Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra G van trommelrem naar schijfrem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 oktober 2011 om 07:54 #17228611
Zoals de titel al zegt, ik wil bij mij Astra G van 4×100 naar 5×110. En ik wilde weten wat ik daarvoor nodig heb. Dus dat betekend ook aan de achteras de trommels eraf voor schijven. en heb enkele vragen hierover:
– Kan je de originele achteras behouden en de schijven hierop monteren?
– Welke type schijven en afmeting kan ik nemen, je hebt hier veel soorten in.
– Wat heb ik allemaal nodig?
– Is het zelf te doen?
– Heb ik abs op mijn Astra G 1.6 8v club uit 99?
– Krijg ik een grotere naafdiameter? Wat nu 56,6 is.Wachtend op reacties…..
3 oktober 2011 om 10:11 #17761599ABS heb je als je het ‘ABS-lampje’ aanziet gaan in je dash als je je contact aanzet.
Wat je nodig hebt….het gemakkelijkst is een donorauto zoeken op de sloop en daar alles vanaf slopen. Het is gemakkelijk zelf te doen als je gewoon logisch kan nadenken. Je vraag over de naafdiameter kan ik niet beantwoorden, maar er zijn er vast die dat wel weten.
Vergeet ook niet andere velgen aan te schaffen ;) Daar kwam een maat van me achter nadat hij alles had omgebouwd. Perfect voorbereid, ombouw was zo gebeurd en toen was het wachten op de juiste velgen.
3 oktober 2011 om 13:04 #17761601Waarom zou je naar 5 gaats gaan? Heeft dit meerwaarde? Ik heb hier nog een achteras van een astra g liggen met schijfremmen steek 4 x 100, ooit op een sloop weggehaald om onder mijn toenmalige astra te leggen omdat ik meer vermogen wilde. Het is er echter nooit van gekomen. Mocht je toevallig intresse hebben dan laat maar weten ;)
Mvg Matty3 oktober 2011 om 13:40 #177616005-gaats kun je de grote schijfremmen van de opc monteren. En je hebt keuze uit meer velgen.
Ik denk trouwens dat iedere Astra G abs heeft, maar dat weet ik niet zeker.
Naast dat lampje, zoals ik hierboven al aangaf, merk je het ook aan het trillen van je rempedaal als het ingrijpt wanneer je wielen stilstaan, bijv. bij remmen op gladde ondergrond.4 oktober 2011 om 13:35 #17761602ik wil 5×110 omdat k daar nu me gewenste velgen voor heb. Brock B2 in de maten 8,5 en 10J in 17 inch. Hier is moeilijk aan te komen omdat je ze niet meer kan bestellen.
Dus moet nu nog schijven klauwen wielnaven e.d. hebben. Maar wat k al zeg in schijven heb je veel keuze aan maten. Welke heb ik dan nodig? Iemand die misschien nog iets in 5×110 heeft liggen??4 oktober 2011 om 17:08 #17761603Niet elke Astra G heeft abs, mijn goedkope uitvoering heeft het niet.
Wel weet ik dat je handremkabels, remslang etc anders zijn.4 oktober 2011 om 17:33 #17761604zo,n ingreep bij een 99 er is het niet voordeliger om het orgineel te houden te verkopen en een leuke 1800 of zo te pakken ????????
ik denk dat je niet zoveel duurder uit zal zijn .kijk maar is wat naven kosten
Bert
4 oktober 2011 om 19:05 #17761605niet als je alles in 1 koopt. meestal hebben ze achterassen voor een euro of 150 a 200. dan zou je enkel de vooras moeten hebben. naven rond de 80 euro stuk. denk dat ik aan de 350 terecht kom alles bij elkaar genomen……
4 oktober 2011 om 20:25 #17761606Je hebt nodig
Voor: Remklauwen, Schijven, Fusestukken, Wielnaven, Remblokken 280 (OPC Klauwen / Schijven 308)
Achter: Remklauwen, Shijven, Adapterplaat, Wielnaven, Remblokken 260mmDenk dat je toch wel kunt reken op zon 1000 euro materiaalkosten.
