Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra G, Vocht kofferbak
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 maart 2010 om 07:34 #17218059
Astra G / 1.6 – 16V, Bj: 2001
Hallo,
Ik heb vaak last van beslagen ruiten, nou zag ik dat er vocht lag in kofferbak.
Weten jullie misschien waar het aan kan liggen bij een Astra G ?
Alvast bedankt.
Dennis1 maart 2010 om 10:20 #17622660neem plaats in je kofferbak,haal de kapjes bij de achterlichten weg en de koffermat eruit.
Klep dicht,en laat een maatje met een tuinslang maar flink spuiten,waarschijnlijk lekt het bij je achterlichten.1 maart 2010 om 10:31 #17622661Het is een auto op gas, dus zit er een gastank in word wel heel krap.
laten we zeggen dat het de achterlichten zijn hoe kan ik het oplossen ?
1 maart 2010 om 10:47 #17622662je zou ze dan moeten afkitten,van die zwarte 3M kit op rol werkt daar perfect voor,dat is eigenlijk voor ruiten in profielrubber maar wordt ook vaak voor achterlichten gebruikt (oa bij Nissan) een Brezan moet het zeker hebben.
gastank staat zeker aan de bestuurderskant in de lengte in de koffer,was bij mij ook. bank neerklappen en hoedenplank eruit,en een zaklampje erbij,moet lukken!1 maart 2010 om 11:13 #17622663ik denk ook dat je achterlichten niet goed sluiten, misschien is het een optie om rubberen binnenband van een fiets op maat te knippen en de uiteinden aan mekaar te branden of plakken .
spuit niet alleen tegen je achterlicht maar ook in de naden van je achterklep.
1 maart 2010 om 16:17 #17622664origineel gepost door asconahobbyist
je zou ze dan moeten afkitten,van die zwarte 3M kit op rol werkt daar perfect voor,dat is eigenlijk voor ruiten in profielrubber maar wordt ook vaak voor achterlichten gebruikt (oa bij Nissan) een Brezan moet het zeker hebben.
gastank staat zeker aan de bestuurderskant in de lengte in de koffer,was bij mij ook. bank neerklappen en hoedenplank eruit,en een zaklampje erbij,moet lukken!ik denk dat afkitten niet zo’n goed idee is. je moet bij een astra g het achterlicht unit demonteren om een lampje te vervangen.
zitten de afdichtrubbers er wel goed tussen en zijn deze nog heel?
1 maart 2010 om 19:25 #17622665Hoi,
Enkele weken terug heb ik ongeveer dezelfde vraag gesteld en ik ben er inmiddels achter waar de oorzaak ligt. Bij mij is het rubber omhulsel geknapt die je ziet wanneer je de achterklep helemaal open hebt staan. Het betreft de rubbers helemaal bovenin waar je kabels vanuit de auto richting de achterlichten gaan. Bij mij loopt het water door het rubber langs de zijkant (thv het achterlicht) achter de bekleding de kofferruimte in. Ik heb inmiddels als noodoplossing een stuk binnenband over dit rubber aangebracht maar ben nog op zoek naar een structurele oplossing.
Weet iemand hoe dit te verhelpen is zonder dat de dealer er een hoop urenwerk in steekt? Het rubber zelf zal niet veel kosten maar ik ben een beetje angstig om de bedrading etc. los te trekken.
11 februari 2013 om 07:38 #17622666Kan ook uit je reservewielbak komen, daar zitten rubberen dopjes in die na de tand des tijds poreus kunnen worden. dicht tapen of nieuwe dopjes halen bij de dealert.
Groetjes
11 februari 2013 om 11:24 #17622667Chris, leuk van je reactie, maar ik gok dat het inmiddels opgelost is.
Topic is namelijk een kleine 3 jaar oud! -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.