Forumindex › Forums › Modellen › Astra › ASTRA G X20XEV
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 april 2012 om 14:05 #17898632
Ik betwijfel het of het aan de EGR ligt, denk eerder de nokkenas-sensor. Mijn calibra komt ook niet boven de 4500 toeren uit, slaat spontaan soms uit. En acceleert voor geen meter. Uitgelezen en daaruit is foutcode 96(nokkenassensor(low voltage) uitgekomen, dit blijkt een ecotec kwaal te zijn. :thumbup
2 april 2012 om 19:44 #17898633Ligt ook niet aan de EGR..
Is hoogstwaarschijnlijk de Nokkenassensor inderdaad.
Willem
2 april 2012 om 19:51 #17898634hoi,
wie weet een webshop waar ik deze kan vinden eventueel ?
2 april 2012 om 19:59 #17898635Niet, Origineel plaatsen is de enige optie..
Dus altijd een SIEMENS plaatsen..
Willem
2 april 2012 om 20:05 #178986362 april 2012 om 20:06 #17898637Als het een ECHTE SIEMENS is, dan is het de goeie ja, je hebt kans dat je het stukje kabel met stekker eraan moet solderen….
De stekker is aangepast namelijk..
Willem
2 april 2012 om 20:08 #17898638oke,
ik wacht even de prijs van de opel garage af, en anders probeer ik deze van marktplaats eventjes voor die paar euro….
bedankt alvast.
p.s. de auto laat ik deze week ook eerst even uitlezen voor de goede foutcodes.
10 april 2012 om 17:33 #17898639hoi,
ik heb nog geen tijd gehad om de auto uit de laten lezen,
ik heb inmiddels wel een andere nokkenassensor gemonteerd (siemens)
maar de motor blijft in noodloop nu, kom niet boven de 4500 toeren…
moet de foutcode gewist worden alvorens de sensor geaccepteerd wordt, of is de sensor nog steeds defect ? (heb deze 2dehands goedkoop kunnen halen, ik kan hem terugbrengen mocht hij het niet doen….)bedankt alvast!
12 april 2012 om 20:15 #17898640Vreemd verhaal…
foutcode hoeft niet gewist te worden..
willem
12 april 2012 om 20:35 #17898641Ga er maar vanuit dat die stuk is dan. En monteer de andere want het probleem met noodloop was niet. En je had een probleem wat niet optrad wanneer je gas geeft stationair. Dus ik vermoed dat het wat anders is. Zit je katalysator niet dicht ofzo? Maakt je versnallingsbak veel geluid? Zit er niet teveel olie in?
12 april 2012 om 21:06 #17898642hoi,
hmm, lastig :)
als hij erg weinig vermogen heeft tikt hij wel heel hard, teveel olie lijkt me niet, maar ga ik peilen dit weekend.12 april 2012 om 21:09 #17898643Tikken, zal haast wel onderhoud zijn, Vervuilde klepstoters..
willem
14 april 2012 om 20:57 #17898644hoi,
de motor tikte vroeger alleen als hij koud was, en dat is inderdaad een vervuilde klepstoter,
zodra de olie rondgepompt is is het tikken verdwenen….
maar nu tikt hij harder dan normaal en is het alleen wanneer ik het gaspedaal helemaal intrap.
ook valt het me op dat er iedere keer als ik een stuk heb gereden er een stinkende geur van de auto vandaan komt,
lijkt een beetje op verbrand rubber (zelfde geur wanneer je met slippende banden optrekt)misschien dat de katalysator toch alle problemen veroorzaakt ?
14 april 2012 om 22:26 #17898645Spruitstuk gescheurd..
Willem
15 april 2012 om 09:02 #17898646hoi,
die is inderdaad gescheurd,
laatst bij de apk kwam dat er uit,
ik heb deze zo goed mogelijk proberen te lassen (eigenlijk niet te doen met gietijzer…)
kan dat alle problemen veroorzaken ?15 april 2012 om 20:11 #17898647niet je nokkenassensor storing in begrenzen op 4500 toeren, de auto zou gewoon prima moeten rijden met een gescheurd spruitstuk.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.