Astra G, van TID naar MID

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G, van TID naar MID

• Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Lamborghini

Ik heb gisteren heel mijn interieurverlichting aangepast naar blauw. Was flink wat werk maar ziet er strak uit.

Nu had ik dus ook de gehele TID unit in me handen. Is het mogelijk om een MID te scoren ergens en die erin te hangen? Of werkt dat niet zomaar? Ik kan me namelijk voorstellen dat de benodigde data (zoals verbruik en brandstofniveau) nu niet via de bedrading bij me TID aankomen. Of is dit allemaal standaard voorbereid?

wim-v6
      Deelnemer

je zal alle sensoren moeten plaatsen en indien niet voorbereid alle kabels van de Check Control sensoren, bediening, en aansturing..

je zal ook andere stekkers moeten plaatsen welke in de MID passen.

al met al een aardige klus.

Willem

Lamborghini

Hmm, dat is jammer. Had gehoopt dat het slechts de unit vervangen was ;-)
          Thanks voor de quick respons!

bjornspiering
          Deelnemer

Plaats is wat foto’s van de blauwe dash verlichting :D

Lamborghini

Lamborghini

Ik moet alleen het ledje van de kilometerstand nog even afveilen om matter te maken. Hij is iets te fel in verhouding met de rest.

jaimey
                Deelnemer

vet hoor

bjornspiering
                  Deelnemer

zit er wel vet uit ja!
                    wat voorn verlichting zit er achter dan?
                    want ik wil dit ook veranderen, maar ik wil graag dat harde witte licht (fellere)

Astra JP

Lijkt mij ook idd wel mooi om van dat heldere witte licht er achter te hebben ipv dat gele .. weet niet of dit bestaat ??
                      En is het nou heel moeilijk om die lampjes te vervangen ?

Lamborghini

origineel gepost door bjornspiering
                        zit er wel vet uit ja!
                        wat voorn verlichting zit er achter dan?
                        want ik wil dit ook veranderen, maar ik wil graag dat harde witte licht (fellere)

origineel gepost door Astra JP
                        Lijkt mij ook idd wel mooi om van dat heldere witte licht er achter te hebben ipv dat gele .. weet niet of dit bestaat ??
                        En is het nou heel moeilijk om die lampjes te vervangen ?

Het zijn standaard allemaal kleine gloeilampjes (soort van kerstverlichting). Dat veroorzaakt ook de gele tint/kleur.

Indien je het strak wit wilt hebben moet je de gloeilampjes vervangen door witte ledjes.
                        Je kunt de ledjes kopen in groen, blauw, rood en wit. Er zijn setjes te koop met precies het aantal wat je nodig hebt. Of je koopt ze zelf los. Lampjes hebben fitting T5 en zien er zo uit:

Je hebt het volgende aantal nodig:
                        Cockpit : 4
                        Verwarming : 2
                        Display: 2(TID), 3 (MID)
                        Dus 8 of 9 afhankelijk van je displaytype.

Het kostte mij ongeveer 2,5 uur om alles te vervangen, dus cockpit, verwarmingsknoppen en display. Met de ervaring die ik er nu mee heb zou ik bij een 2e keer er 1,5 uur over doen.
                        Je cockpit is een eitje. Je middenconsole echter is veel werk. Radio helemaal eruit, radioslede eruit, dat open vakje eruit, enz. enz.
                        En nog iets wat tegen valt. Ledjes hebben een + en -. Dus zodra je ze hebt vervangen moet je eerst testen of ze wel goed zitten. Zoniet weer omdraaien, enz.

Maar zoals je kunt zien: het resultaat mag er zijn :P

Astra JP

Het ziet er zeker heel strak uit. Mischien dat ik binnenkort ook eens de lampjes ga vervangen. heb namelijk bij de verwarming een pitje die steeds uit gaat. Hoe zou rode verlichting trouwens staan ?? iemand die dit heeft ?

Hacula
                          Deelnemer

Bij mijn corsa b valt het heel erg tegen bij de verwarmingsknoppen. Heb een zooitje lampjes bij besteld om te kijken of ik die kan toevoegen daar, nu is er maar een klein deel verlicht.

bjornspiering
                            Deelnemer

iemand een link voor die t5 fittingen in het wit?

2e-c14nz

Die leds kun je bij praktisch iedere autoshop halen. Ben een tijdje geleden ook bij onze corsa bezig geweest om alles te vervangen. Dit was natuurlijk wel iets makkelijker, maar het verschil mag er wezen.

Voor de mensen met een astra g:

http://www.steve010.nl/toepassingen/astrag/astrag_inbouw.htm

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.