Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra G uitlaatspruitstuk.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 juli 2015 om 22:44 #18289820
http://www.opel-tuning.nl/?View=page&part_id=111130&hid=511&lhid=&lvid=&mid=76″ onclick=”window.open(this.href);return false;
hier zul je een rolletje of 2 a 3 van nodig hebben denk ik…13 juli 2015 om 22:52 #18289821Is het echt een voordeel om te wrappen? Behalve dan dat het de motorruimte koeler houdt?
13 juli 2015 om 22:56 #18289822vooral met de winter is het handig… als er een te groot verschil is tussen de koude buiten temperatuur en de warme uitlaat gassen kan je spruitstuk scheuren…
voor de rest beschermt het de rubbere slangen als ze tegen je spruitstuk aan hangen en de bekabeling die in de buurt zit..14 juli 2015 om 01:29 #18289823Als je je motorruimte een beetje netjes houdt is er niks aan de hand betreft de slangen. Tevens is het WEL zo dat hij kan gaan scheuren inderdaad. Maar ikzelf heb daar nooit iets over gehoord of zelf meegemaakt ZONDER en geen hittewraps hitteschild.
Smoke
14 juli 2015 om 01:30 #18289824Als je je motorruimte een beetje netjes houdt is er niks aan de hand betreft de slangen. Tevens is het WEL zo dat hij kan gaan scheuren inderdaad. Maar ikzelf heb daar nooit iets over gehoord of zelf meegemaakt ZONDER en geen hittewraps hitteschild.
En dan nog iets: met wraps roest of oxideert je spruitstuk sneller omdat de wraps vocht kunnen opnemen!14 juli 2015 om 04:35 #18289825Thanks beide. Weer wat geleerd. :thumbup
15 juli 2015 om 15:34 #18289826Heb vanmiddag de moeren weer in de kruipolie gezet, en zat eens naar mijn lambdasonde te kijken(die in het spaghettispruitstuk een stuk verder zit)
Nu lijkt het erop of de mijne te kort is om hem op de nieuwe te schroeven. Zijn hier eventueel verlengstukken voor te krijgen?
15 juli 2015 om 15:47 #18289827Hoeveel cm kom je tekort en heb je je kat er nog tussen zitten??
15 juli 2015 om 16:00 #18289828Kat zit erna. Het kijkt alsof ik wel zon 20-30cm tekort lijk te komen. Zal het straks nog eens nader bekijken.
15 juli 2015 om 16:03 #18289829Je kunt een stuk tussen de middendemper en kat laten zetten dan zal de kat op je spruitstuk passen..
15 juli 2015 om 16:22 #18289830Hierbij even een slecht ge-edit plaatje ter verduidelijking. Oude plek en nieuwe plek.
15 juli 2015 om 16:25 #18289831Oh je komt te kort bij je lambda.. Ik dacht in de pijp zelf… Ik zal even kijken wat ze daarvoor hebben
15 juli 2015 om 16:30 #18289832Als je je lambda sonde hebt.. Draden doorknippen en verlengen , draden tussen solderen
Ik kan bij m-tech geen verlengde lambda vinden.. Dus dit moet ook wel werken
15 juli 2015 om 16:38 #18289833Thanks. Had daar al wat over gelezen en lees verschillende dingen. De een zegt nooit een lambdasonde solderen i.v.m vergiftigen van de lambda en storingen o.i.d en de ander zegt weer dat het geen probleem is. :???:
15 juli 2015 om 16:45 #18289834Bij lambda sondes moet je bij opel altijd origineel van opel hebben.. Of de kabel nu 20 cm is of 5 meter.. Er gaat nog steeds de zelfde spanning doorheen
Bij universele lamdas gaat je opel niet zo lekker lopen idd
15 juli 2015 om 18:23 #18289835Das duidelijk. :thumb
Vond ook zoiets als dit trouwens, zou dit ook een optie kunnen zijn?
https://www.google.nl/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.celtemp-services.nl/lambdasonde-verlengkabel-draden-p-2879.html&ved=0CBwQFjAAahUKEwiW2cWS4N3GAhXKXRQKHVrDBWM&usg=AFQjCNEFFNKzsH1Ffsdi36rXhH-LLjuW9Q&sig2=QWWEXQaWgPTp2iZO4qPvpw” onclick=”window.open(this.href);return false;
15 juli 2015 om 18:54 #18289836dat zou idd een betere optie zijn.. scheelt je knippen en solderen..
15 juli 2015 om 19:14 #18289837Weet alleen niet of ie geschikt is voor mijn lambda. En of die ook 3draads is. Zal morgen eens opbellen.
15 juli 2015 om 19:27 #18289838@Byznovat wrote:
Weet alleen niet of ie geschikt is voor mijn lambda. En of die ook 3draads is. Zal morgen eens opbellen.
kijken bij je eigen lambdasonde of je 3 draden hebt
15 juli 2015 om 19:31 #18289839@bart-gsi wrote:
je spruitstuk zal je wel meer koppel geven onderin.. en wat pk winst boven in de toeren… ook zul je een ander geluid krijgen..
Ff offtopic:
Pk = Nm x rpm/5252
Snap je nu wat je ‘verkeerd’ zegt… ;)
15 juli 2015 om 19:38 #18289840@Byznovat wrote:
Is het echt een voordeel om te wrappen? Behalve dan dat het de motorruimte koeler houdt?
Voordelen:
*Motorruimte blijft koeler (maar dat wist je al)
*Uitlaatgassen blijven heter, dus in theorie zullen sneller je blok verlaten (excavatie effect, potentie tot meer vermogen)
*Ziet er leuk uit, mits netjes gewikkeld ;)Nadelen:
(Maar eentje eigenlijk)
*Verkort de levensduur van je spruitstuk15 juli 2015 om 19:52 #18289841Dankje. Klinkt als een interessante optie.
Overigens is mijn lambda is 4-draads. Dus dat verlengstuk gaat helaas niet passen denk ik. :(
15 juli 2015 om 20:18 #18289842Als je er aan begint, trek rubbere handschoenen en iets met lange mouwen aan… dat spul jeukt tot het verrekt!
En maak het goed nat voordat je het wikkelen (in een emmer water bv). Als het opdroogt trek het mooi strak aan.
Mn vorige spruitstuk (4-1):
Schrik ook niet als de boel als een gek gaat roken de eerste aantal keren dat het spruitstuk heet wordt, is normaal.
Sent from my SM-P900 using Tapatalk
15 juli 2015 om 20:24 #18289843Ziet er wel vet uit moet ik zeggen. :wors
20 juli 2015 om 14:37 #18289844Hij zit er inmiddels op.
Alle moeren kwamen makkelijk los, door aantal dagen met IMAL ingespoten te hebben.
Bedankt voor de hulp allemaal, en Bart-gsi in het bijzonder. :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.