Forumindex › Forums › Modellen › Astra › [Astra G [Z1.6XE]] Vraagjes over EGR Simulator?!?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 juli 2013 om 16:17 #17259600
Beste forumleden,
Nav. mijn probleem verdenk ik de EGR als boosdoener/veroorzaker hiervan.
Zie: viewtopic.php?f=5&t=178048Nu ben ik stilletjes aan al aan het rondkijken voor een (nieuwe) EGR klep. Echter kom ik verschillende soorten EGR kleppen tegen, originele GM/Opel EGR klep of een imitatie EGR klep.
Is het noodzakelijk om een originele GM EGR klep te plaatsen, of volstaat een imitatie model ook? Zo ja, waarom is een imitatie geen mogelijkheid? Dit ivm. het prijsverschil van ruim € 120,-!
Ik ben voornemens, zodra ik de nieuwe EGR klep heb, deze toch af te doppen middels een blinde pakking ertussen te plaatsen.
Want zoals eerder gezegd is; het is niet mogelijk om een defecte EGR af te doppen. Deze blijft namelijk incorrecte informatie doorspelen aan de ECU, ongeacht of deze afgedopt is of niet, waardoor het geheel niet probleemloos rijdt.
Graag zie ik jullie reacties tegemoet.
Mvg,
HarrieAstra29 juli 2013 om 16:20 #18163096Je kunt volgens mij ook je egr uit je ecu laten schrijven scheelt je een nieuwe kopen.
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 4 Beta
29 juli 2013 om 16:22 #18163097Is het een fout in de electronica of zit de klep vast? Als je hem weer gangbaar krijgt hoef je alleen een blinde pakking te monteren.
29 juli 2013 om 16:26 #18163098Ik vermoet dat zowel de electronica als de meganiek niet goed meer is / was. Je kunt hem inderdaad laten uitschrijven, maar meeste tuners kunnen het niet of vragen er netzoveel voor als een nieuwe klep. Dealer weet meestal niet hoe wat en kost dus ook uurtje prutsen.
29 juli 2013 om 16:28 #18163099Op het forum even vragen wie dat kan?
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 4 Beta
29 juli 2013 om 16:29 #18163100OPcom kan het niet tech 2 ook niet want je moet dan licentie hebben om software van de ecu te downloaden bij gm.
29 juli 2013 om 16:49 #18163101Uhm.. waar is de optie Sloop?
Daar ben je max 50 euro kwijt en zeker als het toch niet voor een lange tijd moet werken :)31 juli 2013 om 09:10 #18163102Ewoud94; Softwarematig uit laten schrijven zou de fijnste oplossing zijn, maar zoals Haasje17 al aangeeft weten veel mensen niet hoe dit moet. Als iemand precies weet hoe die dat moet doen, wil ik het best laten doen. Ik weet overigens ook niet of dat voor mijn type motor mogelijk is. De een zegt namelijk dat een Z1.6XE wél af te doppen is, en een ander zegt weer van niet….
Beurjean; ik heb geen flauw idee wat het is, maar die EGR zorgt voor veel problemen.
Inzane19; de sloop staat niet op mijn optielijst. Voor minder geld heb je ook iets anders, wat ik hieronder zal beschrijven.
=======================================================================================
Na wat speurwerk voor een nieuwe EGR klep voor mijn Astra G Z1.6XE uit 2004 kwam ik ook iets anders tegen wat zeer interessant lijkt te zijn. Namelijk een zogenaamde “EGR SIMULATOR”. Deze simulator sluit je aan op de stekker waar eigenlijk de EGR klep op hoort te zitten. Voor de ECU lijkt het hierdoor alsof de EGR klep aanwezig is, maar wordt door deze simulator als het ware ‘gefopt’.
Nu ben ik benieuwd of iemand hier al iets eerder van heeft gehoord en of dit daadwerkelijk (probleemloos) werkt.
Hieronder een ‘how-to’ van iemand die dit op een Z2.2SE heeft toegepast.
http://www.verboom.net/info/speedster/20070729/index_nl.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Echter zou ik de simulator nooit in parallel aansluiten zoals de maker van de how-to wel heeft gedaan. Het beste zou zijn om hier een stekker voor te maken, zodat je het op dezelfde wijze op de stekker aan kunt sluiten als de EGR.
En hieronder een ‘how-to’ van iemand die dit op hetzelfde motortype als ik heb (Z1.6XE) heeft uitgevoerd.
http://z16xe-egr-cheater.blogspot.nl/2013/04/how-to-make-z16xe-egr-valve-simulator_2.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Als je dit zelf kunt realiseren is dit erg goedkoop. Als je het moet kopen is het ook nog zeer aantrekkelijk, aangezien het goedkoper is als een nieuwe EGR klep!!!
Graag ervaringen/meningen gevraagd!!
31 juli 2013 om 09:24 #18163103wat je evt kunt doen,, is naar de unlimited meeting gaan,, daar laten sjippen, en direct uit laten schrijven..
mijne heeft geen egr ( denk ik ) maar t chippen wil ik wss wel laten doen
31 juli 2013 om 09:53 #18163104Klopt. Ik heb de afgelopen 4 jaar 50 zelfgebouwde Egr cheaters aangeboden aan mede Speedster eigenaars. Ze werken goed op de Z22se. De Ecu word dan in pricipe in de maling genomen. De cheater word meestal direct op de bedrading gesoldeerd. EGR klep verwijderen en afdoppen.
Als deze zo word aangeboden voor de Z1.6xe, dan zou ik het gewoon proberen.
Verstuurd van mijn GT-I9505 met Tapatalk
22 september 2013 om 15:53 #18163105Aangeschaft, gemonteerd, en het werkt!
Voor meer info verwijs ik jullie graag door naar:
viewtopic.php?f=5&t=178048 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.