Astra G wordt niet warm (genoeg)

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G wordt niet warm (genoeg)

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 26 tot 30 (van in totaal 30)
  • Auteur
    Jeroentjahh
    Deelnemer

Een kwart is nog acceptabel, dat is ongeveer 80 graden? Mijn temperatuur zakt naar 60 graden op de snelweg. Lijkt mij echt te laag.

Gisteren nog aantal extra tests gedaan met de nieuwe en de oude temperatuur sensor. Eerst de oude sensor in een pan met water gehangen om de weerstand per 5 graden temperatuur verschil op te schrijven. Dit met een extra thermometer in het water. Vervolgens ook gemeten aan het motorblok. Waarden komen exact overeen waardoor het zeker is dat beide temperatuurmeters goed zijn.

Vervolgens ook de oude thermostaat getest in een pan met water. Deze gaat netjes open rond de 90 graden. De oude thermostaat werkt dus gewoon naar behoren. Vermoed dat de nieuwe dus ook gewoon goed werkt.

Heeft iemand nog een idee? Kan het niet zijn dat de ene kant van mijn blok warmer wordt dan de andere kant of iets dergelijks? Waardoor de thermostaat gewoon te snel opengaat.

De buis / thermostaat wordt namelijk al wel eerder warm dan wanneer de motor 90 graden is…

mrblue

@TedMechanic wrote:

@Raider wrote:

Bij mijn X16SZR zelfde probleem. Tijdens het rijden komt hij misschien tot een kwart en bij stilstaan/stad rijden netjes in het midden. Na 10 minuten rijden kwam er ongeveer beweging in de naald.
        Geen idee wat het is en maakt me verder ook niet uit, omdat hij waarschijnlijk toch total loss verklaard gaat worden.

Klink redelijk normaal. Mijne zit tijdens het rijden ook op een kwart en in de file gaat het naar het midden. Denk niet dat het veel anders moet zijn dan dat.

Dit ervaar ik ook, wanneer ik in de stad/ file rijd dan gaat hij netjes naar het midden/ 80. Op de snelweg af en toe 80 maar soms blijft hij helemaal links staan (zelfde als dat hij uit staat).
        Misschien een Opel Astra kwaal? Ik heb een Z18XE blok.

Jeroentjahh
        Deelnemer

Oke vreemd. Ik heb dit echter nooit gehad, het speelt nu pas sinds een aantal weken.

wim-v6
          Deelnemer

Thermosstaat gaat vaker dan eens kapot bij de Z18XE.
            Heb al 2x de thermostaat vervangen van dezelfde Z18XE in 2jaar. En 75.000km

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

Jeroentjahh
            Deelnemer

Oké, helaas heeft dit niet geholpen want met de nieuw geplaatste thermostaat blijven de problemen aanwezig. Enig idee wat er nog meer kan een probleem kan zijn?

5 berichten aan het bekijken - 26 tot 30 (van in totaal 30)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.