Astra G z14xe: lege middendemper icm Remus einddemper

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G z14xe: lege middendemper icm Remus einddemper

• Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Chris426
    Deelnemer

Hoi,

rijd momenteel met een z14xe astra g, standaard uitlaat met Remus einddemper.

Ik wilde graag weten of een middendempervervanger (lege middendemper) veel verschil zou gaan maken in geluid.

Iemand ervaring mee?

Bedankt!

Chris

bart-gsi
      Deelnemer

ja dat maakt wel degelijk verschil qua geluid..
        het woord zegt het al.. het is een demper.. als je die er tussen uit haalt zal je geluid harder gaan..
        als je een betere “flow” wil hebben zou ik de middendemper laten zitten en een katvervanger nemen..
        dan begint je auto wat meer te brullen en is de lucht restrictie lager waardoor je motor beter uit ademt en iets beter is voor je vermogen.. veel zul je hier niet van merken maar alle beetje helpen… denk er wel aan dat je met de APK wel een cat nodig hebt maar voor de rest van het jaar kun je gewoon zonder rijden…

KRSA2000
        Deelnemer

@bart-gsi wrote:

denk er wel aan dat je met de APK wel een cat nodig hebt maar voor de rest van het jaar kun je gewoon zonder rijden…

Tot je aangehouden wordt voor een technisch controle en de auto bij de RDW mag aanbieden voor herkeuring… ;)

Sent from my SM-P900 using Tapatalk

bart-gsi
          Deelnemer

Dat gebeurd niet zo snel… Als je gewoon normaal rijdt hebben ze geen reden om je aan de kant te zetten… Heb met me corsa gsi dit 2 jaar lang gedaan… Geen problemen mee gehad…

theunm

leuk dat jullie het over de nederlandse regels hebben ts is een BELG

bart-gsi
              Deelnemer

die zal er dan minder problemen mee hebben denk ik… die zijn minder co² bewust bezig als Nederlanders.. plus die hebben een verplicht APK station zover ik weet… ( 4 jaar geleden voor het laatst gezien ver in belgië)

Haasje17
                Moderator

@bart-gsi wrote:

Dat gebeurd niet zo snel… Als je gewoon normaal rijdt hebben ze geen reden om je aan de kant te zetten… Heb met me corsa gsi dit 2 jaar lang gedaan… Geen problemen mee gehad…

Het gaat om een Belg,

Wat Nederlandse regels het is een milieu delict a 400 euro of meer. Bij algehele controle met regelmaat in de grote plaatsen. Ben je nat!

In België mag het volgens mij überhaupt niet ook zelfs de midden demper niet. Maar wat geluid betreft heb je de mijne gehoord? dat is met enkel einddemper en met katalysator.
                  Dus je hoort het goed.

bart-gsi
                  Deelnemer

je zult het bij beide best wel horen alleen ik voegde er nog aan toe dat de cat verwijderen beter is voor de flow van de uitlaatgassen… dus ook iets beter is voor je motor..

ik heb in die 2 jaar dat ik aan de kant gezet was voor snelheid enzo nog nooit opdracht gekregen van de politie of de RDW met zo`n fuik waar ze heel de verkeersstroom nalopen dat ik mijn kat terug moest plaatsen… zolang je je eigen een beetje normaal gedraagt doen ze normaal tegen je.. ook als je te snel rijdt.. maar bij de controlles waar ik geweest ben controleerde ze de uitlaat gassen niet… ze keken naar de veiligheid en conditie van de auto.. bandjes en rotte gaten in het chassis etc…

Chris426
                    Deelnemer

Bedankt voor de vele reacties!

Het is mij vooral om het geluid te doen.

Ron, eigenlijk vond ik jouwe best goed klinken en wil dus graag ook zo’n klank :p. Dus jij heb kat, einddemper en dan rechte buis?

Kat laat ik maar zitten, en die lege middendemper is dus echt een lege demper. Geen rechte buis.
                      Waarschijnlijk zo gedaan zodat het zou lijken r visueel een demper onder zit :p. Dus er zit zeg maar een demperhuis tussen, maar is gewoon leeg.

Zal mss eens fototje posten.

Maar vermogenswinst hebk niet zo interesse in, enkel klank :D.

bart-gsi
                      Deelnemer

je hebt ook middendemper dummy`s.. die lijken op een demper maar zit idd niks in..

Chris426
                        Deelnemer

T zal dat zijn dan.

Is dat qua geluid zelfde als een rechte buis?

bart-gsi
                          Deelnemer

geen idee.. er zijn 2 soorten.. eentje met een rechte buis in de demper zodat die alleen lijkt op een demper.. en een andere waar niks in zit die nogal hol klinkt van binnen maar alle 2 kunnen wel redelijk wat geluid extra produceren

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.