Astra G Y17DT komt niet op temperatuur

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G Y17DT komt niet op temperatuur

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17272710
    APower
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 July 2014

      Hey mede forumleden. heb een echt eigenaardig probleem. gisteren heb ik mijn auto een groot onderhoudsbeurt gegeven, denk aan olie, filters etc. Nu had ik al de thermostaat vervangen een goede 8 maand geleden, maar toch kwam hij niet op temperatuur (bleef hangen rond de 83/84*). Tevens zat er ook een klein lekje aan de thermostaathuis en na nader onderzoek, ook aan een klein buisje onder de thermostaathuis. Gisteren heb ik dan nogmaals een nieuwe thermostaat met (colorstat by vernet,opent bij 88*) geinstalleerd plus ook een temperatuursensor van FAE. Buisje is ook vervangen, nu nergens meer een lek. Maar nu komt hij zelfs niet meer boven de 70* uit, zelfs na een lange (test)rit van 40km. de thermostaat zit er zeker 100% goed in, drukt dus tegen de thermostaathuis. dit is tevens dubbel gechecked door mijn oom die mechanicien is. Koelvloeistof is nogmaals ook vervangen gisteren. Heb nu echt geen ideeën meer :?: . Hoop dat iemand mij nog kan helpen :hmmz

      Edit; hierbij een livedata log van op-com ; klik. dit was 8 maanden geleden. in de log komt hij zelfs op 90*, maar de wijzer gaf altijd 84graden aan.

      #18290162
      xladage
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 July 2008

        Ik snap wat je zegt.
        Ik had precies hetzelfde met mijn Y17DT.
        Gewoon lekker mee doorrijden, niks aan de hand.
        In de winter was het bij mij nog erger. Als ik dan de kachel goed aan had kwam de naald bijna niet eens van het eerste streepje af.
        Ik heb er mee leren leven ;) Zolang de auto goed loopt niks aan doen

        #18290163
        SimpleFace
          Lid sinds:
          14 July 2014

          Nieuwe temperatuursensor wellicht niet van juiste type of niet goed gemonteerd? Meet waarschijnlijk gewoon verkeerd. Lijkt me sterk dat de boel niet warmer wordt dan 70 graden als je 40KM rijd.
          Anders even voelen aan de buizen, 70 graden is heel warm maar kan je paar seconden wel vasthouden, met 90 graden zal dat wel meteen auw zijn.

          #18290164
          APower
          Deelnemer
            Lid sinds:
            20 July 2014

            @xladage wrote:

            Ik snap wat je zegt.
            Ik had precies hetzelfde met mijn Y17DT.
            Gewoon lekker mee doorrijden, niks aan de hand.
            In de winter was het bij mij nog erger. Als ik dan de kachel goed aan had kwam de naald bijna niet eens van het eerste streepje af.
            Ik heb er mee leren leven ;) Zolang de auto goed loopt niks aan doen

            hmm, de astra van een maat wordt wel netjes 90*. erg vreemd :hmmz

            @SimpleFace wrote:

            Nieuwe temperatuursensor wellicht niet van juiste type of niet goed gemonteerd? Meet waarschijnlijk gewoon verkeerd. Lijkt me sterk dat de boel niet warmer wordt dan 70 graden als je 40KM rijd.
            Anders even voelen aan de buizen, 70 graden is heel warm maar kan je paar seconden wel vasthouden, met 90 graden zal dat wel meteen auw zijn.

            Hoe bedoel je niet goed gemonteerd? Dat ie niet ver genoeg in zit? ga straks nog eens voelen aan de buizen na een lange rit. heb ook een infrarood thermometer besteld om effectief de (water)temperatuur te meten. dit is tevens de sensor die ik besteld had Sensor

            #18290165
            xladage
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 July 2008

              @APower wrote:

              hmm, de astra van een maat wordt wel netjes 90*. erg vreemd :hmmz

              Ook zeker weten een Y17DT (en dus niet de DTL bijv.)? Mijn DTL komt ook netjes op temp. mijn voorheen X17DT ook, alleen met de Y17DT had ik dit dus

              #18290166
              APower
              Deelnemer
                Lid sinds:
                20 July 2014

                @xladage wrote:

                @APower wrote:

                hmm, de astra van een maat wordt wel netjes 90*. erg vreemd :hmmz

                Ook zeker weten een Y17DT (en dus niet de DTL bijv.)? Mijn DTL komt ook netjes op temp. mijn voorheen X17DT ook, alleen met de Y17DT had ik dit dus

                ja ook een Y17DT, Bouwjaar 2001. Had ik recent nog uitgelezen omdat de check-engine light brandde. Bleek een defecte luchtmassameter te zijn. Overigens is de DTL ook gewoon een Y17DT blok maar dan zonder intercooler. dus echt vreemd

                #18290167
                APower
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  20 July 2014

                  @SimpleFace wrote:

                  Nieuwe temperatuursensor wellicht niet van juiste type of niet goed gemonteerd? Meet waarschijnlijk gewoon verkeerd. Lijkt me sterk dat de boel niet warmer wordt dan 70 graden als je 40KM rijd.
                  Anders even voelen aan de buizen, 70 graden is heel warm maar kan je paar seconden wel vasthouden, met 90 graden zal dat wel meteen auw zijn.

                  Kan inderdaad de buizen niet vasthouden. onderste radiatorbuis, de buizen naar het expantievat, allemaal zijn echt heet. dus ik denk wel dat ie 90* graden wordt. nu nog wachten op de thermometer.

                  #18290168
                  APower
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    20 July 2014

                    Had het toch mis. watertemp in het expantievat gemeten met een digitale thermometer en jup, gaf maar 72C aan. ga toch maar een nieuwe thermostaat bestellen bij de dealer. toch bedankt mensen! :thumbup

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.