Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra G Z1.6XE – MID melding "remvoeringen" vraag
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 december 2013 om 18:23 #17262579
Hallo,
Ik krijg af en toe de melding REMVOERINGEN in mijn MID-display te zien. Nu vraag ik me natuurlijk af of deze melding van de voor- of achterkant van de Astra afkomt.
Betreft een Astra G Z1.6XE SEII met schijven vóór en trommels achter.
– In juni 2012 zijn de schijven + blokken vervangen.
– Ik merk met het remmen dat de remtrommels wel eens lichtelijk willen piepen.
– Als de handrem erop staat en ik weg wil rijden ‘duikt’ hij met de achterkant niet naar onder, terwijl dit bij een goedwerkende handrem wél zou moeten gebeuren.
– De handrem zit toch verbonden aan de achter(trommel)remmen als ik het goed heb?Hieruit zou ik uit opmaken dat mijn achter(trommel)remmen op beginnen te raken en dat ik hierdoor de melding REMVOERINGEN in mijn MID-display te zien krijg.
Echter heb ik van iemand gelezen dat remtrommels niet voorzien zijn van een slijt sensor/indicator. Klopt dit inderdaad? Want dan zou ik mijn ‘probleem’ elders moeten gaan zoeken (versleten/kapotte/geen goed contact makende sensoren/indicatoren?).
14 december 2013 om 18:34 #18199624Melding Remvoeringen komt alleen van de VOORremmen, niet van de Achterremmen.
Achterremmen zullen niet versleten zijn, maar enkel verglaasd..
Willem
14 december 2013 om 18:57 #18199625Enig idee waardoor deze melding veroorzaakt wordt Wim?
Corrosie, draadbreuk, kapotte sensoren/indicatoren?
Wat wordt er bedoeld met verglaasde remmen?
14 december 2013 om 19:03 #18199626Dat was ik die dat zei op astratuningclub.
Zal wel een draadbreuk zijn of pennetje los geschoten, lijkt me een beetje stug dat je blokken nu al op zijn.
Dus even goed de bedrading nakijken.
En achter even een trommel eraf om goed naar de voering te kunnen kijken.
Verglaasde remmen krijg je door door dat de voering te warm/heet is geweest waardoor de toplaag van je voering heel glad wordt lijkt dan net glas vandaar verglaasd, dit komt de remwerking niet ten goede.
Dit top laagje zou je eraf kunnen schuren mits er nog genoeg voering opzit, anders is het de moeite ook niet.
15 december 2013 om 05:19 #18199627Dat zijn hoogstwaarschijnlijk de slijtindicators die niet goed meer werken, ik heb hetzelfde gehad en toen de indicators vervangen en was de melding weg.
17 december 2013 om 08:42 #18199628Remdraadje door, is onderbreking, is melding.
Zijn de draadjes mee vervangen??
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.