Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra G: V-snaar piept?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 april 2016 om 05:15 #17276430
Ik heb een vraagje.
Afgelopen week heb ik een Astra G station uit eind 1998 gekocht. Het is een 2.0 diesel.Nu piept de v-snaar tijdens het rijden eigenlijk continue zachtjes.
Is deze zelf te spannen? Of heeft dit blok een multiriem?Alvast bedankt.
30 april 2016 om 09:37 #18317782Je motor heeft een multiriem.. Die kun je vervangen ( eventueel met spanner)
Maak voor de handigheid een tekening met alle pully’s en hoe de oude riem loopt.. Dat maakt het voor jezelf makkelijker met het erop leggen..30 april 2016 om 09:43 #18317783Super, bedankt.
Nog tips over een webshop waar de multiriem te bestellen is?30 april 2016 om 11:36 #18317784http://www.fsrs-opelwebshop.nl/multiriem-opel-astra-frontera-omega-sintra-vectra.html” onclick=”window.open(this.href);return false; <== de riem
18 juni 2016 om 15:05 #18317785Ben er nu mee bezig maar welke sleutel kan ik gebruiken om de spanner te lossen?
Heb nog niet zoveel gereedschap dus moet die even halen.18 juni 2016 om 17:01 #18317786(Lange) Ringsleutel of doppenset..
19 juni 2016 om 06:23 #18317787Ok, ik heb inderdaad niet goed gekeken! Excuses.
Ik dacht dat ik het gat in de poelie moest hebben (torx volgens mij), maar langs de poelie zit een bout…
Dadelijk even een ratel halen, want met de steeksleutel kan ik niet genoeg kracht zetten.19 juni 2016 om 08:41 #183177882 steeksleutels in elkaar steken…
Het ring gedeelte in de bek van de andere steeksleitel zetten… Dan vergroot je de hefboom..19 juni 2016 om 11:30 #18317789Bedankt voor de tip maar helaas ook op die manier geen beweging in te krijgen..
:(19 juni 2016 om 13:42 #18317790Welke kant duw/trek je op??
19 juni 2016 om 13:44 #18317791Met de klok mee, en daarna nog tegen de klok in maar krijg er helemaal geen beweging in.
Zojuist een ratel + doppen gekocht maar die past er net niet tussen…. Pffff. :thumbdown
19 juni 2016 om 13:47 #18317792Zou opzich moeten gaan.. Er zit een veer in.. Dus zou een ringsleutel of dop op de bout op de poelie moeten passen richting de voorruit bewegen
19 juni 2016 om 14:11 #18317793Even alles aflopen zodat ik zeker weet dat ik goed bezig ben…
Ik heb de luchtfilterbak vooraf verwijderd.
Het ziet er zo uit (zonder airco):
Ik ben bezig aan “T”.
“T” ziet er ongeveer zo uit:
Ik zet dus de ringsleutel op de “bout” op het ijzeren plaatje en kan dan een hele kleine slag maken.
Een dop + ratel past er niet tussen.Moet ik misschien meer dan alleen de luchtfilterbak verwijderen zodat ik een langere slag met de ringsleutel kan maken?
En ik hoor met de klok mee te draaien?
Of ben ik helemaal verkeerd bezig? ;)19 juni 2016 om 14:21 #18317794Normaal zou er op de spanrol zelf een bout te zitten maar die moet je in beweging zetten en tegen de klok in duwen ( richting de voorruit)
Maar dan zou je idd op de bout/dop tussen de cilinder en spanrol zit een sleutel oo moeten zetten en dan draaien..
21 juni 2016 om 19:26 #18317795Het is inmiddels gelukt op de brug.
Wiel + modderkuip zijn verwijderd om een slag te kunnen maken die groot genoeg was.Bedankt voor de hulp :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.