Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra G X16SZR ’99 olie lekkage /carterdruk/vacuüm?? Help??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 maart 2016 om 00:18 #17275504
Beste mensen,
Het gaat helaas niet zo best met m’n geliefde Astra.. :(
Nadat ik er gisteren achter ben gekomen dat de auto behoorlijk olie lekt meteen een bezoek aan de garage gebracht, alles schoongemaakt, rondje rijden en weer kijken.
Nu blijkt m’n “Krukaskeerring” die enorme lekkage te veroorzaken.
Ook is er een behoorlijke hoeveelheid carterdruk aanwezig wat volgens de garage niet goed is.
Tevens zit ik óók nog steeds met het vacuüm probleem (teveel lucht in de tank, inhouden enz.)
Wederom alles nagekeken zoals de carterontluchting, diverse slangen (die reeds bijna allemaal al vervangen zijn) en alles leek verder in orde.Het vreemde is echter dat ik de auto 2 weken terug nog op de brug had (ivm meer onderzoek rond het vacuüm probleem) en alles keurig droog was zélfs geen zweet plekken.. En nu gooit hij de olie eruit, een ritje naar de supermarkt alleen kost al bijna een liter olie..
Welnu suggereert de garage dat het niet meer rendabel is om de Astra te repareren, gezien de auto 242.000km heeft gelopen en dan volgens hun de versnellingsbak, koppeling, vliegwiel ect. gedemonteerd moeten worden en door de te hoge carterdruk zal hij steeds op een ander zwak punt olie eruit gaan “persen” dus is het eigenlijk dweilen met de kraan open.Maar toch.. Ik ben ietwat gehecht aan m’n bolide en er is inmiddels al zoveel aan vervangen o.a. koppakking, EGR, laatst nog een beurt met nieuwe koelvloeistof + olie en vorige week nieuwe bougies ect.
En ik ben echt zuinig op de Astra en dat zie je er aan af zodoende vind ik het ergens ook zo jammer om de auto weg te doen..Wat zouden jullie in zo’n geval doen met deze problemen??
Ik weet theoretisch redelijk veel maar afgezien van een lampje vervangen ben ik geen held in sleutelen en i.v.m. gezondheidsproblemen ben ik ook niet in staat e.a. zelf te doen dus ik moet het sowieso gaan uitbesteden..
Hopelijk hebben jullie suggesties/advies over wat in dit geval het beste is en waar mogelijk de te hoge carterdruk vandaan zou kunnen komen..Mijn dank is groot. :angel
9 maart 2016 om 01:18 #18311350waarschijnlijk tank ontluchting die niet meer werkt, is makkelijk op te lossen, tankdop niet helemaal vast draaien dan ontlucht die vanzelf of, een gaatje in de dop boren.
hoge carterdruk komt meestal door versleten zuigerveren of lekke koppakking, je zou een compressietest kunnen doen
9 maart 2016 om 07:50 #18311351Ik zou zoals b07 aangeeft eerst een compressietest laten uitvoeren. Het zijn de kosten niet (20 minuutjes werk) en geeft je een goed beeld van hoe de motor er inwendig aan toe is. Als de compressietest uitwijst dat de motor inwendig flink versleten is, ben ik bang dat de auto een reparatie niet meer waard is gezien de kmstand.
9 maart 2016 om 11:09 #18311352Bedankt voor jullie snelle reacties! :D
Wat betreft de tankdop; daar heb ik al eens een gaatje in geboord maar dat hielp niet, nieuwe dop gehaald ook geen resultaat.. Ik rijdt nu dus gewoon standaard met de dop niet helemaal vast. De tank ontluchting is al doorgeblazen maar dit heeft ook niet geholpen (zie mijn eerdere post over specifiek het vacuüm probleem)De koppakking is al eens vervangen dus ik kan me haast niet voorstellen dat die wederom lek zou zijn daar ik ook geen koelvloeistof verbruik heb en ook geen sludge onder de olie vuldop..?
Ik ga meteen ff een afspraak maken voor een compressietest zodra ik meer informatie heb laat ik het weten.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.