Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra g TA technix schroefset (vraag) Probleem is er nog!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 februari 2014 om 20:47 #18180769
@beurjean wrote:
Wat zit daar onderin op de een na laatste foto? Is dat een gebroken winding? Ligt je de bevestigingsbout van je einddemper niet op je achteras te klappen?
welke foto bedoel je. die enerlaatste foto is van een andere g rijder.
6 februari 2014 om 20:48 #18180770@miral astra wrote:
gewoon ff een vraag, heb jij dat lager vervangen voor de 1 die in het set erbij zat? het viel mij op dat de lager eigenlijk al half was voordat het geplaatst was. dus ik heb nieuwe lagers erin gezet en niet die van de set. lagers bedoel ik de toplager
Hmm jouwe ziet er het zelfde uit als mjine. Dus dat zal wel goed zitten. Toplager is gemodificeerd. dus de oude toplager van de orginele demper is gebruikt.
6 februari 2014 om 20:50 #18180771@b07 wrote:
schijnt inderdaad normaal te zijn voor sommige modellen dat het witte rubber boven de stof hoes zit ,echter heb ik zelf nog nooit een set gezien/gemonteerd waar die er bovenop zat
maar kom ook plaatjes tegen van technix waar die niet boven de stof hoes zit
zit de bout bovenop je toplager wel vast?
als je de auto omhoog krikt zitten de veren dan vast in je demper op kan je ze heen en weer of ,op en neer bewegen?
van goedkope schroefsetjes willen de veren wel eens los gaan zitten als je ze te ver naar beneden draait,dat kan ook bonkent geluid veroorzaken met in en,uit veren.
Ik zal van het weekend eve de auto opkrikken en testen. Ik kan me nog wel herinneren dat toen de monteur de veerpoten geplaatst had rechts voor gewoon de gehele veerpoot kon draaien zodoende hoogte afstellen, terwijl de andere kant met de sleutel moest. Dit draaien met de hand ging toen een bepaald punt daarna moest het ook met de sleutel
Heb jij misschien sleutel ervaring? ik heb namelijk geen gereedschap of iets om iets vast te zetten
6 februari 2014 om 20:52 #18180772Het is een 2e hands setje… wie zegt dat de schokbrekers goed zijn? @Shane_Astra_g wrote:
Hallo,
Heb sinds kort een tweedehandse schroefset van TA technix onder mijn auto. Nu heb ik een paar vragen hierover:
1. Bij het wegrijden is er een hele lichte gebonk achter elkaar aanwezig aan de voorkant van de auto, dit is alleen hoorbaar met radio uit. Wanneer ik eenmaal rij is dit geluid niet meer aanwezig. iemand van het forum gaf aan dit ook wel te hebben. Vroeg me af of meer mensen dit ervaren.
2. Gister reed ik op een hoofdweg waar een soort van heuveltje aanwezig was(leek meer op een drempel :thumbdown) toen ik hier met 50 overheen ging hoorde ik voorop een harde knal :wtf. Is dit de schokker die doorslaat? of kwamen mijn voorwielen gewoon tegen de wielkast aan. de auto is ongeveer 6cm verlaagd voorop. En rij met 205 40 17. Heb krap 2 vingers ruimte tussen band en rand wielkast.
Oja, ik heb nu verlagingsveren van het merk AP over 40/30 er zit nog garantie op. Heb ze ongeveer 7 maanden onder mijn auto gehad.
gr.(schroefset groentje)
6 februari 2014 om 20:55 #18180773Ja klopt, dat dacht ik zelf ook. Dat die eikel me rotzooi heeft verkocht. Ik merk niks aan de wegligging. auto ligt strak op de weg. wat ik wel heb is als wegdak nat is en de weg bijvoorbeeld een kleine helling heeft de banden spinnen als een gek. Of een flauwe 90 graden bocht glijd de auto een beetje. Nu moet ik zeggen dat er 1 of ander goedkope banden onder zitten(Hercules) Dit is echt een bagger merk heeft totaal geen grip op nat wegdek.
Misschien een manier om te testen of de schokkers nog goed zijn? zonder een schokbreker test bank
En had jij trouwen op de onderste gedeelte van de zuigerstang(zo heet het toch) ook een rubbere iets zitten? of gewoon net als mij stofkap en daarboven een witte rubber verder niks?6 februari 2014 om 21:12 #18180774Is het geluid niet van je stabi stang onder de auto. Denk eerder dat dat het is die gaat geluid maken als je de stangen niet goed monteerd (vast genoeg) aan de stabiestangen zeg maar. EN de stang vast genoeg aan de veerpoot zonder dat deze uit het rubber schiet.
Wegligging komt omdat je auto nu waarschijnlijk verder achterover ligt dan voorheen. Heb een hele tijd de auto verlaagd en toen lag die wat achterover wielspin met alle merke banden nu achter verhoogt probleem weg.
6 februari 2014 om 21:15 #18180775Vraag iemand die er verstand van heeft om mee te gaan rijden over goeie klinkerpad of Veel drempels. Moet je wel horen of die stuk is. Of iets anders.
Ik heb nog wel goeie schokbrekers liggen voor de set die jij hebt.6 februari 2014 om 21:28 #18180776@Haasje17 wrote:
Is het geluid niet van je stabi stang onder de auto. Denk eerder dat dat het is die gaat geluid maken als je de stangen niet goed monteerd (vast genoeg) aan de stabiestangen zeg maar. EN de stang vast genoeg aan de veerpoot zonder dat deze uit het rubber schiet.
