Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra G xenon plaatsen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 april 2015 om 14:48 #17271331
Beste leden van het Opel Forum,
Ik wil graag een 2-tal vraagjes aan jullie stellen, waar hopelijk het antwoord heel snel op gevonden kan worden :)
Om op een correcte manier xenon in te bouwen heb ik koplampen met projector nodig. Deze reeds gevonden op een Duitse website. (http://www.ad-tuning.de/Beleuchtung/Scheinwerfer/Opel/Astra-G/Scheinwerfer-Set-fuer-Opel-Astra-G-in-Schwarz-674.html” onclick=”window.open(this.href);return false;) Echter blijkt dat er een speciale adapter nodig is voor het vast kunnen klemmen van de H7 xenon lamp, klopt dit? En zit deze bij de lampen erbij, aangezien ik wel zoiets afgebeeld zie (foto 3). Ben al bij de dealer geweest met deze vraag, waarop gezegd werd dat er niet meegewerkt ging worden aan aftermarket xenon. Hij kon me enkel Opel’s originele koplampen verkopen, met D2S fitting natuurlijk, en multistekker. (waarschijnlijk?)
Is een Astra G (2003) uitgerust met CANbus of een vorm hiervan? Dit omdat er xenon pakketjes te koop zijn geschikt en ongeschikt voor CANbus. Er word namelijk bij elke keer op contact zetten van de auto gevraagd om een remlicht controle, als deze functie ook op de koplampen zit krijg ik natuurlijk 100% zeker een foutmelding, omdat de lampen nu 55W zijn, en 35W worden.
4 april 2015 om 16:12 #18280107Is niet nodig, lampen zitten vast met een soort kunststof ring, deze moet je even goed aandrukken en dan aandraaien, zo heb ik het bij mijne ook gedaan.
En nee, een Astra G heeft geen can-bus, heb zelf een goedkoop xenon setje zonder warning canceler o.i.d en geen foutmelding.
4 april 2015 om 16:25 #18280108Zit die ring erbij? Ik zie namelijk wel zoiets op de foto staan, maar sommige zeggen ook dat je het apart bij de dealer moet bestellen, €13 per stuk excl. BTW.
Ik meen me te herinneren dat ik de link voor deze koplampen van jou had, dus misschien kun je uitkomst bieden ;)Dus dat snufje ”remlicht controleren” is ook enkel voor de remlichten, en word niet toegepast op andere verlichting?
Dit vraag ik omdat ik ook meldingen krijg voor te weinig olie en koelvloeistof enz.Conclusie: het setje ”NON CANBUS” is 100% goed?
4 april 2015 om 17:13 #18280109als jij het niet stort vind dat het in je scherm zien dan niet ik heb het wel er in zitten met canbus anders krijg ik die melding steets
gr
4 april 2015 om 17:24 #18280110Klopt link had je van mij, ringen zitten erbij, zitten namelijk ook al lampjes in als je hem koopt.
Als ie aangeeft remlicht controle, heeft ie ook lampcontrole, dit heb ik dus ook en dit geeft bij mij geen storing met goedkope normale xenon.
4 april 2015 om 17:35 #18280111Vreemd eigenlijk, het vermogen daalt met 20 Watt.
Maar ik pakte vanmiddag eens de stekker van het dimlicht aan bestuurderskant af, auto op contact gezet en licht aan. Geen melding lamp kapot. Duurt dat gewoon langer of moet de motor lopen?4 april 2015 om 17:47 #18280112Tja, heb het bij mij ook wel eens getest, stekker van het achterlicht af getrokken, gaf toen wel een melding, lichten wel aanzetten.
Geen idee of ik de motor toen had lopen.
4 april 2015 om 18:12 #18280113Misschien als ik de xenon bij een goede webshop bestel kan ik het gewoon terug geven indien zich storingen voordoen. Kan ik nog altijd 3 tientjes meer uitgeven voor een canbus geschikt setje.
6 april 2015 om 07:36 #18280114heb ook een xenon setje ingebouwd van €40
volgendsmij zegt het merk niet zoveel alle xenonsetjes zijn goed mits je ze goed aansluit
ik heb ook een boardcomputer en tot nu toe nog geen enkele storing erin gezien en ik heb mijn xenon er al een tijdje in zitten
hier de foto
6 april 2015 om 09:11 #18280115@Vitoo wrote:
Vreemd eigenlijk, het vermogen daalt met 20 Watt.
