Astra G Trilt bij remmen hoge snelheid!(schijven al vervange

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G Trilt bij remmen hoge snelheid!(schijven al vervange

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17237149
    VivaLasHomies
      Lid sinds:
      5 May 2011

      Beste forumgangers!

      Ik heb een astra g uit 99!.
      Misschien een vraag die vaak voorkomt maar ik kom er toch niet echt uit na veel informatie gezocht te hebben. Mijn auto begint bij hoge snelheden zo rond boven de 80 extreem te trillen als ik normaal op de rem druk. Dit voel ik op het rempedaal maar ook heel erg in het stuur! tevens trilt het ook in het stuur als ik harder als 120 ga. Niet constant maar van niet naar heel erg. Eerst voel je de tril in het stuur en dan verdwijnt deze langzaam en dan komt deze langzaam weer terug totdat het weer maximaal trilt en dan zwakt het weer af. Deze cyclus constant door.

      Mijn remschijven en blokjes pas vervangen.. Na gehoopt te hebben dat toch echt dit het probleem was (gezien hoe de schijven eruit zagen). Is het probleem niet verholpen. Vanmiddag mijn wielen omgewisseld van achter naar voor. Maar ook nu geen verandering. Ik weet niet zo goed waar ik nu precies naar moet kijken. heb de beide voorwielen van de grond gehad maar heb niet het idee dat er speling op zit.

      Als ik de rem ligt aantik dan voel ik deze tril niet. Als ik heel hard rem ook niet. Enkel als ik normaal rem! Bij het hard rijden voel ik de wisselvallige tril enkel in het stuur.

      Alvast bedankt!

      #17873244
      miraltje
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 June 2004

        fusee/stuurkogels versleten.

        speling op de rubbers van de ophanginging

        banden niet goed gebalanceerd.

        maw ga eens de gehele wielophanging na indien je dit zelf kan, anders moet je naar een garage of de vod,hiermee doorrijden leidt alleen maar tot meer overmatige slijtage en schade en kan tot gevaarlijke situaties leiden

        #17873245
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Achterremmen al eens verdacht????

          Die kunnen akelig trillen door heel de auto veroorzaken…

          Willem

          #17873246
          VivaLasHomies
            Lid sinds:
            5 May 2011

            Na al mijn wielen nog eens aangedraaid te hebben lijkt het toch al een stuk minder te zijn.. Dus had dan misschien toch met balanceren te maken. Ik heb nieuwe velgen besteld dus ben aan het afwachten wanneer deze binnen komen. Mocht het niet verholpen zijn dan zal ik inderdaad eens verder gaan kijken naar bijvoorbeeld de kogels… Die rubberen stabilisatiestang is ook weleens de oorzak heb ik begrepen. Dat die teveel speling heeft.

            Achterwielen nog niet naar gekeken, ook omdat het trillen toch echt voor weg komt. Al kom ik er niet echt uit of het nou links of rechts is. Al is het inderdaad een mogelijkheid ook achter eventjes te kijken bij de trommels.

            Deze stang bedoel ik dan!
            Als ik de auto op de kril heb kan ik hem niet bewegen.. als het wiel op de grond rust kan ik het kunsstof van die stang bewegen.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.