Remleidingen kun je gewoon de huidige gebruiken.
5 oktober 2011 om 08:18 #17761607en dat voor een paar velgen ???????????????????
ik zie de totale meerwaarde er niet van ,,heb je een 16 8 klepper die al niet zo bijster snel en sterk is heb je straks formule 1 remmen er op.
doe dan zo,n ding weg en koop een echt leuk uitgevoerde 1800 of 2.0 of een 2.2 liter.
je praat hier over een 99 er met een ???totaal los waarde van nog geen 1500 €. lees het schade verhaal van de astra diesel van 2002 maar een tijd terug 1300€ brokken en los met behoud van de wagen .
dus is het een nette verkoop zo,n ding en begin opnieuw met iets van 1000of 2000€ meer en dan wat je wilt 5 gaats en rondom schijven kan je alles wat je wilt .
bert
5 oktober 2011 om 08:41 #17761608Nouja, de dagwaarde van een 1.6 1.8 2.0 en 2.2 uit latere jaren is vrijwel even hoog als die van een 99 er dus ja.. Die auto’s zijn allen vrij snel totalloss. Daarbij zou ik 5 gaats gewoon met spacer’s doen van 4×100 naar 5×110. En indien je het mooier vind enkel achter ombouwen naar schijfrem en gewoon 4×100 behouden aangezien de astra g orgineel ook geleverd is met schijfjes achter met steek 4×100.
Bijkomende voordeel is dan koop je weer een andere opel passen je wielen op 4×100 en 5×110.
5 oktober 2011 om 15:19 #17761609Ja valt allemaal wat voor te zeggen. Maar aan de andere kant die adapters ben ik al geen fan van. En het feit dat de velgen 8,5 en 10j zijn en ik dan adapters plaats komt de velg al helemaal ver naar buiten steken. Verder is de auto uit 99 maar de kilometers doen het hem nog niet. Staat nu 97000 op. JE mag hem kopen als je wilt…. ik had zelf het idee dat 5×110 schijf beter is en dat je dan nog eens een opc velg kan monteren ofzo…..
5 oktober 2011 om 16:07 #17761610Misschien een idee..
Koop goedkoop een schade auto met een acceptabele km-stand en bouw daar alles van over.
Mocht deze een leuk blok hebben kan je deze ook over lepelen.
Heb je toch je eigen auto maar wel zoals je hem wilt hebben..Ik vind vaak dat je niet moet kijken naar dagwaarde etc blablabla
In de mijne zit ook erg veel geld maar het is een hobby, dat mag geld kosten.5 oktober 2011 om 16:16 #17761611Tja, als je per sé die velgen wilt, gaat het je flink geld kosten. Maar anders kun je velgen met een andere ET-waarde kiezen.
Als je bijvoorbeeld spoorverbreders zet die van je 4×100 naar 5×110 helpt van 10 mm dik, moet je de ET-waarde van je velgen 10 mm hoger kiezen en dan staan de hartlijn van de velgen weer op dezelfde plek t.o.v. de naaf. Kies je velgen ook groot genoeg voor die opc-schijven dan, volgens mij heb je daar minimaal 17″ voor nodig.
6 oktober 2011 om 15:19 #17761598Een adapter van 10mm?? Nee dat dacht ik niet. Beetje onveilig. Ik heb deze auto nu 2 jaar, rijdt prima mankert verder niets aan. Velgen wilde ik gewoon dit type hebben dus ben ook bereid om er wat voor om te bowen. Wat Bluns ook zegt: het is een hobby, en dat mag geld kosten. Ben ik volledig mee eens. Voor sommigen is het een vervoersmiddel. Voor mij is het meer dan dat alleen.
Dus ik heb liever reacties die mij verder helpen dan reacties van mensen die het niet snappen waarom alleen voor een paar velgen te doen.
