Astra g TA technix schroefset (vraag) Probleem is er nog!

Forumindex Forums Modellen Astra Astra g TA technix schroefset (vraag) Probleem is er nog!

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 26 tot 42 (van in totaal 42)
  • Auteur
    Berichten
  • #18180769
    Shane_Astra_g
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 December 2012

      @beurjean wrote:

      Wat zit daar onderin op de een na laatste foto? Is dat een gebroken winding? Ligt je de bevestigingsbout van je einddemper niet op je achteras te klappen?

      welke foto bedoel je. die enerlaatste foto is van een andere g rijder.

      #18180770
      Shane_Astra_g
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 December 2012

        @miral astra wrote:

        gewoon ff een vraag, heb jij dat lager vervangen voor de 1 die in het set erbij zat? het viel mij op dat de lager eigenlijk al half was voordat het geplaatst was. dus ik heb nieuwe lagers erin gezet en niet die van de set. lagers bedoel ik de toplager

        Hmm jouwe ziet er het zelfde uit als mjine. Dus dat zal wel goed zitten. Toplager is gemodificeerd. dus de oude toplager van de orginele demper is gebruikt.

        #18180771
        Shane_Astra_g
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 December 2012

          @b07 wrote:

          schijnt inderdaad normaal te zijn voor sommige modellen dat het witte rubber boven de stof hoes zit ,echter heb ik zelf nog nooit een set gezien/gemonteerd waar die er bovenop zat

          maar kom ook plaatjes tegen van technix waar die niet boven de stof hoes zit

          zit de bout bovenop je toplager wel vast?

          als je de auto omhoog krikt zitten de veren dan vast in je demper op kan je ze heen en weer of ,op en neer bewegen?

          van goedkope schroefsetjes willen de veren wel eens los gaan zitten als je ze te ver naar beneden draait,dat kan ook bonkent geluid veroorzaken met in en,uit veren.

          Ik zal van het weekend eve de auto opkrikken en testen. Ik kan me nog wel herinneren dat toen de monteur de veerpoten geplaatst had rechts voor gewoon de gehele veerpoot kon draaien zodoende hoogte afstellen, terwijl de andere kant met de sleutel moest. Dit draaien met de hand ging toen een bepaald punt daarna moest het ook met de sleutel

          Heb jij misschien sleutel ervaring? ik heb namelijk geen gereedschap of iets om iets vast te zetten

          #18180772
          miral astra
            Lid sinds:
            9 June 2010

            Het is een 2e hands setje… wie zegt dat de schokbrekers goed zijn? @Shane_Astra_g wrote:

            Hallo,

            Heb sinds kort een tweedehandse schroefset van TA technix onder mijn auto. Nu heb ik een paar vragen hierover:

            1. Bij het wegrijden is er een hele lichte gebonk achter elkaar aanwezig aan de voorkant van de auto, dit is alleen hoorbaar met radio uit. Wanneer ik eenmaal rij is dit geluid niet meer aanwezig. iemand van het forum gaf aan dit ook wel te hebben. Vroeg me af of meer mensen dit ervaren.

            2. Gister reed ik op een hoofdweg waar een soort van heuveltje aanwezig was(leek meer op een drempel :thumbdown) toen ik hier met 50 overheen ging hoorde ik voorop een harde knal :wtf. Is dit de schokker die doorslaat? of kwamen mijn voorwielen gewoon tegen de wielkast aan. de auto is ongeveer 6cm verlaagd voorop. En rij met 205 40 17. Heb krap 2 vingers ruimte tussen band en rand wielkast.

            Oja, ik heb nu verlagingsveren van het merk AP over 40/30 er zit nog garantie op. Heb ze ongeveer 7 maanden onder mijn auto gehad.

            gr.(schroefset groentje)

            #18180773
            Shane_Astra_g
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 December 2012

              Ja klopt, dat dacht ik zelf ook. Dat die eikel me rotzooi heeft verkocht. Ik merk niks aan de wegligging. auto ligt strak op de weg. wat ik wel heb is als wegdak nat is en de weg bijvoorbeeld een kleine helling heeft de banden spinnen als een gek. Of een flauwe 90 graden bocht glijd de auto een beetje. Nu moet ik zeggen dat er 1 of ander goedkope banden onder zitten(Hercules) Dit is echt een bagger merk heeft totaal geen grip op nat wegdek.

