Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra G TID vervangen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 januari 2012 om 18:26 #17245341
Hoi iedereen,
Sorry dat ik met de deur in huis kom vallen maar ik zit met het volgende probleem.
Mijn moeder heeft een Astra G ’99 en de TID die geeft geen licht meer.
Ze heeft de zekering gecontroleerd en die doet het nog gewoon.
Ik heb er een foto van gemaakt en zoals je kan zien doet alles het gewoon nog, alleen als je in de auto zit zie je er niks van het is gewoon een zwart beeld.
Nou moet ik hem dus vervangen maar kan ik er gewoon elke TID in gooien die voor de Astra G gemaakt is? Of zijn er nog verschillende versies die niet met elkaar uitgewisseld kunnen worden?
Is er trouwens wel een handleiding hoe je dit moet doen?Ik ben geen auto reparateur ofzo ik ben 5x gezakt voor mijn rijbewijs maar zou ik dit zelf kunnen fixen met een TID van 15 euro van marktplaats en een handleiding of moet ik gewoon tegen mijn moeder zeggen dat ze naar de garage moet gaan?
Hier een foto:
15 januari 2012 om 18:42 #17975306lampjes kunnen ook stuk zijn
hier een how-to
viewtopic.php?f=126&t=15556615 januari 2012 om 19:36 #17975307Waar koop ik zo een lampje, en is er ook een handleiding van hoe ik zo een tid lampje verander?
15 januari 2012 om 19:39 #17975308http://www.steve010.nl/toepassingen/astrag/astrag_inbouw.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
gewoon bij een brezan of iets wat er op lijkt
michel
16 januari 2012 om 18:16 #17975309Geen rijbewijs, lampjes kun je in principe bijna overal halen, denk dat dit ook het geval is.
Echter voor het lampje/TID te vervangen moet het middenconsole eruit, en voor iemand die er weinig/geen ervaring mee heeft kan het beangstigend zijn om hier zelf aan te beginnen.
Dit laten oplossen door een auto(schadebedrijf) KAN prijzig zijn. als ze er uberhaubt aan beginnen.
Er zijn How-to’s te vinden op het forum, en misschien is er iemand nog bereidt te helpen.
Binnenkort ga ik alle verlichting vervangen van mijn TID en verwarmingspaneel voor blauw licht en een nieuw middelconsole plaatsen. Als je in de buurt woont kan ik je misschien hiermee helpen.
Mocht nu blijken dat het TID stuk is, kan deze vervangen worden zonder problemen.
16 januari 2012 om 19:17 #17975310Naja ik woon in Groningen, Leek. Maar goed ik denk dat ik zelf wel wat eraan kan prutsen mocht het niet goed gaan ken ik nog wel een automonteur en ja als ik er toch niet uitkom wordt het er niet duurder op lijkt me tenzij ik het console door midden breek wat ik niet van plan ben. Maar als je toch wilt helpen ik ben ‘s weekends vrij maar het plaatsje Leek is echt niet overal dichtbij :(.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.