houden begin ik een nieuw topic hierover.

M’n Astra G z14xe schokte af en toe, en viel soms uit.
      Egr klep bleek hiervan de schuldige te zijn, deze vervangen en werkte weer als nieuw.

Echter nadien bleek dat er toch af en toe nog een schokje merkbaar was, alsof hij zich verslikte.

Bougies vervangen, wederom dacht ik dat het probleem opgelost was maar vandaag liet ie zich weer van z’n schokkerige kant zien :(.

Als ik logisch verder denk, kom ik uit op volgende mogelijkheden:
      – krukassensor
      – bobine
      – lmm

Wat denken jullie hiervan?

Ik heb ook bijna ‘n liter olie moeten bijvullen, maar das een kwaaltje en kan hier volgens mij geen rol in spelen?

Ik hoor jullie mening graag!

bart-gsi
      Deelnemer

Zat de denk lambdasonde ( originele) een/of carterventilatie

SimpleFace

Wanneer schokken? Ook bij continu dezelfde snelheid of alleen bij volgas doortrekken? In elke versnelling? Koud of warme motor? Motor start altijd goed?

bart-gsi
          Deelnemer

Ok met stationair schokken en onregelmatig lopen

Chris426
            Deelnemer

nooit bij stationair, nooit bij goed doortrekken, nooit bij koude motor.

Dus, enkel bij warme motor, en bij zachtjes optrekken of continu dezelfde snelheid.

Meestal (meestal, niet altijd of uitsluitend) rond 1500-2000 rpm.

Ook nooit boven zeg maar 80kph ofzo, meestal ergens in de 0-70 regionen.

bart-gsi
              Deelnemer

Is je lambda sonde ooit vervangen?? Zoja hebben ze er een imitatie/universele in gezet or een originele van opel GM
                De universele lambdas vind je opeltje niet zo leuk om mee samen te werken namelijk… En krijg je ook veel problemen mee..

Als deze nog niet vervangen is kan zijn dat deze kapot is..

Chris426
                Deelnemer

Is ooit vervangen geweest ja, maar das al jaren geleden…

Geeft ie dan normaal geen foutcodes als die stuk is?

bart-gsi
                  Deelnemer

Ja en nee.. niet altijd namelijk maar die universele of imitatie die vind je ecu van je auto niet zo leuk namelijk..
                    Een originele zal niet veel kosten.. En is online wel te verkrijgen via fsrs-opelwebshop of gm-genuinpart hier op het forum

Chris426
                    Deelnemer

Zal ns kijken of ik wat kan vinden.

Zal ook ns kijken voor een krukassensor.

bart-gsi
                      Deelnemer

Zonder krukas positie sensor start je auto (bijna) niet.. Nokkenas positie sensor zou nog kunnen maar met beide zal denk ik je ecu in noodloop gaan

Chris426
                        Deelnemer

Ja ok, zonder zal ie idd niet veel doen, maar kan ie niet defect zijn, zodat er soms een verkeerd signaal gegeven wordt?

Haasje17
                          Moderator

@bart-gsi wrote:

Zonder krukas positie sensor start je auto (bijna) niet.. Nokkenas positie sensor zou nog kunnen maar met beide zal denk ik je ecu in noodloop gaan

Nope bartje, dat kan zo zijn, maar het komt ook voor dat die er gewoon door start en beroerd loopt door een van de twee of beide defecte sensoren. Dus ook stotteren kan hierdoor.

Chris426
                            Deelnemer

vandaag geen schokjes meer gehad, toch maar naar de Opeldealer gereden en een krukassensor besteld.

Nu ben ik wel eens benieuwd… hier op ‘t forum heb ik geleerd dat qua sensoren, je best de originele gebruikt en dus die van de opel dealer.
                              Op internet vond ik krukassensoren voor rond de 40 euro.
                              Bij de dealer was het wel wat duurder… hoeveel zou zo’n sensor mogen kosten bij de dealer?
                              Ik wil gewoon ff testen of de vraagprijs te verklaren valt :p.

bart-gsi
                              Deelnemer

@Chris426 wrote:

vandaag geen schokjes meer gehad, toch maar naar de Opeldealer gereden en een krukassensor besteld.

Nu ben ik wel eens benieuwd… hier op ‘t forum heb ik geleerd dat qua sensoren, je best de originele gebruikt en dus die van de opel dealer.
                                Op internet vond ik krukassensoren voor rond de 40 euro.
                                Bij de dealer was het wel wat duurder… hoeveel zou zo’n sensor mogen kosten bij de dealer?
                                Ik wil gewoon ff testen of de vraagprijs te verklaren valt :p.

Voor me corsa b gsi was een krukas positie sensor 59 euro origineel.. Ik denk voor je astra ook rond die koers bij de dealer..

Fsrs-opelwebshop.nl en gm-genuinparts leveren online ook alleen opel originele onderdelen

mich89
                                Deelnemer

Mocht het dat niet zijn kun je ook nog je gasklephuis proberen te reinigen.
                                  Eventueel nog injector cleaner bij in je tank benzine doen. (kwart tank)

Hopelijk is je probleem snel opgelost.
                                  Had soort gelijke probleem met astra H.

Chris426
                                  Deelnemer

Nou ik kwam uit op 100 euro bij de dealer…

Hij is nu toch besteld, morgen zet ik m er ff in en hopelijk blijven de schokjes dan ook volledig weg.

Vandaag rond de 80 km gereden en niets vreemd gemerkt.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.