Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra G types schokdempers…
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 juni 2016 om 12:01 #17277078AnoniemLid sinds:
1 January 1970Hey,
Tijd voor nieuwe schokdempers vooraan (ja 260.000km is misschien wat lang met 1 setje :shock: )
We rijden met een Astra G Caravan Sport Z18XE.
Als ik even online kijk dan zie ik verschillende opties…
http://www.mister-auto.be/fl/schokdemper-vooras/opel-astra-g-stationwagen-f35-1-8-16v-125pk_v15345_g900001.html
A) keuze gas of olie
B) keuze “alle modellen” of “normaal chassis” of “sportchassis”
C) … maar men kan ook nog kiezen voor bvb Koni’s (verstelbaar of niet) (wel oliedruk)
– bij de Koni STR.T kan men de hardheid niet instellen http://www.koni.com/Cars/Products/Sport-Tuning/STR-T/
– bij de Koni Sport kan men de hardeid wel instellen http://www.koni.com/Cars/Products/Sport-Tuning/Sport/
– beide kan men gebruiken in combinatie met verlaging tot 40mm.Ik wil zoiezo de originele “sport”veren behouden die eronder zitten!
Mijn vraagjes:
1) indien de originele sportveren (welke zoiezo al 2cm lager liggen dan de “normale”) blijven zitten, kan de wagen dan nog lager komen te liggen door die Koni’s te plaatsen?
2) aangezien mijn achterste schokdempers reeds vervangen zijn door nieuwe (enkele maanden geleden) zou ik deze liefst laten zitten. Is het een “goed” idee om vooraan wel koni’s te hebben en achteraan de (originele) sportschokdempers?
3) wat zou het voor of nadeel zijn tussen wel of niet verstelbere Koni’s (iemand ervaring met beide?)
4) ik zou de Koni’s op hun zachtste stand gebruiken. zou dat harder dan de (originele) sportschokdempers zijn? of net niet?Groetjes en alvast bedankt, Tom
19 juni 2016 om 14:14 #18321464bij mijn wil ik het achter doen dus lees ik even mee
Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
24 juni 2016 om 08:22 #18321465Als je nu al sport onderstel hebt, dan moet je ook sportchassis kiezen bij het bestellen van nieuwe dempers.
De gele Koni’s (Sport) op de zachtste stand is iets weker dan de standaard sport dempers is mijn mening (ervaring op Corsa B GSi).
Gele Koni’s kan je inderdaad in hardheid verstellen, maar als je dat niet gaat gebruiken is het zonde van de meerprijs.
Dan kan je beter de STR.T versie nemen.
Persoonlijk zou ik als je voor Koni’s gaat dat wel rondom doen.
Houd er wel rekening mee dat niet alle gele Koni’s in ingebouwde toestand verstelbaar zijn!
Bij een Corsa B is de voorzijde wel instelbaar met de bekende witte knop, maar de achterzijde alleen in uitgebouwde toestand.24 juni 2016 om 09:47 #18321466Persoonlijk zou ik met een grote boog om koni lopen.
Die dempers zijn na 5 jaar helemaal rot door de roest.
Die verstelbaar heid zal je in de praktijk nooit gebruiken.Ik zou voor een set bilstein schokdempers gaan.
Waar hij de b4 gewoon de normale schokdempers zijn.
De b6 de sport variant. En de b8 een verkorte variant van de b6, die is er voor als je jouw auto verlaagd.24 juni 2016 om 13:29 #18321467@arjontje wrote:
Persoonlijk zou ik met een grote boog om koni lopen.
Die dempers zijn na 5 jaar helemaal rot door de roest.Volgens mij heb je als eerste eigenaar levenslang garantie op Koni. :hmmz
24 juni 2016 om 14:18 #18321468@Corsa_GSi wrote:
@arjontje wrote:
Persoonlijk zou ik met een grote boog om koni lopen.
Die dempers zijn na 5 jaar helemaal rot door de roest.Volgens mij heb je als eerste eigenaar levenslang garantie op Koni. :hmmz
Geen idee. Het wegdek besloot dat mijn auto niet meer door nog rijden voor dat Ik daar naar gekeken heb.
25 juni 2016 om 07:29 #18321469AnoniemLid sinds:
1 January 1970bedankt voor julie recties.
@Corsa_GSi wrote:De gele Koni’s (Sport) op de zachtste stand is iets weker dan de standaard sport dempers is mijn mening (ervaring op Corsa B GSi).
goed om weten.
zelf heb ik ervaring met een instelbare (gele) schroefkit van Koni op een Corsa A (1.2) en dat was toch wel hard (hoe lager hoe zachter leek mij toen) t.o.v. standaard, en heb nu ook een Corsa A GSI volledig origineel, en die is belange zo hard niet als die Koni schroefset op z’n zachtst.
De (gele) Koni verstelbare schroefset (op z’n zachtst) lijkt dus nog harder dan de gele Koni verstelbare schokdempers.
@Corsa_GSi wrote:Gele Koni’s kan je inderdaad in hardheid verstellen, maar als je dat niet gaat gebruiken is het zonde van de meerprijs.
Dan kan je beter de STR.T versie nemen.
Bij een Corsa B is de voorzijde wel instelbaar met de bekende witte knop, maar de achterzijde alleen in uitgebouwde toestand.Inderdaad dat verstel je zelden (lees: niet). Mijn bedenking was of de regelbare in zachtste stand nog zachter zijn dan de STR.T (wat ik wel ergens vermoed)
Bij corsa A was ook de voorzijde instelbaar met witte knop en achteraan enkel bij uitbouw.25 juni 2016 om 08:10 #18321470@arjontje wrote:
Persoonlijk zou ik met een grote boog om koni lopen.
Die dempers zijn na 5 jaar helemaal rot door de roest.
Die verstelbaar heid zal je in de praktijk nooit gebruiken.Ik zou voor een set bilstein schokdempers gaan.
Waar hij de b4 gewoon de normale schokdempers zijn.
De b6 de sport variant. En de b8 een verkorte variant van de b6, die is er voor als je jouw auto verlaagd.Ik rijd a l meer dan 5 jaar Rode en de Oranje Koni´s en hier is nogsteeds geen spatje roest op te vinden.
Ik vraag me af welke koni´s je dan hebt gehad.25 juni 2016 om 08:38 #18321471@Haasje17 wrote:
@arjontje wrote:
Persoonlijk zou ik met een grote boog om koni lopen.
Die dempers zijn na 5 jaar helemaal rot door de roest.
Die verstelbaar heid zal je in de praktijk nooit gebruiken.Ik zou voor een set bilstein schokdempers gaan.
Waar hij de b4 gewoon de normale schokdempers zijn.
De b6 de sport variant. En de b8 een verkorte variant van de b6, die is er voor als je jouw auto verlaagd.Ik rijd a l meer dan 5 jaar Rode en de Oranje Koni´s en hier is nogsteeds geen spatje roest op te vinden.
Ik vraag me af welke koni´s je dan hebt gehad.De gele.
En ben op mijn werk ook een aantal klanten tegen gekomen met het zelfde probleem. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.