Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra G Y22DTR Dieselmotor reviseren & tunen…
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 februari 2011 om 21:46 #17232808
Hey People,
Ik ga voor een kameraad z’n Astra G met Y22DTR 125pk/280nm dieselmotorblok “geheel” reviseren deze beslissing is gemaakt omdat de wagen er al 300.000km op heeft zitten en hij hem net heeft aangeschaft voor een periode van zo’n 5 jaar en de bedoeling is dan ook gewoon dat deze Astra in die periode ook gewoon goed betrouwbaar is vooral omdat de dieselmotor ook gekieteld gaat worden naar 155pk/350nm en dan lijkt me een revisie met zo’n kilometerstand wel op z’n plaats…
Zelf dacht ik aan de volgende onderdelen:
— Zuigerveren (eventueel nieuwe zuigers & honen mocht dat van toepassing zijn)
— Verstuivers (testen op openingsdruk/maximale druk en dus eventueel reviseren/vervangen)
— Brandstofpomp (testen op drukopbrengst/opbouw en dus eventueel reviseren/vervangen)
— Zwaardere koppelingkit + druklager (ivm hoger koppel)
— Seals van de kleppen vervangen
— Distrubutieketting & tandwielen (meten op slijtage en dus eventueel een nieuwe set)
— Gloeispiralen
— Vacuümslangen (controleren op broosheid en dus eventueel vervangen
— Turbo (testen op lekkage en drukopbouw en dus eventueel reviseren/vervangen
— Uitlaat systeem (controleren op verstoppingen of slechte staat)
— LagerschalenKunnen jullie hier nog meer aan toevoegen eventueel en heeft iemand hier op dit forum documentatie over de Y22DTR met name aandraaimomenten van het gehele blok en slijtage toleranties van bepaalde onderdelen? Daar zou ik namelijk heel erg mee geholpen zijn!
Hij weet dat dit in de papieren kan lopen maar dat ter zijde heeft hij de auto voor een prikkie gekocht en ziet de wagen er verder nog piekfijn uit!
Alvast bedankt voor het meedenken!
Gr,
Steven
15 februari 2011 om 12:49 #17817777He Steven,
Wat een mooi project ga je nu weer uitvoeren. Jouw eigen OPC mag er zeker wezen. :D
15 februari 2011 om 15:27 #17817778Dat gaat zeker wat kosten, maar dan weet je op het einde ook van dat alles goed is. En daar heb je veel meer aan:thumbup
15 februari 2011 om 16:14 #17817779hallo,
een ander blokje is geen optie??
mvrg Rob
15 februari 2011 om 16:20 #17817780[rquote=1869433&tid=142748&author=red-bull]hallo,
een ander blokje is geen optie??
mvrg Rob [/rquote]
Ja maar dan zit je nog met de vraag of een ander blok dan beter is, als je deze reviseert weet je dat het goed is:D
15 februari 2011 om 18:19 #17817781Prc een ander blok met lage km-stand zou een optie kunnen zijn maar dan weet je nog niet wat je in huis haalt en met een revisie weet je zeker dat het goed is…
Iemand nog toevoegingen aan mijn lijstje?
Gr,
Steven
16 februari 2011 om 11:30 #17817782steven,
wat dacht je van.
– spanner multiriem
– looprol multiriem
– multieriem
– waterpomp16 februari 2011 om 16:19 #17817783Hoi Stefan,
Dat ik die vergeet erbij te zetten tja denk weer te moeilijk haha thnx voor de opmerking! :thumbup
Meerdere mensen die nog wat toe te voegen hebben aan dit?
Gr,
Steven
16 februari 2011 om 19:11 #17817784aha oke ,
ene een fris thermostaatje misschien ?
16 februari 2011 om 19:17 #17817785je blijft ook bezig jij he kerel.. ook al is t met jullie eigen wagens of met andere :wors:wors
16 februari 2011 om 20:17 #17817786en uiteraard alle pakkingen + keerringen niet vergeten.
Kleppen opnieuw laten slijpen en zittingen frezen, zodat deze weer 100% sluiten (hoort eigenlijk gewoon bij kop/motorrevisie)
350Nm is natuurlijk wel heel leuk in een G’tje:D
23 februari 2011 om 13:10 #17817787Heb me laten vertellen dat bij een G de koppeling maximaal berekend is op 300NM. Dan zou dus beteken dat je die ook moet aanpassen wil je veilig over deze NM komen.
Maar Steven heeft al redelijk ervaring ivm zijn DTH naar OPC omgebouwd te hebben. :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.