Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra G werking radiator
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 augustus 2012 om 13:22 #18044917
Bedankt Willem voor de informatie. Wat ik dus relais noemde is dus een weerstand.
5 augustus 2012 om 16:10 #18044918Er zitten dus relais in de koelmodule waar van de spoel of de contacten niet goed kunnen zijn.
De grote relais in de module zijn zoals ik heb vermeld rond de 90 ohm deze kan je pas zien als je de module open maakt.Je kan de ventilator doormeten en kijken als de temp op 95 -98 graden komt of er spanning op de aansluiting van de ventilator komt.
geen spanning op de stekker dan is de module niet in orde .
Geen ohmse weerstand van de ventilator ,ventilator niet goed.5 augustus 2012 om 16:11 #18044919Doormeten weerstanden, Betreft weerstanden op de Ventilator zelf..
Relais in de koelmodule kunnen inderdaad kapot zijn..
Willem
6 augustus 2012 om 06:08 #18044920Hello allemaal ik ben nieuwe hier ik ga een betje of topic maar weet iemand waarom mijn radiateur voor de 2 keer op dezelfde plek kapot gaat ? als je voor die auto staat aan het link kant ( kunsthof gedeeld waar de bevesting van radiateur zit )waar die groot buis naar de motor loopt . ik heb ook het gevoel dat mij fan draait niet auto gaat soms iets boven dan 90 maar geen 100 c. alvast bedankt
6 augustus 2012 om 20:21 #18044921The radiator van een astra G springt bij 92 graden aan om precies te zijn. En dat je radiator vaak kapot gaat linksvoor heeft te maken door rotigheid van bladeren die tussen te fan en radiator blijven zitten. Is een bekend probleem bij de astra G.
@theclear wrote:
Hello allemaal ik ben nieuwe hier ik ga een betje of topic maar weet iemand waarom mijn radiateur voor de 2 keer op dezelfde plek kapot gaat ? als je voor die auto staat aan het link kant ( kunsthof gedeeld waar de bevesting van radiateur zit )waar die groot buis naar de motor loopt . ik heb ook het gevoel dat mij fan draait niet auto gaat soms iets boven dan 90 maar geen 100 c. alvast bedankt
6 augustus 2012 om 20:23 #18044922Hallo Willem,
Bedankt voor alle informatie en tips. Mijn airco fan deed het inderdaad niet.
Ik heb de airco fan uit elkaar gehaald en er zat rommel en stukjes ijzer in.
Dit heb ik verwijderd en even schoon gemaakt met remmen reiniger. Daarna
de airco fan terug inelkaar gezet. En opnieuw getest op de accu. En eindelijk
de fan sprong netjes aan. De middelste stand is een normaal snelheid, en de meest rechtste aansluiting is maximaal stand dan waai je bij weg. :DHeb nu de airco fan helemaal in elkaar gezet en terug gemonteerd op de plek waar hij hoort.
Ben benieuwd naar een test rit die ik ergen deze week ga maken of dan mijn koel probleem eindelijk is opgelost. Nu is het gewoon hopen dat mijn koelmodule niet kapot is. Maar weet nu wel dat de weerstand werkt en de airco fan op 2 standen draait.Met vriendelijke groet,
Jos
7 augustus 2012 om 20:14 #18044923Morgen vroeg word de astra getest ga namelijk een dagje uit naar Duitsland met gezin naar Movie world dus kan ik even testen of de astra weer warmloopt als ik boven de 180 uit kom. Ik hoop dat het warmte probleem nu is opgelost.
9 augustus 2012 om 08:36 #18044924Ben gister met gezin naar Movie world Germany geweest en even de astra waar het mocht getest. Mijn koelmodule is niet meer aangeweest.
Het enige wat nog wel gebeurd is dat de temperatuur tegen de 100 graden aan gaat als ik
190KM rij met 4200 rpm. Is dat normaal of betekend dat er toch nog iets niet goed werkt? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.