Een Canbus auto (Astra H) kijkt naar de stroom afname, een auto met check controle (Astra G) kijkt of er wel of geen stroom wordt afgenomen.
Je krijgt toch ook geen melding dat de linker koplamp minder licht geeft dan de rechter omdat die linkerlamp een half jaar ouder is ?6 april 2015 om 10:05 #18280116@Juffer1 wrote:
@Vitoo wrote:
Vreemd eigenlijk, het vermogen daalt met 20 Watt.
Een Canbus auto (Astra H) kijkt naar de stroom afname, een auto met check controle (Astra G) kijkt of er wel of geen stroom wordt afgenomen.
Je krijgt toch ook geen melding dat de linker koplamp minder licht geeft dan de rechter omdat die linkerlamp een half jaar ouder is ?Bij mijn Astra G kreeg ik wel een melding op mijn boordcomputer toen in de xenon had geïnstalleerd. Ik heb dit verholpen door middel van een kabelboom die ik destijds van iemand van het forum heb gekocht. De xenon lampen krijgen voeding rechtstreeks van de accu en worden geschakeld op de originele stekker.
7 april 2015 om 21:09 #18280117@ Juffer
Er zal toch beslist een bepaalde marge inzitten, zodat een zwakker brandende lamp niet meteen als kapot gekenmerkt word?
Maar indien jou bovenstaande bericht inderdaad de juiste werkwijze van het systeem (Astra G) is, zou een xenon lampje dus geen probleem moeten opleveren. De lamp brand immers?Alsnog zijn de reacties redelijk verdeeld, de een krijgt wel een melding en past meteen radicaal z’n kabelboom aan, en de ander rijd al een tijd zonder problemen.
Zou het probleem liggen bij de manier van montage/aansluiten?8 april 2015 om 17:16 #18280118@Vitoo wrote:
@ Juffer
Er zal toch beslist een bepaalde marge inzitten, zodat een zwakker brandende lamp niet meteen als kapot gekenmerkt word?
Maar indien jou bovenstaande bericht inderdaad de juiste werkwijze van het systeem (Astra G) is, zou een xenon lampje dus geen probleem moeten opleveren. De lamp brand immers?Alsnog zijn de reacties redelijk verdeeld, de een krijgt wel een melding en past meteen radicaal z’n kabelboom aan, en de ander rijd al een tijd zonder problemen.
Zou het probleem liggen bij de manier van montage/aansluiten?Ik heb mijn originele kabelboom niet aangepast, alleen een X aantal kabels toegevoegd.
Dit is hoe ik het nu heb zitten:
– Linker dimlicht stekker schakeldraad die loop naar de accu
– Linker dimlicht weerstand 55 watt (zo krijg je geen melding op de BC)
– Rechter dimlicht weerstand 55 watt (zo krijg je geen melding op de BC)
– Schakeldraad gekoppeld aan voeding accu naar xenon lampen
– Voeding kabel van accu naar xenon lamp links
– Voeding kabel van accu naar xenon lamp rechtsZo kun je dus nog steeds je verlichting aan/uit zetten met de normale schakelaar maar krijgen je xenon lampen direct voeding van de accu. De weerstanden zorgen ervoor dat je geen melding op de BC krijgt.
Zonder deze bypass kreeg ik als ik de lampen aanzette een melding op mijn BC.
Ik rij in een Astra G z18xe sport editon 2 uit 2002.
8 april 2015 om 17:40 #18280119Dat klinkt als een heleboel extra spaghetti wat je hebt aangebracht.. was een setje canbus geschikte xenon kopen niet makkelijker geweest?
Of misschien enkel een weerstandje tussen beide + kabels plaatsen, zodat die 20 Watt overbrugd word?9 april 2015 om 08:12 #18280120@Vitoo wrote:
Dat klinkt als een heleboel extra spaghetti wat je hebt aangebracht.. was een setje canbus geschikte xenon kopen niet makkelijker geweest?
Of misschien enkel een weerstandje tussen beide + kabels plaatsen, zodat die 20 Watt overbrugd word?Viel wel mee, heb het setje 2de hands gekocht hier op het forum. Alles was compleet, even aansluiten en klaar :)
9 april 2015 om 16:04 #18280121Dat is lekker makkelijk natuurlijk ;)
Vandaag komen de mistlampjes met de post, en komende week de xenon. Kan ik me een weekendje gaan amuseren met dit lekkere weertje.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.