              Misschien een manier om te testen of de schokkers nog goed zijn? zonder een schokbreker test bank
              En had jij trouwen op de onderste gedeelte van de zuigerstang(zo heet het toch) ook een rubbere iets zitten? of gewoon net als mij stofkap en daarboven een witte rubber verder niks?

              #18180774
              Haasje17
              Moderator
                Lid sinds:
                8 September 2009

                Is het geluid niet van je stabi stang onder de auto. Denk eerder dat dat het is die gaat geluid maken als je de stangen niet goed monteerd (vast genoeg) aan de stabiestangen zeg maar. EN de stang vast genoeg aan de veerpoot zonder dat deze uit het rubber schiet.

                Wegligging komt omdat je auto nu waarschijnlijk verder achterover ligt dan voorheen. Heb een hele tijd de auto verlaagd en toen lag die wat achterover wielspin met alle merke banden nu achter verhoogt probleem weg.

                #18180775
                miral astra
                  Lid sinds:
                  9 June 2010

                  Vraag iemand die er verstand van heeft om mee te gaan rijden over goeie klinkerpad of Veel drempels. Moet je wel horen of die stuk is. Of iets anders.
                  Ik heb nog wel goeie schokbrekers liggen voor de set die jij hebt.

                  #18180776
                  Shane_Astra_g
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 December 2012

                    @Haasje17 wrote:

                    Is het geluid niet van je stabi stang onder de auto. Denk eerder dat dat het is die gaat geluid maken als je de stangen niet goed monteerd (vast genoeg) aan de stabiestangen zeg maar. EN de stang vast genoeg aan de veerpoot zonder dat deze uit het rubber schiet.

                    Wegligging komt omdat je auto nu waarschijnlijk verder achterover ligt dan voorheen. Heb een hele tijd de auto verlaagd en toen lag die wat achterover wielspin met alle merke banden nu achter verhoogt probleem weg.

                    Hey haasje,

                    Auto zit achter hoger dan voor. In dit geval ligt het echt aan de banden! ALs je zelfmoord wilt plegen dan moet je hercules banden monteren en wachten tot het gaat regenen :jerry

                    #18180777
                    Shane_Astra_g
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 December 2012

                      @miral astra wrote:

                      Vraag iemand die er verstand van heeft om mee te gaan rijden over goeie klinkerpad of Veel drempels. Moet je wel horen of die stuk is. Of iets anders.
                      Ik heb nog wel goeie schokbrekers liggen voor de set die jij hebt.

                      Over klinker wegen klinken er geen rare rammels. Enige wat rammelt zijn de interieur delen haha. Ik zal zowizo eve kijken of alles goed vast zit en iemand laten luisteren. Die schokdempers die jij hebt is dat ook van ta technix?

                      edit: ik zie net dat het waarschijnlijk tuningart is? ook een onderdeel van ta technix maar dan goedkopere variant

                      #18180778
                      Haasje17
                      Moderator
                        Lid sinds:
                        8 September 2009

                        Ik denk toch dat het eerder met de montage temaken heeft dan de set zelf.
                        Hij staat min of meer vlak van orgine staat die wat voorover meer als nu.
                        En dat los je niet zomaar op met banden wisselen. Ik trok in de 2e versnelling nog weg met spinnende banden toen die achterover stond. Nu achter verhoogt probleem weg.

                        #18180779
                        Shane_Astra_g
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 December 2012

                          hmm, ja zou best de montage kunnen zijn. Ik heb er helaas geen verstand van. Ik weet alleen dat hij de toplager heeft gemodificeerd en terug gezet.

