Astra G x16xel veel blauwe rook en 3 cilinders.

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G x16xel veel blauwe rook en 3 cilinders.

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 26 tot 36 (van in totaal 36)
  • Auteur
    Fearless
    Deelnemer

Van te voren heb ik de boel schoon gemaakt. Voor de bougies er uit gingen.
      Ik wou die plas olie expres niet in de cilinders hebben ivm de rook die die dan produceren zou.

Het waren overigens opel bougies.

wim-v6
      Deelnemer

Is ook Bosch

Willem

Leon_twinport
        Deelnemer

Heren, wat een heerlijke discussie weer :jerry: . Ik heb nog geen tijd gehad om er naar te kijken. Maar het heeft er alle schijn van dat het lek klepseal is. Al blijf ik het vreemd vinden dat de bougie’s droog zijn! Je zou toch zeggen dat wanneer de klepseal(s) lek zijn de bougie’s nat zouden moeten zijn..

Haasje17
          Moderator

Waarom zouden ze dan nat moeten zijn? Klepseal lekt dan vaak pas bij de inlaatslag en is dus al verbrand weer bij de uitlaatslag. Enige is dat je bougie wat verkoold zal zijn.

Haasje17
            Moderator

@Fearless wrote:

Ach ja ik weet wel dat bij jou het gras altijd groener is als het gaat over auto’s wim. Ik heb dit nu voor de hand gehad. En na het vervangen bleef de boel droog en was het probleem opgelost.

Ik snap je reactie volkomen, haha maar weet ook dat meestal mooi groen gras wat het hele jaar zo is kunstgras is he!

Leon_twinport
              Deelnemer

@Haasje17, het was een gedachtegang van mij. Maar oke, heb ik weer wat geleerd. Wat zullen de kosten ongeveer zijn? Aangezien ik geen gereedschap ervoor heb.

Haasje17
                Moderator

Is een beetje afhankelijk van de garage, het kan namelijk zonder dat de kop eraf moet maar de meeste halen hem eraf.
                  Dus het kan tussen de 300 tot 1000 euro zitten. (kop gaat er dan natuurlijk wel af als je over meer dan 300 gaat praten).

Leon_twinport
                  Deelnemer

Ja dat snap ik inderdaad Haasje17. Ik zal eens informeren hier in de buurt en anders bij een mede forumlid.
                    Ik doe het meeste het liefst zelf, maar dan moet ik wel de middelen ervoor hebben.
                    Nogmaals, iedereen bedankt voor de reacties, ik heb in ieder geval al wat meer duidelijkheid :thumb

Leon_twinport
                    Deelnemer

Is het trouwens normaal dat de auto op 4 pitten blijft draaien? Ik dacht namelijk dat er op het moment dat er olie in de verbrandingskamer komt hij zou moeten over gaan op 3 pitten..?

Haasje17
                      Moderator

Olie verbrand ook gewoon, als er water/koelvloeistof in komt loopt die wel slecht, maar olie zul je wel merken maar olie verbrand gewoon.

Leon_twinport
                        Deelnemer

Ah oke, weer wat geleerd;) :thumb

11 berichten aan het bekijken - 26 tot 36 (van in totaal 36)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.