astra g x16xe loopt op 3 cilinders

Forumindex Forums Modellen Astra astra g x16xe loopt op 3 cilinders

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    ricardokadett

Beste opel liefhebbers,
      ik zit met een probleem.. gister ging mijn astra g van het ene op andere moment op 3 cilinders lopen. Heb weinig vermogen en trilt lekker. Nou heb ik er andere bougies in gedaan maar dat mocht niet baten. De bougies die er in zaten waren overigens 10000 km oud.
      Heeft iemand enig idee wat het kan zijn en wat ik kan proberen om dit probleem te verhelpen?
      Alvast bedankt!

Fearless
      Deelnemer

kabel(s) defect of disbobine stuk.

Even testen welke cilinder niet mee draaid door de kabel los te nemen.
        Dan merk je vaak wel snel genoeg of die meevonkt of niet. Vervolgens wissel je een een kabel om om te zien of je probleem verplaatst.
        Als de onsteking verder goed is moet je je bang gaan maken want het zou ook maar zo kunnen zijn dat je in/uitlaatklep niet meer afsluit.

Eerst onsteking verder controleren dus.

ricardokadett

Er zit zo een bobinebrug op dus de kabels kan ik niet omwisselen toch?
          Een maatje van me heeft precies de zelfde astra dus morgen wisselen we even de bobinebrug om. dan hoop ik dat ik in ieder geval weet wat er precies kapot is.
          Thnx voor de tip! ik laat t je weten!

darknight2003

ik DENK bobinebrug kapot. komt vaak voor :) waar kom je vandaan? :)

Fearless
            Deelnemer

Oh astra g 16xe dan is die brug kapot idd. Met uitlezen komt ie dan ook wel naar boven

wim-v6
              Deelnemer

Nope komt met uitlezen niet naar boven, pas vanaf de Z16XE word ook de 2e spoel welke altijd kapot gaat gecontroleerd.

de X16XEL-II en X18XE1 geven haast nooit storing op de bobine als deze kapot is..

Willem

Fearless
                Deelnemer

zou kunnen, meeste wat ik uitlees is via de parameters + foutcodes.
                  Weet ook niet wat opcom dr mee doet. Ik heb een Hella tester.

ricardokadett

Ik kom uit soest. Heb het net getest met een andere brug erop… dat is m! Morgen dus ergens zo een brug scoren! Ben al blij dat ik nu weet wat t is. Mijn dank is groot!!

wim-v6
                    Deelnemer

Er word simpel weg NIKS verkeerd gemeten, zelfs al meet je de bobine door, meet je er vrij weinig aan, tenzij je meet van stekker tot bougieplug.

als je op de stekker de weerstand meet zal deze goed zijn, ook de ontlading word geconstateerd, omdat de 2e spoel niet gecontroleerd word, dus met geen enkele tester zal je hier een fout vinden, hooguit met een ouderwetse multimeter, en zelfs dat nog niet altijd..

Willem

Fearless
                      Deelnemer

ik vind het prima, als mn hella tester mooi aangeeft op welke cilinder die misfired….vind ik het super :thumbup
                        Hoe die het doet doet ie het maar mooi is het wel.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.