Astra g TA technix schroefset (vraag) Probleem is er nog!

Forumindex Forums Modellen Astra Astra g TA technix schroefset (vraag) Probleem is er nog!

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 42)
  • Auteur
    Shane_Astra_g
    Deelnemer

Hallo,

Heb sinds kort een tweedehandse schroefset van TA technix onder mijn auto. Nu heb ik een paar vragen hierover:

1. Bij het wegrijden is er een hele lichte gebonk achter elkaar aanwezig aan de voorkant van de auto, dit is alleen hoorbaar met radio uit. Wanneer ik eenmaal rij is dit geluid niet meer aanwezig. iemand van het forum gaf aan dit ook wel te hebben. Vroeg me af of meer mensen dit ervaren.

2. Gister reed ik op een hoofdweg waar een soort van heuveltje aanwezig was(leek meer op een drempel :thumbdown) toen ik hier met 50 overheen ging hoorde ik voorop een harde knal :wtf. Is dit de schokker die doorslaat? of kwamen mijn voorwielen gewoon tegen de wielkast aan. de auto is ongeveer 6cm verlaagd voorop. En rij met 205 40 17. Heb krap 2 vingers ruimte tussen band en rand wielkast.

Oja, ik heb nu verlagingsveren van het merk AP over 40/30 er zit nog garantie op. Heb ze ongeveer 7 maanden onder mijn auto gehad.

gr.(schroefset groentje)

marijnl1988
      Deelnemer

Ik heb zelf eens app schroefsetje
        Deze setjes zijn het zelfde als die van een kw schroefsetjes
        Vergelijk ze maar eens je zult geen verschil zien op de kleuren naar
        Daarom ook gekozen voor de app setje zit namelijk geen verschil in.
        Staat internet mee vol over deze 2 setjes en ze vergelijken ze ook

Bij het weg rijden en je hoort een soort bonk is niet goed !!
        Dat heeft een teken dat er iets los zit of de zuigers spelling hebben.

Als je banden aanlopen merk je dat gelijk bij een hobbel of een drempel

Het zou een schaaf geluid maken en geen bonk geluid.
        Bon geluid kan leiden tot inderdaad niet verder in gedrukt kunnen worden

FKsport
        Deelnemer

Heb je het wel goed gemonteerd? Dat wil zeggen de goede montage volgorde.
          Je moet de toplagers altijd weer monteren in de goede volgorde en wat modificeren aan het toplager, doe je dit niet dan gaat het zeker van alle kanten bonken. Ik heb ook TA te hnix schroefset en super tevreden :)

Zie hieronder de montage volgorde, met links het toplager:

Shane_Astra_g
          Deelnemer

Een monteur heeft het geplaatst. Hij heeft ook die toplager gezet. Eerst iets weggehaald ofzo. Kun je wat duidelijker zijn wat betreft de juiste volgorde. Dan kan ik dit ook zeggen tegen die monteur.

Dus aan jou reactie te zien heb jij geen lichte gebonk bij het wegrijden? En heb jij wel is door een kuil of iets gereden dat je een flinke klap hoort. Alsof de demper door de motorkap komt :jerry

FKsport
            Deelnemer

Op de foto zie je de onderdelen en hoe het in zijn geheel gemonteerd gaat worden.
              Het klapt absoluut niet :) het rijd gewoon prima zonde enig probleem :D

Je moet inderdaad van het toplager een deel verwijderen (het plastic deel) om te zorgen dat het allemaal gemonteerd kan worden.

Rustig of hard over een drempel, hoor er niets van ;) :afro

Shane_Astra_g
              Deelnemer

Hmm misschien heeft die klap ook te maken met hoe laag het geschroeft zit. Ik zal die monteur wel eve dat plaatje laten zien.

Bedankt voor de info :jerry

FKsport
                Deelnemer

Geen dank..

Ik heb het schroefset op de laagst mogelijke stand aan de voorzijde..wel compleet met de hulpveer er nog tussen. (Heb dus mniks aangepast aan het schroefset, gewoon monteren en dan draaien tot laagste standje :)

Kijk anders eens in dit topic, dat verklaart ook meer :)
                  Zie onderstaande link:

viewtopic.php?f=5&t=173912

Shane_Astra_g
                  Deelnemer

Dus als ik het goed zie zit bovenop de schroefset 3 onderdelen? Toplager iets eronder en daar weer iets onder king:

FKsport
                    Deelnemer

Van bovenaf in de motorkap zie je de draadstang met de moer erop, daarna onder het plaatwerk zit de lagering (de standaard moet je doorboren en demonteren zodat je de “bus” als het ware kwijt bent, daaronder zit weer een ring en dan komt de eerste veer… Onder deze eerste veer zit de hulpveer… Dan komt er weer een ring welke je kan verstellen op de schroefdraad (een schroefsetje :D :D)

