Forumindex › Forums › Modellen › Astra › astra g verlagen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 september 2014 om 16:12 #17268042
Ik wil mij astra g gaan verlagen.
Heeft iemand hier evaring meeIk had verlanings veren gezien van jom 40/40
Hoe moet ik het mij voorstellen als ik dat ga doen
gaat hij stug rijden rijdt hij beter??opel astra g 2003
12 september 2014 om 16:15 #18252435Heb mijn astra ook verlaagt gehad 30/30
wegligging wordt beter, hij wordt wel wat stugger ja.
PS heb de veren nog liggen hoor het wel als je interesse hebt.
12 september 2014 om 16:18 #1825243630/30 is hij dan mooi verlaagd?
Ik heb zelf nu 17inch velgen er onder met 215/40 rolt hij dan niet aan?
opel astra g 2003
12 september 2014 om 16:20 #18252437Zo zag mijne eruit:
Liep bij mij iets aan als ik wat te hard over drempels ging(225-45-17)
12 september 2014 om 16:25 #18252438dan moet het met 215 40 17 wel lukken dan??
als ik hem verlaag 30/30 zoals op jou foto.En zonder verlanings set loop het dan niet aan 225 45 17?
Dan is hij ook mooi opgevuld toch12 september 2014 om 17:56 #18252439215-40-17 zal wel lukken ja.
Met 225-45-17 loopt het niet aan tenzij er mensen achterin zitten en ik een drempeltje pak.
12 september 2014 om 18:22 #18252440Ik weet niet hoe ver de mijne verlaagd is. Maar het is totaal niet praktisch.
Een volgeladen achterbak of mensen op de achterbank, en ik schaaf met de onderkant over drempels heen. Iedere oneffenheid in de weg of snelweg en je auto stuitert alle kanten op. Maar nogmaals ik weet niet wat er onder mijn auto ligt.
Je kan wel lekker vlot door bochten, dat dan weer wel.
12 september 2014 om 18:33 #18252441Ik heb met 40mm verlaging middels veren gereden met 215/40/17 en nooit last van aanlopen zelfs niet met 5 man erin.
12 september 2014 om 19:17 #18252442Tja ligt er natuurlijk wel aan wat voor set je eronder hebt, weet niet wat het merk is van de mijne maar schaafde niet over de weg.
Alleen met 2 mensen op de achterbank wou de met een drempel wel eens aanlopen.
13 september 2014 om 12:02 #18252443bedankt dan weet ik dat
zovaak zit ik niet met een volle auto
maar ja als het dan gaat schaven dan kan ik beter gewoon voor de 215 40 17 gaan?
En dat verlagins set is van jom.
daar was ik albang voor dat stuiteren
stuitert hij dan veel of valt dat wel mee13 september 2014 om 12:30 #18252444Stuiteren valt mee
13 september 2014 om 15:09 #18252445Heb 30/30 gehad Apex veren met 8J 18 inch 215 45 en met 7,5/9J 16 inch onder de stw geen aanlopen maarja er zat ook bijna niemand op de achterbank :D
13 september 2014 om 19:14 #18252446Aanlopen? Met die bandenmaat zal het echt nooit aanlopen. Ik heb voor mijn schroefset met ap 40/30 veren gereden. Is iets stugger maar comfort is gewoon nog dik aanwezig (icm standaard schokkers.) Kwa looks ga je er zowizo op voorruit. Wegligging word wel wat beter.
Hou er wel rekening mee dat als je standaard schokdempers niet zo fris zijn, dan zullen ze vaker doorslaan bij drempels e.d. of zelfs lekken. Ik heb wel gewoon jaartje of 2 met plezier gereden.
Ik raad je het merk ap 40/30 aan! Had het bij carfantasy vandaan voor maar 109 euro. Is een bekend merk.
14 september 2014 om 10:28 #18252448Dus gewoon de banden maat houden 215 40 17
En dan verlangis set 40/30 pakken
Wat bedoel je gaan me schokbrekers er dan aan over een tijd als ze door slaan?
Dan is een schroefset beter dan??
opel astra g 2003
14 september 2014 om 11:20 #18252447Ze adviseren om ook je schokdempers te vervangen met verlagings veren.
14 september 2014 om 16:24 #18252449Ja hoor, die bandenmaat is standaard voor een astra g. Wil je het perfect doen, neem dan gelijk sportschokdempers. Dan is het geheel gewoon beter afgestemd. Er wordt meestal geadviseerd niet meer dan 40mm te verlagen op standaard schokdempers. Dempers zakken meer in door de kortere veren en het kan na een tijd gaan lekken.
Schroefset is uiteraard ideaal, je kunt zelf de hoogte bepalen. Je comfort gaat wel flink achterruit. Ik zelf vond 40/30 op een gegeven moment niet laag genoeg, toen maar voor een schroefset gegaan. Het rijd wel fijn opzich. Maar comfort is ver te zoeken. Maar dat is mijn mening. De 1 vind het lekker de ander niet.
