Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra G wil niet in achteruit
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 mei 2014 om 16:38 #17265865
Hey opel mannen, ik heb een leuk goedkoop(duurkoop?) astra’tje op het ook maar hij heeft een probleem.
http://www.speurders.nl/overzicht/opel-astra-sport-1-6-16v-loop-of-sloop-140904696.html?user_id=2391636&sr_ab=0″ onclick=”window.open(this.href);return false;De verkoper zegt het volgende:
ik weet niet wat er aan mankeert . eerst stond de pook niet goed en wilde die niet in de eerste versnelling en in de achteruit.
een kennis van mij heeft toen de stand van de pook iets anders afgesteld , nu werkt de vooruit versnellingen goed. maar als je de auto in de achteruit zet dan is het net of die niet in de versnelling gaat of dat die er weer eruit schiet. ik heb er met een opel monteur er over gehad en die zei dat het ook aan de schakel stangen kan liggen dat die zijn versleten. ik heb er zelf geen verstand van.
Is dit een bekende kwaal?
Ik heb er wel een klein beetje verstand van en het zou kunnen dat er teveel speling op de stangen zit of dat het “dingetje” wat je omhoog trek om hem in zijn achteruit doet niet meer goed werkt oid.
Anyway is versnellingsbak problemen of dit probleem iets wat vaker voorkomt bij een Astra G ?
En waar moet ik nog meer op letten?
Ik las dat er een bepaalde motor type was van de 1.6 16V ecotec die wat olie verbruikt? welke type is dat en waar kan ik de motorcode van een Astra G vinden?
En ik zie ook dat meerdere wat roest hebben bij de wielkassen, persoonlijk vind ik dit niet zo heel erg zolang de dorpels maar goed zijn, heeft de Astra G veel last van roest aan de onderkant?13 mei 2014 om 16:46 #18233739Bekende kwaal valt volgensmij wel mee. Zal of de mechaniek zijn, of gewoon de versnellingsbak gedeeltelijk aan gort. Dat zou ik wel even uitzoeken alvorens tot aankoop over te gaan.
Andere punten staan in zat andere topics, maar zijn veelal de bekende opel kwaaltjes zoals de achterschermen.Dit zal wel een X16XEL oid zijn. Deze staan er wel om bekend een slokje te lusten – maar soms is dit behoorlijk weg te rijden door een uurtje autobahn @ vol gas te nemen…
13 mei 2014 om 17:06 #18233740Ja klopt, ik kan hem wel naar een bekende bij een garage brengen maar hoe controleer je of het de versnellingsbak zelf is of iets anders?
Als het inwendig in de versnellingsbak zit dan wordt het hem niet voor mij dit kan ik zelf niet doen.
13 mei 2014 om 19:12 #18233741Z1.6XE lust ook nogal een slokje olie. Zelf ervaring mee, maar hoor het ook veel van andere Astra bezitters met die motor.
13 mei 2014 om 19:50 #18233742toch drinkt mijn z16xe niets,elke 15000 een beurt,en tussendoor niet bijvullen,en toch al 216000 op de klok
13 mei 2014 om 20:02 #18233743hmm, zitten andere voetpedaaltjes op, kan een afgetrapte auto wezen… goed kijken of de onderhoudsboekjes erin liggen, en kijken wat voor onderhoud die heeft gehad. Ik zelf zou er niet aan beginnen, je moet al 4 banden vervangen, als de bak kapot is kom je helemaal duur uit.. lekker laten staan, voor iets meer heb je een betere opel astra g :thumbup
13 mei 2014 om 20:33 #18233744Zou hem laten staan
14 mei 2014 om 06:52 #18233745@asconahobbyist wrote:
toch drinkt mijn z16xe niets,elke 15000 een beurt,en tussendoor niet bijvullen,en toch al 216000 op de klok
Ik heb ook een Z16XE, toen ik ‘m kocht (met alles op peil) verbruikte hij de eerste 2000 km een liter olie. Toen heb ik de olie ververst (5W40) en sindsdien staat die al 4000 km netjes op peil. Dus ik snap niet zo goed hoe het vanzelf is opgelost, maar ik ben er wel blij mee ;)
14 mei 2014 om 10:00 #18233746Is niet vanzelf opgelost.
Waarschijnlijk zat er veel vocht in je oude olie (Veel korte stukken door de vorige eigenaar).
Dan ga jij er ineens afstanden mee rijden, en dan verdampt het Vocht in de olie en staat je peil ineens een stuk lager.
Nu heb jij m ververst, en heb je dus helemaal geen Condens in de nieuwe olie, en dan kan het net verdampen en blijft ze op peil.
dat is denk de meest logische verklaring.Olieverbruik bij deze motor is echt afhankelijk van hoe ermee is omgesprongen, en zijn verleden, heeft ie een keer een Kopreparaite of gebroken distributie riem gehad, ga er maar vanuit dat ie olie verbruikt.
Is ie altijd netjes behandeld geweest, en geen kop en/of kleppenschade gehad, dan zal het meestal wel meevallen.
Ook Koudstampen kunnen deze motoren knap olie van gaan lurken
Dit geld trouwens voor alle 1.4 1.6 en 1.8 Opel Smallblock motoren, de 8kleppers wat minder dan de 16kleppers, dat dan wel.
Willem
15 mei 2014 om 15:35 #18233747Bedankt voor jullie reactie. Ik denk maar dat ik hem laat staan.
Ik heb inmiddels wel een andere Astra G gevonden in de buurt (andere kant van de stad Groningen)
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=247940316&asrc=st” onclick=”window.open(this.href);return false;Die kleur… vind ik echt geweldig. En ook die combinatie velgen vind ik zeer mooi staan.
Het is alleen een 1.6 8v en ik had liever een 16v gehad voor wat meer vermogen.
Ik ik vind de vraagprijs te hoog.Ik kom oorspronkelijk van een Honda CRX 1.6 16v 130pk daarna een Golf 3 GTI 8v gehad met 115 pk maar wil toch heel graag weer iets wat in de buurt van die Honda komt.
Maar ik neem aan dat een Astra 1.6 16v (100pk) niet veel sneller is dan een Golf GTI 8v (115pk)?15 mei 2014 om 20:37 #18233748zie je dat roest bij de wielkasten!
16 mei 2014 om 03:05 #18233749@Martijn17 wrote:
zie je dat roest bij de wielkasten!
Ja natuurlijk zie ik dat, dat staat zelfs in de advertentie.
Moet ik anders verwachten bij een auto van 16 jaar oud?
Roest boeit me in principe niet zoveel zolang de dorpels e.d maar niet verrot zijn en hij motorisch maar oké is.
16 mei 2014 om 08:04 #18233750Denk dat die schade heeft gehad.
Leg er gewoon een paar honderd euro bij en je kunt een veel mooiere astra g kopen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.