En daarna uiteraard de 2bouten voor bevestiging aan de draagarmen ;)

Vannos
                      Deelnemer

@Shane_Astra_g wrote:

Hallo,

Heb sinds kort een tweedehandse schroefset van TA technix onder mijn auto. Nu heb ik een paar vragen hierover:

1. Bij het wegrijden is er een hele lichte gebonk achter elkaar aanwezig aan de voorkant van de auto, dit is alleen hoorbaar met radio uit. Wanneer ik eenmaal rij is dit geluid niet meer aanwezig. iemand van het forum gaf aan dit ook wel te hebben. Vroeg me af of meer mensen dit ervaren.

2. Gister reed ik op een hoofdweg waar een soort van heuveltje aanwezig was(leek meer op een drempel :thumbdown) toen ik hier met 50 overheen ging hoorde ik voorop een harde knal :wtf. Is dit de schokker die doorslaat? of kwamen mijn voorwielen gewoon tegen de wielkast aan. de auto is ongeveer 6cm verlaagd voorop. En rij met 205 40 17. Heb krap 2 vingers ruimte tussen band en rand wielkast.

Oja, ik heb nu verlagingsveren van het merk AP over 40/30 er zit nog garantie op. Heb ze ongeveer 7 maanden onder mijn auto gehad.

http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m731300042-astra-g-verlagingsveren-ap-garantie.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;

gr.(schroefset groentje)

Had een maand mijn TA-technix schroef set er onder en begon geleidelijk aan gebonk te horen net als of er iets los stond. Vooral als ik hem in de ochtend meenam en de garage uit reed
                        Ligt gebonk., Het zat naar mijn weten 100% in de veerpoten. Contact gehad met het bedrijf en heb 2 nieuwe gekregen sinds dien is het weg :D

Shane_Astra_g
                        Deelnemer

Hallo,

Alweer een tijdje verder en het geklap aan de voorkant is er nog. Ik word er onderhand beetje gek van. Ik kan niet achterhalen waar het aan ligt.

Zoals eerder gezegt bij een drempel of een kuil in de weg(waar je normaliter gewoon met 50 overheen kan) Is er een harde knal voorrop hoorbaar.Alsof de demper niet verder ingedrukt kan worden.

Nu heb ik mijn schroefset(ta-technix met vele andere astra g rijders(ook ta technix) vergeleken en er valt me toch het 1 en ander op.

Dit is mijn schroefset voorrop:

En dit zijn een paar voorbeelden van andere g rijders

er zit duidelijk een verschil, die van mij heeft een stofkap die andere niet en ik zie om de stang heen een soort van rubbere iets, bij mij niet. Volgensmij heb ik wel een bumpstop. Schroefset staat niet op zijn laagst nog best veel schroefdraad over. Iemand enig idee wat dit kan zijn!! :wtf :wtf :puke

Shane_Astra_g
                          Deelnemer

:agent

sjoerdie
                            Deelnemer

de knal klinkt mij als een schokbreker die in zijn eind knalt.

zijn de schokbrekers niet gewoon gaar?

en waarom niet een nieuw setje kopen, kosten de kop niet meer tegenwoordig.

200euro ben je een heel eind.

b07

als ik naar de foto van jou demper kijk ,dan valt me op dat het witte schuimrubber boven op je zwarte stofhoes zit ,dat witte rubber hoort namelijk in de zwarte stofhoes te zitten en niet er bovenop.

Shane_Astra_g
                                Deelnemer

@sjoerdie wrote:

de knal klinkt mij als een schokbreker die in zijn eind knalt.

zijn de schokbrekers niet gewoon gaar?

en waarom niet een nieuw setje kopen, kosten de kop niet meer tegenwoordig.

200euro ben je een heel eind.

Ik heb deze schroefset nog niet zolang(tweedehands) Hoe kan ik erachter komen of ze gaar zijn? qua rijgedrag merk ik niks ligt strak op de weg. 200 euro weer aan uitgeven heb ik helaas niet

Shane_Astra_g
                                  Deelnemer

@b07 wrote:

als ik naar de foto van jou demper kijk ,dan valt me op dat het witte schuimrubber boven op je zwarte stofhoes zit ,dat witte rubber hoort namelijk in de zwarte stofhoes te zitten en niet er bovenop.

Hoi,

bedankt voor je reactie. Wat is de functie van dat witte ding? Ik dacht dat het een bumpstop was. WEet jij 100% zeker dat het in de stofkap hoort? Zou dit die knal kunnen veroorzaken?

