Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra g veel problemen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 december 2009 om 15:30 #17215052
Hoi leden,
Ik heb een Astra g bwjr 1999 op lpg/g3
en ben zaterdag naar een garage gegaan omdat mijn aandrijfashoes gescheurd is. Nou ik zei tegen dat monteur van me uitlaat rammelt , ik denk dat het los zit.
Monteur heeft gekeken en zei dat mijn auto op 3 cilinders loopt en hij gas geven en een andere monteur ging de bougiekabels voelen en nummer 2 ging veel tikken.Andere bougie erin gezet niet geholpen de kabel doorgemeten ook niet.
wat moet ik nu doen.
Op lpg loopt het niet lekker– schakelts veel naar benzine ook al na 60 km
-best wel traag , niet soepel-Mijn temperatuurmeter werkt niet waarschijnlijk de temperatuursensor. Mijn auto wordt wel snel warm
14 december 2009 om 15:48 #17568134loopt de motor zowel op benzine als op lpg rot?
dan is er iets inwendig kapot, moet je denken aan klep oid
loopt hij alleen op lpg rot?
ga naar een gasboer en laat die er naar kijken
14 december 2009 om 16:49 #17568135origineel gepost door CarloAstra
loopt de motor zowel op benzine als op lpg rot?dan is er iets inwendig kapot, moet je denken aan klep oid
loopt hij alleen op lpg rot?
ga naar een gasboer en laat die er naar kijken
Op benzine loopt hij beter op gas is het gevoeliger
14 december 2009 om 20:58 #17568136Temp meter word door zelfde sensor aangestuurd als motor computer, als de meter al niet omhoog komt zal de gas installatie door krijgen dat de motor koud is en terug naar benzine, logische verklaring
en ja, tikken bij loshalen van een bougiekabel is juist goed
Willem
15 december 2009 om 16:55 #17568137origineel gepost door wim-v6
Temp meter word door zelfde sensor aangestuurd als motor computer, als de meter al niet omhoog komt zal de gas installatie door krijgen dat de motor koud is en terug naar benzine, logische verklaringen ja, tikken bij loshalen van een bougiekabel is juist goed
Willem
bougiekabel lekt niet. ik denk de bobine is niet meer lekker
15 december 2009 om 16:57 #17568138Voorbeeld mijn manta:
Thermostaat kapot, waardoor de motor te veel gekoeld werd(stond vol open). Maar had ook nog te weinig vloeistof in de radiateur. Hier kwam er geen warme koelvloeistof bij de verdamper.
Dus gooit de verdamper de beveiliging erin, en schakelt gas uit, waardoor je op benzine zal rijden.
16 december 2009 om 20:27 #17568139Hey
Ben naar de garage gegaan en de aandrijfashoes zou vervangen worden
maar kwam nog een probleem bij
de homokineet was stuk en zat goed vast maar ook echt goed vast.
Monteur zei dat ik al een paar maanden zo rijd. Ik heb hem in April dit jaar gekocht. Tijdens dat de monteur de homokineet los maakte kwam geen ene drup olie van de versnellingsbak.Gelukkig schakelt hij nog goed.Morgen krijgt hij de onderdelen binnen en wordt gemonteerd:
Nieuwe Homokineet
Aandrijfashoes
Olie wordt bijgevuld van de versnellinsbakKan je de oliepijl zien van de versnellingsbak? net als Koelvloeistof en andere?
Bobine wordt ook vervangen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.