Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra G valt uit en niet meer te starten
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 mei 2012 om 17:52 #17248914
Astra G 1.6 sport 8 klepper, x1.6szr, 1998.
Vorig weekend 200km heenreis naar Friesland gereden (rustig 100km/h, brandstofprijzen he), niks aan het handje.
Temperaturen dat weekend ongeveer 23 graden.
2 dagen later rij ik terug (weer netjes 100km/h) en opeens hield hij even een paar tellen af en toe in. Maar daarna niks meer aan de hand en ik dacht dat ik me misschien de harde wind inbeelde. 20km later valt hij opeens uit het niets uit midden op de snelweg, reed gewoon netjes 100km/h.Op de vluchtstrook weer geprobeert te starten maar dit wilde niet. Even onder de motorkap gekeken, niks te zien. Nog paar maal geprobeert te start maar dit deed hij niet tot ong. 10 minuten later. Toen startte ie weer in 1 keer maar hoorde je iets goed tikken. Toch rustig naar dichtsbijzijnde pomp gereden, daar aan gekomen was het getik weg. Even half uur gewacht en het oliepijl gecheckt, prima in orde 1/2.
Motor weer gestart en resterende 100km met 80km/h naar huis gereden. Heb de rest van de week korte stukjes (10km) naar het werk gereden niks aan de hand. Gisteren moest ik 30km rijden in het warme weer, stukje snelweg (weer 85 km/h want ik vertrouwde het niet). Sta ik vervolgens vlakbij bestemming voor het stoplicht, gaat ie 2 seconden onregelmatig lopen en plof uitgevallen. Aan de kant geduwd met hulp en weer niet willen starten.
Ik ben toen gaan lopen naar bestemming, half uur later teruggekomen en motor startte weer, weer met die tik in het blok. Toch rustig naar huis gereden en het getik is weer weggegaan en hij is ook niet meer uitgevallen.
Koelvloeistof zit er genoeg in, motor wordt netjes tussen de 80-90 graden.
Heel verhaal, maar ik hoop dat dit het beeld zo duidelijk mogelijk schetst.
Wat kan dit zijn? Ik heb het idee dat het hem in de warmte zit.Alvast bedankt.
26 mei 2012 om 19:39 #18029456Het klinkt als een krukas of nokkenassensor die het begeeft bij warmte. Kan ik alleen nog niet het tikken verklaren..
26 mei 2012 om 19:42 #18029455Toevallig pas de distributie vervangen of een andere reparatie uit laten voeren?
26 mei 2012 om 20:02 #18029457Geen enkele reparatie laten uitvoeren. Motormanagement lampje brandt wel, maar dat brandt al sinds ik de EGR klep afdopte, dus ik weet niet of er evt. een storing is.
Maar ik hoop eigenlijk dat iemand kan vertellen welk onderdeel het evt. storing kan geven waardoor hij uitvalt en minstens een kwartier niet meer te starten is.26 mei 2012 om 20:35 #18029458Iets met sensor.. Krukas,nokkenas,temp.. Begin met Krukas
26 mei 2012 om 20:56 #18029459Hmmm is er van deze dingen iets dat makkelijk te testen / uit te sluiten is? Ik ben redelijk handig maar heb geen middelen om mijn halve auto te demonteren.
26 mei 2012 om 21:40 #18029460dit model kan je zelf uitlezen met een paperclip,kijk is op deze site hier word het uitgelegd .
http://www.vauxhallownersnetwork.co.uk/index.php?threads/astra-mk4-g-reading-fault-codes.164990/” onclick=”window.open(this.href);return false;
27 mei 2012 om 08:56 #18029461Heb hem even uitgelezen.
Krijg alleen 1405 Exhaust Gas Re-circulation (EGR) valveGeen foutcodes dus met betrekking tot het uitvallen.
27 mei 2012 om 16:16 #18029462Heb ook even het gasklephuis even gedemonteerd en gereinigd, was niet uitermate vies maar kan nooit geen kwaad.
Meteen is gekeken of ik iets bijzonders zag, of iets wat dicht bij de ‘hitte’ zit. Maar kon er niet echt wijs uit worden.Wie weet er wat ik makkelijk zelf kan controleren? Krukas of nokkenas sensor, waar zitten die?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.