Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra g Thermostaat vraag
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 december 2009 om 19:19 #17215549
Hallo
Ik heb een Opel Astra X1.6SZR 8v
en wil mijn thermostaat vervangen.
Waar is de thermostaat? en moet je distributie riem weghalen om erbij te komen? Is er geen andere weg zodat je de distriebutieriem niet hoeft weg te gaan halen.?28 december 2009 om 19:37 #17578855De thermostaat zit achter je distributiekap tegen de zijkant van de cilinderkop.
Je moet dus de kap eraf halen een andere oplossing is er niet…
Distributie loshalen, nokkenastandwiel eraf halen, distributiekap eraf halen, 2 boutjes loshalen van het thermostaat huis.
Alles weer monteren (eventueel ook een nieuwe distributieset) en controleer direct ook ff je waterpomp.
29 december 2009 om 13:20 #17578856je poulie van de v snaar moet er ook af om goed bij de spanrol en waterpomp tekunnen ,je waterpomp moet ook los omdat je die moet verschuiven om de distributiesnaar tekunnen ontspannen en , spannen.
ik weet niet of het kan maar misschien kan je de distributiesnaar met tyraps aan het nokkenaswiel vast maken en, zonder je distributieriem te ontspannen het nokkenaswiel er afschuiven en, na het vervangen van de thermostaat het nokkenaswiel weer terug schuifeven dat zou een hoop werk schelen ,heeft iemand hier ervaring mee?????:hmmz
29 december 2009 om 15:43 #17578857Iemand in de omgeving die het voor me kan doen? Almere,Amsterdam,Utrecht,Den Haag?? dan stuur een pm
29 december 2009 om 16:19 #17578858Vraag het is aan Bossa die werkt bij een opel dealer in Amsterdam.
Doet wel meer klusjes .mvg Gerrit,
29 december 2009 om 17:17 #17578859origineel gepost door b07
je poulie van de v snaar moet er ook af om goed bij de spanrol en waterpomp tekunnen ,je waterpomp moet ook los omdat je die moet verschuiven om de distributiesnaar tekunnen ontspannen en , spannen.ik weet niet of het kan maar misschien kan je de distributiesnaar met tyraps aan het nokkenaswiel vast maken en, zonder je distributieriem te ontspannen het nokkenaswiel er afschuiven en, na het vervangen van de thermostaat het nokkenaswiel weer terug schuifeven dat zou een hoop werk schelen ,heeft iemand hier ervaring mee?????:hmmz
De poulie van je v-snaar (is trouwens een multieriem bij een Astra G) moet er inderdaad ook af en natuurlijk je multieriem-spanner, motorsteun, luchtfilterbak, spatplaat in de wielkast… noem maar op… maar dat zal deze meneer wel begrijpen die de vraag stelt…
De waterpomp hoeft niet los omdat je distributieriem gespannen wordt door een automatische spanrol, de waterpomp hoeft alleen los als de riem te slap staat bij montage van een nieuwe.
Je kan wel tyraps gebruiken om je riem aan het tandwiel vast te zetten maar dan moet je goed oppassen dat de riem niet verschuift op de krukaspoelie… en volgens mij is bij een Astra G de kap van dusdanig stug kunstof dat je hem niet meer kan buigen zoals eerst bij de Astra F wel kon… dus kortom je moet waarschijnlijk alles loshalen om erbij te kunnen.
7 januari 2010 om 18:09 #17578860Oke
Op benzine draait de auto beter dan op gas omdat de temp meter niet werkt alleen als ik 40 a 50 km rijdt ong
Ik ben naar een monteur gegaan omdat ik dacht dat de uitlaat los zat maar hij heeft mij verteld dat
de auto op 3 cilinders rijdt.
Wat gedaan is :
Bougies vervangen, Bougiekabel ook vervangen.
Bobine vervangen.en wat ik heb opgemerkt is dat de gasverdeelhuis tikt op lpg en hoe ik dat weet is omdat ik een schroevendraaier tegen de gasverdeelhuis heb gezet en hoorde het
Of hoort het zo het tikken op lpg?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.