Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra G x16xel veel blauwe rook en 3 cilinders.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 maart 2014 om 16:39 #17264475
Goedemiddag,
Ik ben Leon en rij een Astra G x16xel uit ’99.
Het probleem waar ik mee zit is, dat de auto redelijk netjes stationair wil draaien alleen erg veel rookt.
Daar bij komt dat de auto bij stilstand gewoon netjes op 4 pitten draait maar zodra ik ga rijden en boven de 3000 toeren kom, hij over gaat op 3 cilinders.
Wat kan het zijn?
Ik heb de zoekfunctie al gebruikt, maar wordt daar niet heel veel wijzer uit.
Kan natuurlijk zijn dat ik iets over het hoofd heb gezien.Ik hoor het graag van jullie!
Gr,
Leon2 maart 2014 om 16:50 #18221191Wat voor rook? Wit? Gebruikt de auto veel koelvloeistof of olie?
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
2 maart 2014 om 18:33 #18221192Nee, het is blauwe rook. Ruikt ook naar olie, zover ik het tot noch toe merk gebruikt ie niet meer olie als normaal.. Kvs gebruikt ie niet.
2 maart 2014 om 18:57 #18221193Lekke klepseals, 1 cilinder krijgt flink wat olie binnen waardoor ie gaat stotteren.
2 maart 2014 om 19:03 #18221194Jup. Zoiets denk ik ook
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
2 maart 2014 om 19:06 #18221195Oke.. En is dat goed zelf te doen?
2 maart 2014 om 19:53 #18221196Als je het juiste gereedschap hebt kan het met de kop erop. Maar dit moet je vaker hebben gedaan. Anders moet je me maar even een PM sturen.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
2 maart 2014 om 19:58 #18221197Oke oke, ik zal morgen even kijken of er hier in de buurt iemand is die het kan. Anders stuur ik wel een pm!
Bedankt voor de reacties in ieder geval:)2 maart 2014 om 20:15 #18221198Is het niet een goed idee om een compressie test te doen?
2 maart 2014 om 23:07 #18221199Dat is inderdaad ook een goed idee.
Dinsdag maar even langs de garage.
Thnx!3 maart 2014 om 08:40 #18221200anders heb ik nog wel een opel astra g3
bj 2000 station met de zelfde motor als jij
ik ga een andere auto kopen
ben er 2 weken geleden nog mee in tjech geweest
loopt als een zonnetje
wil er 1000 voor hebben3 maart 2014 om 14:20 #18221201Nee bedankt, morgen gaat de auto de brug op. Dan zien we wel weer verder, even goed bedankt voor het aanbod!
3 maart 2014 om 20:33 #18221202Ik had vandaag een 16v die ook rookte. Kleppendeksel pakking was lek. Olie kwam bij de bougies de verbrandingsruimte binnen. Ook roken af en toe
3 maart 2014 om 23:55 #18221203Zal ik morgen eens naar kijken. Bedankt voor de tip Fearless
4 maart 2014 om 07:52 #18221204Sleuten de bougies nirt af dan fearless.
Als klepdekselpakking lek is mag er geen olie in de verbrandingsruimte kunnen! Komen, omdat daar niks is wat in de verbrandingsruimte uitkomt.
Als je bougies lekken loopt de motor zowiezo beroerd door compressie verlies
Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk
4 maart 2014 om 07:52 #18221205@Fearless wrote:
Ik had vandaag een 16v die ook rookte. Kleppendeksel pakking was lek. Olie kwam bij de bougies de verbrandingsruimte binnen. Ook roken af en toe
Dat kan alleen als je je bougies eruit gehad hebt neem ik aan. Anders zou je compressie verlies moeten hebben via je bougies.
4 maart 2014 om 17:36 #18221206Giet er maar eens olie over dan merk je het wel. Dat word zo warm en zo dun dat het er door loopt. Hoe super de bougies ook afsluiten. Er stond echt een plas in. En de bougies waren zeiknat van de olie.
4 maart 2014 om 17:43 #18221207Kan niet,olie is altijd dikker dan lucht, dat zou betekenen dat ie valse lucht zou trekken…
Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk
4 maart 2014 om 18:26 #18221208Tja kan niet. ..je moet het zien om te geloven. Karretje rookt nu iig niet meer
De auto reedt altijd prima. Daar wae niks aan te merken. Af en toe een flinke rookpluim. Met name bij een warme motor.
Mijn gedachte…met warm zet alles uit. En de plas olie word dun. Hierdoor is het via het schroefdraad van de bougies de vervrandingsruimte in gekomen.
De bougies waren een jaar oud. Dus daar zal het niet aan gelegen hebben.
Ik heb het eerder gehad met een 16v precies het zelfde. Daarvan werd ook eerst gedacht dat de klepseals droog waren. Maar bij demonteren kwamen ze de plas olie al tegen bij het weghalen van de ontstekingsmodule.