                          Ja achter staat iets hoger dan voor. Maar jij hebt dan ook 130 pk ofzo haha. Ik had voor deze banden hifly die hadden bij nat weer beter grip, maar die had ik weggehaald ivm cuppen en veel rol geluid(2054017) rij nu op 2154017 M

                          #18180780
                          b07
                            Lid sinds:
                            24 February 2009

                            @Shane_Astra_g wrote:

                            @b07 wrote:

                            schijnt inderdaad normaal te zijn voor sommige modellen dat het witte rubber boven de stof hoes zit ,echter heb ik zelf nog nooit een set gezien/gemonteerd waar die er bovenop zat

                            maar kom ook plaatjes tegen van technix waar die niet boven de stof hoes zit

                            zit de bout bovenop je toplager wel vast?

                            als je de auto omhoog krikt zitten de veren dan vast in je demper op kan je ze heen en weer of ,op en neer bewegen?

                            van goedkope schroefsetjes willen de veren wel eens los gaan zitten als je ze te ver naar beneden draait,dat kan ook bonkent geluid veroorzaken met in en,uit veren.

                            Ik zal van het weekend eve de auto opkrikken en testen. Ik kan me nog wel herinneren dat toen de monteur de veerpoten geplaatst had rechts voor gewoon de gehele veerpoot kon draaien zodoende hoogte afstellen, terwijl de andere kant met de sleutel moest. Dit draaien met de hand ging toen een bepaald punt daarna moest het ook met de sleutel

                            Heb jij misschien sleutel ervaring? ik heb namelijk geen gereedschap of iets om iets vast te zetten

                            ik heb wel gereedschap ,als je er niet uitkomt wil ik best wel is kijken voor je .

                            het is normaal dat je em op een geven moment niet verder met de hand kan draaien ,de spanning van de veren staat er dan op wat het draaien moeilijker maakt ,vuil en, roest op het schroefdraad maakt draaien ook moeilijker.

                            heeft de monteur na gemeten of alle dempers even hoog stonden?
                            want dat is wel belangrijk voor de wegligging .

                            doe je motorkap open en, duw je auto op en neer ,kijk dan gelijk naar de moer op je veerpoot die zit onder een plastiek dopje misschien zie je dan of die los zit en, misschien kan je dan ook wel het gebonk horen en lokaliseren .
                            als je de auto omhoog krik kijk dan gelijk of je dempers lek zijn,je ziet dan nattigheid/olie op je demper en, kijk ook of je veren nog heel zijn.

                            #18180781
                            spijkerjr
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 September 2007

                              Kijk even naar je Stabistang die van links naar rechts gaat ;) Mijn astra station was heel laag met ingekorte stab. verbindingstangen. Met te lange stab verbindingstangen raakte de stabistang zelf de carosserie!! Geeft een hoop kabaal, heb eventueel nog instelbare verbindingstangen omdat hij weer verhoogt is.


                              Stangen zijn inmiddels netjes schoongemaakt ingevet en voorzien van nieuwe rubbers (geen speling!!)

                              #18180782
                              Shane_Astra_g
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                12 December 2012

                                Hey bedankt voor de tip. Zondag ga ik bij b07 langs, hij was bereid even een kijkje te nemen. Zal daar gelijk naar laten kijken

                                #18180783
                                miral astra
                                  Lid sinds:
                                  9 June 2010

                                  veel mensen vergeten de auto na verlagen ( dus nieuw verlaging setje) te monteren daarna te laten uitlijnen. als je de auto na het monteren/demonteren niet heb laten uitlijnen heb je natuurlijk ook een waardeloze weg ligging.

                                  is dat niet de zelf de als die van jouw, maar dan wat ouder :D

                                  #18180784
                                  Shane_Astra_g
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    12 December 2012

                                    Auto is direct erna uitgelijnd. Die opd e foto lijkt op de mijne. Er staat op mijn veren evo1010. De jouwe ziene r wel heel erg gebruikt uit :jerry ik dacht dat je het over die blauwe had. Hoe zijn die veren slap geworden :wtf

                                    #18180785
                                    spijkerjr
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      30 September 2007

                                      Uitlijnen is uiteraard belangrijk na verlagen maar zou niet mogen bonken als hij nog niet uitgelijnd is :angel

                                    17 berichten aan het bekijken - 26 tot 42 (van in totaal 42)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.