Astra G teller unit uit elkaar halen tutorial gezocht

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G teller unit uit elkaar halen tutorial gezocht

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    SinnerNL

Mijn onlangs aangeschafte Astra G had van de vorige eigenaar blauwe Leds gekregen voor achter de teller plaat. dEchter doen 2 er van het niet meer. Ik heb heirvoor nieuwe besteld en aan de hand van de tutorial op Steve010 de unit er uit gehaald en 2 nieuwe Leds geplaatst, echter doen ze het nu nog niet, ook niet na 180 graden draaien (+/- omdraaien).

Ik wil nu even een kijkje aan de andere kant van de printplaat nemen om te kijken of het soldeersel waar hij contact mee zou moeten maken nog in orde is. Wat ik mij afvroeg is of iemand een how to of een video tutorial weet waarin ik precies kan zien hoe je zo’n unit uit elkaar moet halen. Ik kan wel wat dingen vinden, maar dat is vaak incompleet of van een ander type auto.

Of kan ik dit gewoon risicoloos ondernemen zonder tutorial?

krasy
      Deelnemer

ja als je een beetje oplet is dat goed te doen.
        wel een paar tips .
        doe het niet als het plastic koud is leg hem anders even een half uurtje op de verwarming. anders breekt het erg snel.
        let op je staafje van je dagteller. die is ook niet te sterk .

als je beetje oplet en beleid gebruik is het zo gedaan.
        je begint met de teller eruit te halen
        daarna eerst voorglas eruit
        dan zwarte achterkap (als die eropzit)
        daarna zie je een stuk of 7 klipjes zitten (die het witte frame vasthoud) die losmaken
        dan kan je het witte frame erzo uithalen
        succes

SinnerNL

Thanx, het was even gepriegel, maar het is gelukt! Leds en printplaat waren in orde hadden alleen wat strakkere plaatsing nodig!

Nu alleen nog een irritant tril geluid in het dashboard lokaliseren en elimineren en ik ben een blije kip! :hmmz

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.