Astra G verbruikt veelste veel olie

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G verbruikt veelste veel olie

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 26 tot 35 (van in totaal 35)
  • Auteur
    de jong

Heb in 2000 een astra G nieuw gekocht 2.0 Dti dus een diesel. Die zoop ook heel veel olie vanaf kilometerstand 0. Ben toen terug gegaan naar de dealer en die hebben er andere olie ingegooid. Weet niet welke. Heb die auto nu al jaren niet meer.
      Dit was toen een probleem bij veel of alle auto’s van dit type/bouwjaar.

Calibrainpower
      Deelnemer

Ik heb een Astra met een Z16XEP motor, auto heeft een maand of 8 stilgestaan voor ik er mee ging rijden en bij mij verbruikt ie vanaf het begin al een liter op 400 km!
        Dit is natuurlijk absurd veel, maar het gekke is, hij pluimt niet, hij loopt perfect en verbruikt netjes 1 op 15. Hier kan in mijn ogen geen sprake zijn van een versleten motor, hij heeft ook pas 108.000 km gelopen.

Ik ga binnenkort een flushbeurtje doen met spul van Forté. Hoop dat dat het olieverbruik naar een acceptabeler niveau brengt….

wim-v6
        Deelnemer

als ie 1 liter op de 400 kilometer weg werkt moet ie wel lekken of roken..

Willem

Calibrainpower
          Deelnemer

Lekt niet en rookt niet. Achterkant van de auto slaat wel zwart na ca. 1000 km.

Corsa16V

Dan moet je uitlaat van voor tot achter eruitzien als een diesel met 3 ton. Zal je kat zeker niet ten goede komen.

Patsho

Meest voorkomend probleem bij 1.6 motoren zijn de zuigerveren die vast gaan zitten, vooral als er altijd heel rustig gereden wordt.

miral astra

trek je bougies er is uit en maak een foto ervan, je kan aan de kleur en aanslag wel zien of er iets aan de hand is in je blok, ik ben het er mee eens met veel reacties dat de kleprubbers het probleem zijn. helaas heb ik het zelfde probleem. ik moet elke 1000 kilometer 2-3 liter bij vullen ik weet dat het onderblok perfect is. en heb helaas toen het blok van mij uitelkaar lag niet de klep rubbers vervangen.

wat ik wil gaan proberen is om een oude bougie te slopen en dan een lucht nippel eraan te lassen! met 8-10 bar druk moet het zo zijn dat je de klepspietjes los moet krijgen zonder dat de klep naar binnen valt.maar heb het nog nooit gedaan.

wim-v6
                  Deelnemer

@ Miral Astra: was jij toevallig op Sevenum zondag en heb je meegedaan aan de geluids meting??

@ Maniac: Roken zal ie niet doen als ie stationair draait.
                    maar je moet maar eens in het donker met een auto achter je VOL optrekken, dan in je speigels kijken, dan wil ie wel roken hoor, heb namelijk hetzelfde probleem met eveneens een 1.6 (wel een 16klepper).

(kan je nu niet meer testen natuurlijk).

Zeker als ik een tijdje rustig heb gereden..

Mijne rook opzich ook niet als ik gewoon rijdt.

Wel als ik m koud onbelast op de 4000 toeren houd, dan rookt ie behoorlijk zelfs

en warm als ik m 6000 a 6500 toeren houd onbelast houd rookt ie heel licht.

en bij VOL optrekken bij een stoplicht in het donker als ik dan in mijn spiegels kijkt is het ook wel smokey achter me.

Mijn 1600-16V doet zo’n 1liter op 1000km olie verbruiken

Willem

asconahobbyist
                    Deelnemer

Hier een Z18XE Coupé uit 2002.
                      213.000 km gelopen op LPG.
                      Met 5W30 Mobil erin 1 liter op een kleine 3000 km,nu met shell helix (ik meen 5W40) 1 liter op de 4500.
                      Loopt en rijdt verder uitnemend!

granripper
                      Deelnemer

Nou die probleem had ik ook met mijn astra G sedan uit 2003 1.6 Njoy olie verbruikt was hoog.

Toen Hebt ik Forte engines flush gebruikt om de motor door te spoelen van binnen gelijk motor olie ververs met 5W 40 oil filter ook vervangen.

En ook fuel system cleaner van forte gebruikt.

Wel wel mijn probnlem waren geholpen want niet allen oil verbruikt was minder maar ook mijn motor prestatie was beter lijkt wel meer kracht gekregen

tot nu kan ik niet klagen werkt het prima hebt mijn zelf beloof om elke 6 maanden dit te doen maar ik weet niet als dat vertandig is

10 berichten aan het bekijken - 26 tot 35 (van in totaal 35)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.