6 oktober 2011 om 17:46 #17761612Waarom zou dat onveilig zijn? Er zijn er maar zat die met adapterplaten rijden. Dan kun je dus gewoon adapters nemen die aan de ene kant passen op je 4×100 en aan de andere kant op je velgen.
Als je niet voor de adapterplaten gaat, dan zou ik donorwagen aanschaffen als ik jou was. Dan kun je inderdaad alles overbouwen wat je nodig hebt en de rest verkopen. Wie weet, verdien je er dan nog aan ;)
Ben trouwens wel benieuwd wat voor velgen het zijn, als je er gek op bent? Als ik Brock B2 in typ bij google, zie ik alleen viergaats velgen.
6 oktober 2011 om 18:05 #17761613ja zit wat in bij een donor auto…. het zijn 17 inch brock. die 4×100 zijn meestal 16 inch of kleiner….
Daarbij komt kijken dat de brock b2 niet meer geleverd wordt, en ik wilde een breedset en vindt de b2 gewoon erg goed staan op een astra g. Daar moet je dan toevallig tegenaan lopen. Aangezien opel 5×110 heeft en deze velgen 5×112 zijn kom ik daarmee wel goed weg.Heb hier een linkje…
http://s3.postimage.org/337qpw3yc/Astra_G_Brock_1.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://s3.postimage.org/337sdfgg4/Astra_G_Brock_2.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;En als je lid bent van opelstylingclub, dan heb ik een link met alle foto’s van mijn astra:
http://www.opelstylingclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=4782&start=25″ onclick=”window.open(this.href);return false;Met die adapterplaten overlap je bijne elk gat, lijkt mij niet veilig. en dan moet je minstens 15mm nemen. Komt het allemaal wat ver uit de kast zetten.
6 oktober 2011 om 18:18 #17761614Ik heb inderdaad een account op OSC, heb even gekeken. Het zijn inderdaad erg mooie velgen voor de Astra G. Het verstandigst (ivm kosten, ombouwtijd e.d.) lijkt mij het aanschaffen van een donorwagen waar je zelf zoveel mogelijk van kunt gebruiken en de rest kunt doorverkopen.
6 oktober 2011 om 18:23 #17761615Wat is jou acountnaam daaro dan? Ja zit denk ik wel wat in. En ik kan nog de verdere onderdelen verkopen als ik wil. maarja dan heb je een casco zonder wielen. Ook niet handig denk ik.
6 oktober 2011 om 18:32 #17761616Mijn account daar is ook RISL. Maar ik doe er weinig, vind het Opel-forum een stuk breder en informatiever.
Een casco kun je als oud ijzer verkopen. Ben laatst met 150 kg aan steigerpijp, uitlaat en boutjes en moertjes naar een ijzerboer geweest en kreeg er 15 euro voor. Makkelijk verdiend, zeker als je met een casco van een paar 100 kg aankomt. Weet niet of ze dat in één stuk zouden aannemen trouwens. Maar er zijn er meer die donorauto’s uit elkaar trekken, misschien kun je op het forum eens vragen wat ze er mee doen?Je kan ook een goede donor kopen en de onderdelen verwisselen, zodat je twee goede auto’s hebt, één naar jouw smaak en één met de andere onderdelen en die weer verkopen? Lijkt me wel een hoop werk.
6 oktober 2011 om 18:38 #17761617Dat is idd heel veel werk, daar waar ik ook de tijd niet voor heb. Zal is even rondneuzen of ik een donor auto kan bemachtigen. Maar anderzijds zijn aanbiedingen van complete schijfombouwen ook welkom.
7 oktober 2011 om 19:08 #17761618Als je als donorauto een 2.0-16v (opc) pakt heb je gelijk ook de goeie motor ;) .
28 maart 2012 om 22:24 #17761619hoe ist afgelopen met de ombouw???
gr kabouter -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.