Wegligging komt omdat je auto nu waarschijnlijk verder achterover ligt dan voorheen. Heb een hele tijd de auto verlaagd en toen lag die wat achterover wielspin met alle merke banden nu achter verhoogt probleem weg.
Hey haasje,
Auto zit achter hoger dan voor. In dit geval ligt het echt aan de banden! ALs je zelfmoord wilt plegen dan moet je hercules banden monteren en wachten tot het gaat regenen :jerry
6 februari 2014 om 21:29 #18180777@miral astra wrote:
Vraag iemand die er verstand van heeft om mee te gaan rijden over goeie klinkerpad of Veel drempels. Moet je wel horen of die stuk is. Of iets anders.
Ik heb nog wel goeie schokbrekers liggen voor de set die jij hebt.Over klinker wegen klinken er geen rare rammels. Enige wat rammelt zijn de interieur delen haha. Ik zal zowizo eve kijken of alles goed vast zit en iemand laten luisteren. Die schokdempers die jij hebt is dat ook van ta technix?
edit: ik zie net dat het waarschijnlijk tuningart is? ook een onderdeel van ta technix maar dan goedkopere variant
6 februari 2014 om 21:44 #18180778Ik denk toch dat het eerder met de montage temaken heeft dan de set zelf.
Hij staat min of meer vlak van orgine staat die wat voorover meer als nu.
En dat los je niet zomaar op met banden wisselen. Ik trok in de 2e versnelling nog weg met spinnende banden toen die achterover stond. Nu achter verhoogt probleem weg.6 februari 2014 om 21:53 #18180779hmm, ja zou best de montage kunnen zijn. Ik heb er helaas geen verstand van. Ik weet alleen dat hij de toplager heeft gemodificeerd en terug gezet.
Ja achter staat iets hoger dan voor. Maar jij hebt dan ook 130 pk ofzo haha. Ik had voor deze banden hifly die hadden bij nat weer beter grip, maar die had ik weggehaald ivm cuppen en veel rol geluid(2054017) rij nu op 2154017 M
6 februari 2014 om 22:02 #18180780@Shane_Astra_g wrote:
@b07 wrote:
schijnt inderdaad normaal te zijn voor sommige modellen dat het witte rubber boven de stof hoes zit ,echter heb ik zelf nog nooit een set gezien/gemonteerd waar die er bovenop zat
maar kom ook plaatjes tegen van technix waar die niet boven de stof hoes zit
zit de bout bovenop je toplager wel vast?
als je de auto omhoog krikt zitten de veren dan vast in je demper op kan je ze heen en weer of ,op en neer bewegen?
van goedkope schroefsetjes willen de veren wel eens los gaan zitten als je ze te ver naar beneden draait,dat kan ook bonkent geluid veroorzaken met in en,uit veren.
Ik zal van het weekend eve de auto opkrikken en testen. Ik kan me nog wel herinneren dat toen de monteur de veerpoten geplaatst had rechts voor gewoon de gehele veerpoot kon draaien zodoende hoogte afstellen, terwijl de andere kant met de sleutel moest. Dit draaien met de hand ging toen een bepaald punt daarna moest het ook met de sleutel
Heb jij misschien sleutel ervaring? ik heb namelijk geen gereedschap of iets om iets vast te zetten
ik heb wel gereedschap ,als je er niet uitkomt wil ik best wel is kijken voor je .
het is normaal dat je em op een geven moment niet verder met de hand kan draaien ,de spanning van de veren staat er dan op wat het draaien moeilijker maakt ,vuil en, roest op het schroefdraad maakt draaien ook moeilijker.
heeft de monteur na gemeten of alle dempers even hoog stonden?
want dat is wel belangrijk voor de wegligging .doe je motorkap open en, duw je auto op en neer ,kijk dan gelijk naar de moer op je veerpoot die zit onder een plastiek dopje misschien zie je dan of die los zit en, misschien kan je dan ook wel het gebonk horen en lokaliseren .
als je de auto omhoog krik kijk dan gelijk of je dempers lek zijn,je ziet dan nattigheid/olie op je demper en, kijk ook of je veren nog heel zijn.7 februari 2014 om 20:28 #18180781Kijk even naar je Stabistang die van links naar rechts gaat ;) Mijn astra station was heel laag met ingekorte stab. verbindingstangen. Met te lange stab verbindingstangen raakte de stabistang zelf de carosserie!! Geeft een hoop kabaal, heb eventueel nog instelbare verbindingstangen omdat hij weer verhoogt is.
Stangen zijn inmiddels netjes schoongemaakt ingevet en voorzien van nieuwe rubbers (geen speling!!)
7 februari 2014 om 21:09 #18180782Hey bedankt voor de tip. Zondag ga ik bij b07 langs, hij was bereid even een kijkje te nemen. Zal daar gelijk naar laten kijken
8 februari 2014 om 07:57 #181807838 februari 2014 om 11:02 #18180784Auto is direct erna uitgelijnd. Die opd e foto lijkt op de mijne. Er staat op mijn veren evo1010. De jouwe ziene r wel heel erg gebruikt uit :jerry ik dacht dat je het over die blauwe had. Hoe zijn die veren slap geworden :wtf
8 februari 2014 om 15:15 #18180785Uitlijnen is uiteraard belangrijk na verlagen maar zou niet mogen bonken als hij nog niet uitgelijnd is :angel
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.