Astra G X16XEL Houd in stottert

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G X16XEL Houd in stottert

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Bkr24

Hallo mede opelliefhebbers..

Ik ben nieuw op dit forum dus ik zal me even voorstellen.
      Ik ben Tom en kom uit de omgeving van amsterdam en in het bezit van een mooie astra g x16xel bouwjaar 2000..

Zit nu al 1 jaar met een probleem waar ik maar niet kan uitkomen.
      Mijn astra stottert houd in bij halfgas en lage toeren.
      Ik heb zelf al:
      EGR afgedopt (reed iets beter maar kreeg de hele tijd storing dus nieuwe egr erop)
      Katalysator leeggeslagen in de hoop dat het over zou zijn
      Lambdasonde vervangen
      Gasklephuis schoongemaakt carterventilatie opgeboord en slang schoongemaakt
      Distributie vervangen en ja hij staat goed op tijd
      Benzinepomp en huis vervangen
      Als laatst heb ik benzinefilter vervangen luchtfilter en alles wat erbij hoort..

Ik weet wel nadat ik de bougies had vervangen (zaten Beru bougies in ik heb die van NGK Gemonteerd) Tot mijn verbazing reed mijn astra voor 3 uurtjes perfect geen geschok niks en daarna was het weer terug bij af..

Stotteren en inhouden is alleen met warme motor voor de rest geen foutcodes of olieverbruik (1 liter op 6000 km)
      Met warme motor 10 minuten stationair en dan vol op gas dan pruttelt hij even voordat hij op toeren komt..

Ik hoop dat jullie wat voor mij kunnen betekenen ik ben echt erg gehecht aan deze auto..

Met vriendelijke groeten…

wim-v6
      Deelnemer

Lees nergens dat de bobine is vervangen is, en dat is meestal de oorzaak van stotteren, samen met de EGR.

Bobine is bij deze motortypen het eerste wat ik probeer bij sputteren en inhouden.

Willem

miral astra

Ik ben het met wim eens. De bobinebrug.
          Probeer ff de bobinebrug los te halen en ff inspuiten met contact spray.
          Dit is om te testen of hij goed contact maakt.. de 4 kan je los trekken. Ff inspuiten en dan testen .

omdat je na het vervangen van je bougies ff een goed lopende motor had.

Bkr24

Vandaag Bobinebrug gekocht van Delphi en weer nieuwe NGK bkr5ek bougies..

Starten en lopen als een trein auto is weer zoals ik hem ken :wors

Ik snap alleen niet waarom een kapotte bobine geen foutcode geeft en stationair liep die goed bij volgas trok hij ook lekker door..
            Het is alleen wel jammer dat ik mijn egr niet kan afdoppen van alles geprobeerd maar altijd mm lampje er zit nu gewoon een nieuwe op, dan maar iets vaker schoonmaken..

Dankjulliewel :thumbup

Opeltje17
            Deelnemer

@Bkr24 wrote:

Ik snap alleen niet waarom een kapotte bobine geen foutcode geeft en stationair liep die goed bij volgas trok hij ook lekker door..
              Het is alleen wel jammer dat ik mijn egr niet kan afdoppen van alles geprobeerd maar altijd mm lampje er zit nu gewoon een nieuwe op, dan maar iets vaker schoonmaken..

Zoek eens op een ”EGR cheater” dit op je bestaande kabels solderen en je EGR volledig verwijderen.

Shane_Astra_g
              Deelnemer

Egr cheater wil ik binnenkort ook halen.

http://www.ebay.nl/itm/EGR-CHEATER-KIT-OPEL-VAUXHALL-1-4-1-6-16V-X14XE-X16XEL-X16SZR-X16XE-X16SZR-Z16XE-/171079593944?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item27d5236fd8&_uhb=1″ onclick=”window.open(this.href);return false;

Ik heb ook al lange tijd het probleem wat jij omschrijft. Inhouden bij lage toeren stationair niks aan de hand soms wat schokerig waarbij toerental wat beweegt. Volgas boven 2500 gaat ie als een trein.

Was er bij jou nog een verschil tussen koud en warme motor? Vooral bij warme motor houdt ie heel erg in en moet ik em doorjagen in midtoeren voordat de motor weer leeft.

Misschien moet ik ook maar naar mijn bobinebrug kijken.

Edit: ik zie dat je al aangaf alleen bij warme motor te hebben. Nu wordt mijn vermoeden steeds groter dat bobine het probleem geeft.

wim-v6
                Deelnemer

@Bkr24 wrote:

De bobine word niet Gecontroleerd.

Bij de X16XEL word overslaan nog niet gedetecteerd, vandaar geen melding.

Willem

Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.