15 september 2014 om 08:48 #18252450dan hou ik deze bandenmaat aan.
Hij hoeft nie echt super laag zijn als de wielkas maar beetje op is gevuld nu is het best wel open zeg mah.
Ik wil hem niet meer al 40mm verlagen dat vind ik meer als genoeg.
Wil ook nie dat hij stug rijdt als ik over een drempel rijd of als dat hij gaat stuiteren.Als ik verlangins veren er onder zet moet er dus ook andere shokbrekers komen zoals je zij ?
En als ik nou een schroefsetje pak kan dat dan ook of moeten er dan andere veren komen?
Wat adviseren jullie Schroefset of verlangins veren wat nie testug rijdt.opel astra g 2003
15 september 2014 om 10:48 #18252451Ik heb toen er een veer gebroken was een set H&R laten monteren en die verlaagd dacht ik 30/30
Dit is prima te doen MAAR kijk uit met drempels en er hard overheen scheuren want dan krijgt je bumperlip een paar schrammen.
Verder word ie wel iets stugger met H&R maar echt niet veel dus nog comfortabel genoeg vind ik. (mag van mij dus nog wel stugger voor het strakkere bochtenwerk)Rij overigens gewoon met de standaard 16″
Voor:
http://www.mijnalbum.nl/Foto650-ZXQOKMOX.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.mijnalbum.nl/Foto650-BMAAKTDL.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;Na:
http://www.mijnalbum.nl/Foto650-TTCM46M6.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.mijnalbum.nl/Foto650-Y6DWL7VE.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;15 september 2014 om 11:57 #18252452Het ziet er wel goed uit nie telaag en nie tehoog
Dat iets comfort weg gaat maakt nie zoveel uit nu veert hij tegoed zeg mah iets stuger mag wel
maar niet te stug het moet wel gewoon nog fijn rijden en geen elke hobbel voelen waar je door heen rijdtIk rijdt zelf met 17inch en heb een opening van 4cm van de band naar de wielkas.
En die h&R dat is gewoon verlanigns veren?
Opel astra g 2003
15 september 2014 om 15:38 #18252453Er zijn zoveel verschillende merken. Hier op het forum rijden aardig wat mensen met eibach, dit merk blijkt ook heel goed te zijn. Ap heb ik mee gereden dat reed echt heerlijk. Er zijn merken waar de veren klapperen kling klong geluiden maken.
Als je gesteld bent op comfort, ga dan alleen voor verlagingsveren! Maar ga niet verder dan 40mm.
Trouwens heb je een sportedition 2? Hou ook rekening met het feit dat fabrikanten uitgaan van de standaard astra g die niet van fabriek af verlaagd is! Dus als jij een sportedition 2 hebt en je zet er 40mm verlagingsveren onder, dan zal je auto maar werkelijk 20mm omlaag gaan, omdat de sportedition 2 al standaard 20mm lager is vanuit de fabriek.
15 september 2014 om 15:56 #18252454Ik heb zelf verlanings veren gezien van jom bij http://www.cargoods.nl
die klap jong veren die leg ik er liever niet onder haha wil wat goeds hebben dan hoef geen klap jing jong geluiden
ik wou zelf ook nie verder gaan als 40mm dat vond ik meer als genoeg.
Dus 40mm hou ik nog wel me comfort zoals je zij?
Ik heb zelf een opel astra g enjoy uit 2003 met 56duizend op de teller!!opel astra g 2003
15 september 2014 om 15:59 #18252455Ok,
Die is niet standaard al lager, ik zou dan gewoon voor het merk eibach of ap gaan. Je gaat daar zeker geen spijt van krijgen. Jom heb ik geen ervaring mee. Kijk is op carfantasy, daar had ik toendertijd mijn ap 40/30 vandaan.
40mm op standaard schokdempers rijd gewoon heerlijk comfortabel.
Succes
15 september 2014 om 17:34 #18252456Ok bedankt dan ga ik daar eens opkijken
40/30 is beter als 40/40 dan
of schaaft het met 40/40?
heb daar niet zoveel verstand van.opel astra g 2003
15 september 2014 om 17:40 #18252457Schaven zal never nooit gebeuren. Ik heb zelfde bandenmaat als jou. Persoonlijk zou ik voor 40/30 gaan. Ik vind het mooi als de achterkant iets hoger staat dan voor. En ook handig voor als je je kofferbak vol gooit.
40/40 zal ook geen problemen geven.
15 september 2014 om 20:58 #18252458standaard staat de auto achter ook al wat hoger als voor van de astra g.
klopt dat is ook mooier 40/40 staat hij gelijk.dan ga ik voor 40/30
20/30 heeft dan niet echt veel nut denk als ik dat doe?
opel astra g 2003
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.