Ik had een monteur gevraag die stofkap en schuim naar beneden te schuiven. zie foto. na het terugzetten op de grond schuift alles weer vast naar boven

Als je mijne vergelijkt met die andere schroefset zit er ook 2 rubbere dingen. die van mij heeft dat niet. Kan ik niet van mijn oude orginele demper eraf halen en op de mijne zetten, of gaat dat niet goed dan.

sjoerdie
                                    Deelnemer

Dat die bumpstop niet in de stofkap zit maakt niet uit voor de werking ervan.

Dat is het rare, als die erop zit kan de demper niet in zijn eind knallen.

Dus moe je het ergens anders zoeken denk ik.

Zijn de schotels en lagers zeker weten goed gemonteerd

Shane_Astra_g
                                      Deelnemer

ok,

dus dat witte ding is een bumpstop. Waarom knalt ie dan er nog doorheen :???: Ik heb het laten monteren door een monteur. Ik kan helaas niet bevestigen of hij het 100% goed heeft gedaan. Hij heeft de toplager gemodificeerd en teruggezet.

Waarom verschilt mijn schroefset zoveel met die van iemand anders :puke die heeft namelijk aan beide kanten een zwarte rubber ding. Jammer dat ik zelf niet handig ben, dan had ik die zooi er even onderuit gehaald. Nu kost het me alleen maar geld en is de kans groot dat het nog aanwezig blijft.

beurjean

Wat zit daar onderin op de een na laatste foto? Is dat een gebroken winding? Ligt je de bevestigingsbout van je einddemper niet op je achteras te klappen?

turbootje
                                          Deelnemer

250 om precies te zijn. heb je een nieuw set ;)

miral astra

ik heb ook ta technix gehad, heb de set nu op zolder liggen. omdat de veer te slap was APK afkeur :cry

dit is een ander merk, maar het lijkt opelkaar.

ff voor jouw info, de witte ding waar ze het over hebben zit goed hoor, zie maar mijn foto.

miral astra

gewoon ff een vraag, heb jij dat lager vervangen voor de 1 die in het set erbij zat? het viel mij op dat de lager eigenlijk al half was voordat het geplaatst was. dus ik heb nieuwe lagers erin gezet en niet die van de set. lagers bedoel ik de toplager

b07

schijnt inderdaad normaal te zijn voor sommige modellen dat het witte rubber boven de stof hoes zit ,echter heb ik zelf nog nooit een set gezien/gemonteerd waar die er bovenop zat

maar kom ook plaatjes tegen van technix waar die niet boven de stof hoes zit

zit de bout bovenop je toplager wel vast?

als je de auto omhoog krikt zitten de veren dan vast in je demper op kan je ze heen en weer of ,op en neer bewegen?

van goedkope schroefsetjes willen de veren wel eens los gaan zitten als je ze te ver naar beneden draait,dat kan ook bonkent geluid veroorzaken met in en,uit veren.

mayhem

@marijnl1988 wrote:

Ik heb zelf eens app schroefsetje
                                                    Deze setjes zijn het zelfde als die van een kw schroefsetjes
                                                    Vergelijk ze maar eens je zult geen verschil zien op de kleuren naar
                                                    Daarom ook gekozen voor de app setje zit namelijk geen verschil in.
                                                    Staat internet mee vol over deze 2 setjes en ze vergelijken ze ook

Dat is niet helemaal waar , een hamburger is ook geen biefstuk enkel omdat het wel van hetzelfde beest komt.
                                                    AP is niet gelijk aan KW ook al wordt het wel door een subafdeling van KW geproduceerd.

KW – Top of the line, stainless steel, plastic spring perches (corrosion resistant), best quality internal components, twin tube, most comfortable ride, helper springs, TUV approved, enough said

Weitec – Mid range, galvanised steel, plastic spring perches (corrosion resistant), internals reported to be near as good as KW but not confirmed if they are actually the same, twin tube, ride quality comparable to KW, helper springs, TUV approved

AP
                                                    – Base range, zinc plated, anodised metal spring perch, lowest grade internal components, harder springs, reported to have the harshest ride quality, helper springs, TUV approved

b07

klopt AP gebruikt minder duurzame onderdelen ,ik heb zelf een AP setje onder me subaru en merk geen verschil met de dubbel zo dure KW set in rijgedrag dus de keuze was voor mij niet zo moeilijk, voor het geld dat je er voor betaald heb je een hele goede set ,is geen chineese stuiter troep en,het rijd best comfortabel .
                                                      heb em zelf ingespoten met meerder lagen blanke lak en na 1 jaar is die nog steeds als nieuw.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 42)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.