astra g wordt niet goed warm en uitlaat geluid vraag.

Forumindex Forums Modellen Astra astra g wordt niet goed warm en uitlaat geluid vraag.

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    robert_corsa

hallo,

al een veel voorkomend onderwerp, maar kon niet precies vinden naar het antwoord dat ik zocht.

mijn temeratuur meter loopt niet verder op dan 80, meestal er zelf iets onder. kachel moet heel hoog staan om het warm te houden in de astra. de blower altijd op standje 2.

kan ik mij zorgen maken? auto dampt ook altijd, zelf na een uurtje rijden, als ik na een uurtje rijden, 2 min stil sta, dampt de uitlaat alweer.

ik had laatst ook van die oranje troep onder de oliedop. dit is zo goed als weg, er zit nog wel een klein beetje op/in, maar dat stelt niet veel voor.

tevens een vraag over de kat/mid demper van een astra g.
      ik heb nu een verrotte mid demper vervanger, en een remus duplex uitlaat systeem. dit doet het wel leuk, en geeft net een mooi geluidje tussen de 1800 toeren en 3200 toeren, daarboven is hij zo goed als stil.

kan het beter worden als ik een kat vervanger neem, met daaraan een orginele mid demper?
      ik zou graag over het gehele toerenbereik willen horen.

waar kan ik een kat vervanger vandaan halen? en een nieuwe mid demper vervanger? die ik nu heb komt bij gm-tuningparts vandaan, maar die is nu bijna verot op 3 plekken.

ik heb een astra g 3 deurs 1.6 8v 84pk uit 2002. de z1.6se dus.

wat moet ik tevens doen om de airbags werkend te krijgen in de stoelen?
      heb onder de vloer, de snoertje voorbereid liggen, in de stoel heb ik de snoertjes, en de airbags zitten erin.

Baas J.
      Deelnemer

Airbags moeten in je stuurapparaat geprogrammeerd worden.

Zonder kat zal hij zeker meer herrie maken.

Maar als je je kat weglaat zal je auto een stuk slechter trekken, gezien je motortype niet aan te raden denk ik..

Nick-GSI
        Deelnemer

thermostaat defect voor de temperatuur

Kat zit vast aan het uitlaatspruitstuk, kan je dus geen vervanger opzetten

Voor airbag heb je een ander stuurapparaat nodig die de functie airbags in de stoelen heeft

wim-v6
          Deelnemer

katvervanger:
            > + ieder jaar met de APK terugplaatsen van de kat.

temperatuur:
            > als ie op die 80graden bijft staan is er niet al te veel mis mee.
            > anders thermosstaat vervangen.

Sludge:
            > Sludge (troep onder de oliedop) kan je voorkomen door langere stukken te rijden, en eens olie verversen.

Dampen uitlaat.
            > Dampen doen mijn bijde auto’s ook vrijwel altijd bij stationair.
            > als ik stil sta vanaf de snelweg voor het stoplicht dampen mijn bijde motoren (2.5 V6 en 1.6 16V) vrijwel gelijk.

nu zeker met

willem

miraltje
            Deelnemer

de airbags in de stoelen hebben geen enkele meerwaarde, de stuur automaat moet aangepast/geprogrameerd worden en er moeten sensoren in de flank gemonterd worden.

de stoelairbags gaan nm niet af bij een frontale aanriijding, alleen bij een zijdelingse aanrijding, ik neem aan dat je deze delen niet hebt.

dat wordt dan nog een dure aanpassing

jarnostation

heb ik ook gehad met temp meter
                oplossing met dit weer is gewoon stuk karton voor radiateur doen dan loopt weer ie weer lekker warm en sludge verdwijnt gewoon top en motor loopt weer lekker warm

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.