4 maart 2014 om 22:05 #18221209haha, Vertel Arjan (UsbStick) wat die rijdt al tijden met een lek klepdeksel pakking, olie blijft keurig in de gaten staan, maar niks geen rook.
Zo ook niet bij mijn Combo met X16XE motor, waarvan de Lagerkap draadjes voor het klepdeksel dol waren, kon oliepeilen met de bougiekabels in die gaten, maar geen rook (ja van de Verrotte zuigerveren op de 3e cilinder).
Ook de X20XEV van mijn Zus welke voor de Koprevisie een lek kledeksel pakking had heeft nooit gerookt, en alle tijd zelfs een mooie schoongrijze binnenpijp van de uitlaat.
Ook de klepdeksels van mijn X25XE in de Vectra-B2 waren zo lek als een mandje, heb de gehele 13.000km dat ik ermee gereden heb geen vlokje olierook kunnen ontdekken.
Ook niks hoeven vullen, alleen stonden de gaten vol olie.Laat ik het zo zeggen, Als de olie langs het Schroefdraad naar binnen zou lopen, dan is er iets GOED mis!!
Dit mag namelijk niet kunnen.Bougie moet Geheel afsluiten, anders verlies je namelijk Compressie, en dat is ansich al niet goed.
Lucht is namelijk dunner als olie.Willem
4 maart 2014 om 22:07 #18221210Dus dan zou mijn auto moeten roken want daar staat ook een beetje olie on het booggie huisje, en ook al is iets pas vervangen wil niet zeggen dat het niet kapot kan zijn (grote fout wat vaak wordt gemaakt) maar ik kan je zeggen dat er niks doorheen kan, mits het schroefdraad niet beschadigd is
Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk
4 maart 2014 om 22:51 #18221211Ach ja ik weet wel dat bij jou het gras altijd groener is als het gaat over auto’s wim. Ik heb dit nu voor de hand gehad. En na het vervangen bleef de boel droog en was het probleem opgelost.
4 maart 2014 om 23:00 #18221212en Lekke klepdeksel pakkingen vin ik niet zo florisant, zo groen is dat gras niet dus…
Sorry hoor, maar een ieder gerespecteerd monteur weet donders goed dat een Bougie Lucht en Vloeistofdicht afgesloten moet zijn, ook het schorefdraad.
en dat als er olie langs de bougiedraad de Cilinder in komt er iets echt knap mis is, Voorbeelden zijn enkel maar om te verduidelijken hoe het zit.Maargoed, laat de TS er maar naar kijken, als dat dan toch het geval is, kan ie er gelijk effe nieuwe bougies in draaien om dat probleem ook op te lossen.
heeft ie gelijk geen compressieverlies door lekken bougies meer ook.Willem
4 maart 2014 om 23:11 #18221213Nou we zullen het zien dan he. Na het schoonmaken zijn de bougies weer terug geplaatst omdat ze nog geen 7500 km voor de kiezen hadden en net aan een jaar oud zijn. Die mogen normaal gesproken dus nog even mee.
En die dingen zaten er echt vast genoeg in. De auto reedt monster fijn. En trok gewoon prima door.
Na het vv en schoon maken zelfs nog weer een snelweg rit gedaan en daarna de boel weer los gehad. Bleef schoon. Dus hier kwam het gewoon van het deksel af.
En je weet prima wat ik bedoel als het over het groene gras gaat. Want bij jou is altijd alles dik voor mekaar als je dat zo leest.
4 maart 2014 om 23:16 #18221214ja het hoort simpelweg niet te kunnen.
de olie op het draad word verklaard door het losdraaien terwijl er olie in de schachten stond de cilinder in loopt. (wat overigens wel een heerlijk overwedigende rookwalm geeft bij het starten na bougies vervangen :wub :wub :wub :wub :wub :wub heel de werkplaats Wit)Het Hoort niet te kunnen, ik heb het ook nog nooit meegemaakt. ik heb al heeeelll wat lekke klepdekselpakkingen gezien, van velen merken en typen auto’s
zoals al eerder geschreven zou er dan meer lucht ontsnappen dan olie de cilinders in kunnen lopen.Wat nog wel eens wil gebeuren bij Champion en Bosch bougies is dat deze gaan lekken op de verbinding tussen Keramiek en Metaal.
Dan zou het mogenlijk moeten kunnen zijn dat er bij de inlaatslag iets olie mee zou komen, dan zijn de bougies dus stuk.
Ik ga hier niet tegenin om je te zieken of zo, maar om uit te leggen dat het niet hoort..Dat moet een ieder zichzelf respecterend monteur gewoon weten, is een van de Basisdingen die je leert, een bougie of het draad ervan mag niet lekken, en als deze niet lekt kan deze ook geen olie aantrekken.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.