Astra G valt uit tijdens het rijden!

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G valt uit tijdens het rijden!

• Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Armanshirazi

Beste forumleden,

Sinds een maandje of 2 heb ik een Opel Astra G uit 2000 1.8 16v met ecotec motor in bezit. Ik heb gemerkt dat hij soms tijdens het rijden opeens uitvalt.

De eerste keer gebeurde het op de snelweg met een warme motor bij een afslag waarbij ik terugschakelde. Het gebeurde daarna over een maand tijd nog zo’n 7 keer op de snelweg maar ook binnen de bebouwde kom en bij lage snelheden. De motor is vaak warm wanneer het gebeurt. Wanneer het gebeurt branden er geen specifieke dashboardlampjes (ze branden allemaal omdat de motor uitstaat maar de elektriciteit aan blijft).

Ik had hem naar een garage gebracht die hem had uitgelezen. Die zei meteen het geeft ECU aan en moet vervangen worden is een bekend probleem. Ik wilde dat niet geloven aangezien zon reparatie 500+ kost.

De volgende dag ben ik naar een andere garage geweest die zei dat zn computer niks kon vinden. Hij wist ook niet waar het aan zou kunnen liggen. Hij adviseerde mij om naar de Opel dealer te gaan en dat heb ik toen meteen gedaan.

Ik reed naar de Opel dealer bij mij in de buurt en na een tijdje wachten kreeg ik de uitslag. Wéér was er niks gebleken uit de computer. Ik vroeg wat de monteur mij zou adviseren en die zei dat het kan liggen aan de lage inhoud van de brandstoftank. Ik reed inderdaad vaak met een lage brandstoftank maar om eens te testen of het daar aan lag tankte ik de auto vol en ook toen gebeurde het een keer.

Ook zei hij dat het kan dat de maf sensor ooit vervangen is door een neppert en daar kan de auto gevoelig voor zijn. Ik wil niet onnodige kosten maken dus ik vroeg me af of sommigen van jullie bekend zijn met het probleem en advies hebben voor mij. Als ik nog informatie achterwege heb gelaten vraag het gerust.

Bij voorbaat dank

Mvg,

Arman

liviu2004
      Deelnemer

Inderdaad, kan dat ecu is defect. Maar 500 euro? Ik heb soms ecus op marktplaats, maar wat motor heeft u? X18XE1 tot 2000 of Z18XE vanaf 2001?

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.