Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra G X16SZR probleem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 februari 2012 om 22:30 #17244628
ik merk wel dat een x16szr
hier op het forum niet zo telt
jammer14 februari 2012 om 22:33 #17964921wie zegt dat?
en hoezo telt die niet zo?15 februari 2012 om 05:46 #17964922Als er weinig problemen zijn met bepaalde typen motoren dan zie je ze weinig de revue passeren. En dan heb je het er meestal niet over.
15 februari 2012 om 06:08 #17964923ja oke dat klopt
15 februari 2012 om 06:37 #17964924Geen idee waarom je dat zegt….
Er is geen enkele astra of motor die meer of minder telt.
Zoals hier terecht aangegeven wordt, als er weinig problemen zijn, lees je er ook weinig over.
Ik heb toevallig zelf een astra met deze 8klepper, en hij is rete betrouwbaar, en dus lees je er weinig over.
Ik heb hier op dit forum nog niemand horen zeggen “haha, jij hebt een 16szr, wat een stumpie”, nee hoor ik denk dat dit niet zo is.15 februari 2012 om 07:21 #17964925Ik vind dat er hier nogal aan stemmingsmakerij wordt gedaan
Er wordt iets geroepen, zonder onderbouwing en bij het eerste beetje tegengas wordt er gezegd ‘ja oke dat klopt’.Daarnaast vind ik dit soort topics niet passen in het de forum ‘Astra’ en ik vind de titel van het topic ‘Astra’ ook nogal vaag. Ik twijfel nog ff of ik ‘m moet verplaatsen naar ‘feedback en mededelingen’,
15 februari 2012 om 07:58 #17964926is natuurlijk hoe je het
oppakt niks verkeerds mee gemeend
hoor zit met twee problemen
die ik niet
gevonden krijg en dan wordt je wel een
neutelig toch hahaha
heb de kopakking vervangen niks mis mee
maar als ik 50 km 120 rij krijg ik een rookgordijn
heb de oring alvervangen carterontluchting is oke
dat zou goed moeten zijn
nou merk ik dat de astra soms een beetje sloom is
dan wel en ook soms niet loopt verder goed mischien krukassenor
maar met het uitlezen geen storing raar toch he
moet er zaterdag mee op vakantie wsp
julie mischien een sugestie groetjes kees15 februari 2012 om 08:14 #17964927Ik begrijp dat dat vervelend is. Maar zoals eerder gezegd, je leest hier weinig over x16szr omdat het erg betrouwbare blokjes zijn.
Ik denk dat je een stuk verder komt als je wim-v6 eens een pm stuurt. Die reageert vaak snel en dan heb je nog tijd om het één en ander te doen, voor je op vakantie gaat.Ik zou je wel willen vragen om je topictitels een iets duidelijkere benaming te geven. ‘Astra’ in het Astra-deel is natuurlijk vrij vaag nog. Als je je topic iets van ‘Astra G X16SZR’ zullen er mogelijk veel meer mensen met een x16szr kijken en reageren. Voor nu heb ik het even voor je verandert, in de hoop dat het wat meer mensen trekt.
15 februari 2012 om 11:19 #17964920Vaak als je een lastig probleem hebt dan is het hier vanaf een afstand nog minder zinnigs over te zeggen, ik kan natuurlijk roepen het is een verstopte kat, maar dat is net zo zinnig als het roepen dat je achterband slap is omdat ik simpelweg niet kan zien wat er aan de hand is en je onnodig op kosten zou jagen.
Zoals anderen ook al opmerkte de 1.6 szr is over het algemeen een betrouwbaar motorblok, maar je weet natuurlijk nooit wat een vorige eigenaar er mee uitgespookt heeft, ikheb vele probleemloze kilometers met de 1.6szr in mijn g stationwagon gereden, nooit rook gehad, een keer een waterpomp kapot, en de standaard vernieuwing van distrubutie riem en thermostaat, olie bougies e.d.
Mark
15 februari 2012 om 15:29 #17964928misschien een lekke of kromme cilinderkop,hou je olie en koelvloeistof peil in de gaten ,als deze snel zakt of veel troep in komt dan weet je genoeg.
15 februari 2012 om 17:03 #17964929nou jongens het olie probleem opgelost
maar nu weer een ander 140 km gereden vandaag
super gelopen begon hij bij de stoplichten op eens
3000 toeren tedraaiendus afgez stoplicht op groen gestart en aan gereden nog steeds
hoog in de toeren en stotteren afgeremd voor een rotonde liep weeer even normaal
5 kilometer verder op bijna thuis gelukkig
weer oplopen naar 3500 toeren is dit een beknd probleem
begin er langzaam een beetje sip van te worden
ik hoor het graag van jullie jongens15 februari 2012 om 17:08 #17964930vacuum lek ergens, slangetje er af oid.
stationair regelaar wil ook graag vuil worden en blijft dan hangen.
16 februari 2012 om 19:58 #17964931was de gasklepsensor
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.