Forumindex › Forums › Modellen › Astra › ASTRA G X20XEV
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 maart 2012 om 14:57 #17239494
ik heb een opel astra 2.0 X20XEV
af en toe gaat het motormangement lampje branden,
deze heb ik uit laten lezen via dit forum bij iemand in valkenswaard,
daar kwam uit dat de drukklepsensor van 1 en 4 soms niets registreerde,
ik heb de bekabeling nagekeken en vervangen waar nodig omdat het weerstandsgevoelige kabels waren.
nu heb ik dus het volgende nog steeds (dit was van het begin al het geval, dus heeft niet met de reparaties van de kabeltjes te maken):MML gaat soms branden, de auto hapert dan erg,
en als gevolg daarna heb ik vaak bijna geen vermogen meer, kom ik gewoon niet meer boven de 80KM/H uit.
tenzij ik de motor even 10 sec. helemaal uit zet, de motor weer start dan loopt hij weer normaal (voor zolang het iedere keer duurt)
als ik de draaiende en herrie makende motor ga bekjiken onder de motorkap schudt deze enorm…wie weet wat er mis is eventueel ?
bedankt voor alle tips alvast!
19 maart 2012 om 06:52 #17898608zou het je krukassensor
kunnen zijn
maar zo als ik hier
lees ook de nokkeassensor
willem v6 vraag het eens
aan hem19 maart 2012 om 07:23 #17898609op welke website kan ik deze het beste bestellen ?
via diverse websites bestel ik altijd alles, maar deze sensors kan ik nergens vinden… ?bedankt.
19 maart 2012 om 07:32 #17898610Als je geen vermogen meer hebt komt die dan nog wel boven de 4500 toeren. Zoniet, dan is je nokkenassensor defect.
Kom je daar wel boven dan is je egr klep het probleem en kun je deze het beste afdoppen met een blinde pakking.19 maart 2012 om 07:42 #17898611hoi haasje17,
hij komt wel boven de 4500 toeren als ik de koppeling indruk, maar niet tijdens het rijden hoor, kom amper vooruit haha.
de egr klep is al is eerder afgedopt, althans, ik heb geen egr klep meer :)21 maart 2012 om 21:42 #17898612weet je wat er mis kan zijn ?
de afgelopen dagen gaat het goed…. :)21 maart 2012 om 21:46 #17898613ja vanalles, maar een Drukklep van 1 en 4?????/ Vertelt mij nu iets geheel nieuws, nog nooit gezien op een X20XEV.
Diegene mag zijn uitleesapparatuur wel eens uitlezen..
Willem
21 maart 2012 om 22:24 #17898614hoi,
ja zoiets, weet het ook niet meer precies wat de exacte naam was.
maar het waren een soort van druksensors die de druk in de cilinders doorgeven aan de computer….21 maart 2012 om 22:37 #17898615Er is niks wat de druk doorgeeft in de Cilinders, dat is het vreemde aan het verhaal..
Deze motor is qua sturing nog (Relatief!!) eenvoudig, en heeft dit soort technieken niet..
Codes die kan je beter neer zetten hier..
daar kunnen we wat mee.
Willem
22 maart 2012 om 04:47 #17898616Het enige wat 1 en 4 kan zijn is de bobine, bougies of bogiekabels.
22 maart 2012 om 22:21 #17898617Klopsensor messschien ?
23 maart 2012 om 23:29 #17898618Bougies en Bougiekabels vallen af, Deze worden niet gecontroleerd of gemeten in welke vorm dan ook…
Willem
27 maart 2012 om 16:00 #17898619vandaag weer moeizaam thuisgekomen,
motor stottert allemaal, mml gaat vaak aan en uit, motor heeft vaak geen vermogen meer, kom niet boven de 80km/h en optrekken gaat met 1km/h per minuut harder…
dan moet ik de motor eventjes een paar sec. uit doen, weer starten (ook op de snelweg enz…) en dan doet hij het weer eventjes…
begin er beetje sacharijnig van te worden… :)
ik zal binnenkort de motor weer is uit laten lezen door camper, maar wel raar dit…27 maart 2012 om 16:05 #17898620Ik heb ook zoiets gehad met mijn astra g maar dan viel de motor helemaal uit.
achteraf bleek computer in de auto niet goed meer te zijn . die is nu vervangen en alles
werkt weer prima. Heeft iemand mischien verstand van xenon in een angel eyes lamp?
Zoja wat kost een setje xenon (8 of 10k) met een setjes angel eyes?Mvg Jacco
27 maart 2012 om 16:22 #17898621hoi,
ben bang dat mijn computer ook niet meer in orde is,
hoe kun je hier achter komen ?27 maart 2012 om 16:25 #17898622Ik gaat uit van de bobine..
willem
27 maart 2012 om 17:11 #17898623en ik denk egr klep.
in combinatie met een vervuilde smoorklep wellicht.maar euh sanderovergaauw waar kom je vandaan?
dit zodat je auto is goed uitgelezen kan worden door iemand.27 maart 2012 om 19:42 #17898624hoi,
de egr klep is al verdwenen… :)
toen ik de auto 2de hands kocht was deze al verwijderd.
smoorklep kan ik nog is schoonmaken, heb dit een jaar geleden samen met LFR gereinigd (LFR is toen gereinigd)
ik kom uit eindhoven, maar werk overdag in valkenswaard.27 maart 2012 om 19:44 #17898625EGR klep Verdwenen, dan heeft ie storing ja!!!
Willem
28 maart 2012 om 05:45 #17898626hoezo ?
ik lees zovaak dat de EGR klep afgedopt wordt,
verwijderd wordt, enz….
en de auto heeft het altijd goed gedaan, tot nu.
dus lijkt me sterk dat, als hij er niet afgehaald mag worden, hij nu pas in storing gaat…..28 maart 2012 om 06:05 #17898627Geen EGR = storing. Wel EGR afgedopt = soms storingslampje
EGR niet afgedopt = vaak uitvallen en of stotteren.Ik weet niet precies waar je vandaan komt mocht het je bobine zijn ik heb er nog een liggen kun je het testen.
Wat je zou kunnen doen maar pas dan wel op voor schokken. Is je auto starten en dan 1 boegiekabel eraf. maakt het verschil terugsteken en de volgende eraf.
Zit er een tussen waarbij het geen verschil maakt is daar of je kabel of bogie of bobine niet goed meer.
28 maart 2012 om 14:43 #17898628X20XEV EGR afgedopt, is trage gasreactie, Stekker van de EGR is Motorstoring en nog tragere gasreactie
EGR van een X20XEV is Vacuum gestuurd, en ziet er dan ook HEEL anders uit als de EGR van een Electrisch gestuurde variant..
Deze zit langs de bobine.
Deze EGR kleppen geven bijna nooit problemen
het open ovaaltje wat je ziet zitten is voor de Secundaire luchtpomp, deze heeft de Astra-G standaard niet meer…
Willem
28 maart 2012 om 14:46 #1789862928 maart 2012 om 16:54 #17898630hoi,
ow die zit er nog wel! haha.
iets naar voren zit een bevestigingspunt (gat, met daarlangs nog 2 kleinere gaatjes)
wat heeft daar gezeten ?ik denk dat ik de egr klep maar is nader ga bekijken (dacht dat deze verwijderd was haha)
bedankt alvast!gr.
28 maart 2012 om 17:02 #17898631EGR klep zal niks aan mankeren.
Zoals al hierboven beschreven zat aan de lege beugel bij de Astra-F en Vectra-B1 de Vacuumklep voor de secundaire luchtpomp..
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.