Astra g trommelrem kapot

Forumindex Forums Modellen Astra Astra g trommelrem kapot

• Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Shane_Astra_g
    Deelnemer

Hallo,

Gister wilde ik wegrijden met mijn astra g. stukje achterruit daarna vooruit en bam rem muur vast. met slepende band en al op een parkeerplaats gezet. Ik dacht dat mijn pas nieuw gemonteerde handremkabel weer vast zat, maar dit bleek het niet te zijn. ANWB maar gebeld die koppelde de handrem af en trommel zat nog steeds muurvast. Na zeker 15min de trommel eraf te wrikken kwam ie los. Uiteraard heel binnenwerk gesloopt!? Nu heeft die man van anwb heel het binnenwerk eruit gehaald, zodat ik nog wel kan rijden(uiteraard naar de garage) Nu maakt de trommel een schurende herrie, aangezien hij zo moest wrikken en trekken en hameren was heel het opstaande randje verbogen(zie foto)

Bij het rode pijltje was het helemaal verbogen. Hij heeft het wel weer zo recht mogelijk gezet.

Dit heb ik aan onderdelen gekregen:

Nu heb ik de volgende vragen:

1. Is de trommel en de achterligende plaat( die niet meedraait zeg maar) kapot? trommel zelf aan de binnenkant heeft ook diepe slijttage sporen, waarschijnlijk door het doorrijden naar parkeerplaats en veroorzaakt dit het schuurgeluid?

2. kan die achterplaat wel los gekocht worden? normaal koop je die trommel(die meedraait met het wiel.)

3. Uiteraard wil ik het zo goedkoop mogelijk oplossen. Ik dacht zelf aan om gewoon op de sloop een goede trommel te halen? of kan ik beter alles nieuw halen? zo’n trommel gaat inprincipe toch heel lang mee?

gr.

miral astra

Je rem voering is afgebroken en daarom zat ie vast. Gewoon alles nieuw halen links en rechts trommels en remschoenen. Dan kan die weer inelkaar.

sjoerdie
        Deelnemer

Nieuwe trommels zijn best prijzig, misschien even op ebay.de gaan shoppen.

De ANWB man had niet alles eruit hoeven halen, de losse voering was genoeg geweest

Shane_Astra_g
          Deelnemer

Probleem was dat die trommel muurvast zat. Dus die deksel zeg maar kwam er niet vanaf! Is een nieuwr echt nodig? Ik wilde morgen een tweedehandse halen. 1 kant dus.

sjoerdie
            Deelnemer

Ja 2e hands kan ook gewoon hoor.

Even opletten dat ie niet te ver versleten is.

En dat ie niet op de trommel heeft gestuiterd op de sloop, dan heb je een kromme trommel.

Shane_Astra_g
              Deelnemer

Maar ik ga alleen 1 kant doen? Is dat erg. Morgen bij iemand 1 halen van een achteras afhalen. Ik wist niet dat achtetkant ook abs kon hebben.

Nick-GSI
                Deelnemer

trommels kan je ook laten afdraaien, en die plaat kan je volgens mij ook gewoon los bestellen

miral astra

Onzin,Trommel haal je niet van de sloop. 2nieuwe erop.
                    Remmen zijn belangrijk en daar kloot je niet mee.

Goed doen links en rechts vervangen. En duur wat is duur. Als je rotzooi monteerd dat niet werkt met een noodstop.

sjoerdie
                    Deelnemer

kan gerust, trommels zo vaak van de sloop gehaald.
                      geen enkel probleem.

dus alle auto’s op de sloop hebben kapotte en versleten spullen erop zitten?
                      bullshit

Shane_Astra_g
                      Deelnemer

Nja trommels gaan lang mee toch. Kga dat ding wel eve openschroeven. Waar moet ik allemaal op letten?

Nick-GSI
                        Deelnemer

trommels gaan lang mee ja, mijne al 16 jaar en 288.000 km

Astra Arnhem
                          Deelnemer

Vorige week bij mijn auto alles vervangen, dus trommels, remcilinders, en voeringen.
                            Dus alles nieuw van het fabricaat TWR en was hiervoor totaal € 147.50 kwijt incl verzendkosten.
                            Pak je het goedkopere mapco dan ben je voor iets meer dan € 110.00 klaar

Mijn advies is om wel aan beide kanten de voeringen te vernieuwen, een groot verschil tussen remwerking links en rechts kan apk afkeur zijn.
                            En een rem moet gewoon altijd goed werken, dit voor jou veiligheid en die van anderen !!

Fearless
                            Deelnemer

Als je nieuwe voeringen haalt…pak dan zon kant en klaar setje.
                              daar krijg je ook nieuwe cilinders bij.

Scheelt enorm in montage-uren, alles zit al in elkaar.
                              Als je dit als beginner gaat doen zit je uren met veertjes te klooien en bouw je de boel al snel verkeerd in elkaar.
                              En vaak zijn die setjes nog goedkoper, als dat je de delen los van elkaar zou bestellen.

verder hoef je niets nieuw te halen. Je ankerplaat is gewoon weer in model te buigen. Dat randje zorgt er alleen maar voor dat vuil niet zo snel binnen/buiten komt. En de trommels kun je zelf wel beoordelen. Vaak zit er een rand in, als je die rand op je nieuwe voeringen afschuurt met een vijl of schuurpapier heb je daar ook geen last van (anders kan het gaan piepen)

Ik heb eigenlijk nog nooit een nieuwe trommel gemonteerd. En als het nodig was dan pakte ik er 1 van een sloopauto.

Shane_Astra_g
                              Deelnemer

Trommel is vorig week zondag al vervangen. Heb een tweedehandse gehaald en b07 hier op het forum heeft het geplaatst. Binen 1.5 uur was het verwisseld. Enige wat ik merk is dat mijn handrem hoger moet worden aangetrokken voordat ie klemt opzich niet erg. Remmen gaat zoals voorheen

TedMechanic
                                Deelnemer

@Shane_Astra_g wrote:

Enige wat ik merk is dat mijn handrem hoger moet worden aangetrokken voordat ie klemt opzich niet erg.

Da’s gewoon een kwestie van afstellen.

Shane_Astra_g
                                  Deelnemer

Ja, moet dat afstellen ook in de trommel gebeuren? of alleen onder de handrem?

sjoerdie
                                    Deelnemer

In de trommel, maar ze zijn zelfzstellend, dus hoeft eigenlijk niet

Shane_Astra_g
                                      Deelnemer

hmm, ok raar. voor het veranderen van de trommel hoefde ik niet zo hoog aan te trekken nu wel. klemt wel gewoon goed. zelfstellend, wat bedoel je daarmee?

TedMechanic
                                        Deelnemer

@sjoerdie wrote:

In de trommel, maar ze zijn zelfzstellend, dus hoeft eigenlijk niet

Da’s vaak ook alleen maar theoretisch. Ze zijn zelf stellend bij slijtage, dus die kwart millimeter die eraf slijt als je remt wordt dan gecompenseerd. Maar als je de trommels erop duwt met een halve centimeter tussen schoen en trommel, hoef je echt niet te verwachten dat ze na 1x remmen ineens goed staan.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.