Forumindex › Forums › Modellen › Astra › astra g stuurd niet lekker
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 augustus 2015 om 22:20 #18293195
@Opeltje17 wrote:
Wie zegt dat ik me rijbewijs niet heb dan??
En hoezo veel speling op de band :wtf
Een vrachtwagen hoort net zo goed als een luxe wagen uitgelijnd te worden.
probeer eens een vrachtwagen de hoek om te rijden als een luxewagen met een redelijke gang.. denk dat je je baas kan bellen voor een bergingswagen.. er zit nogal een lap rubber tussen de velg en de weg… ondanks dat er 8,5 bar aan lucht in zit…
je voelt het minder in een vrachtwagen dan in een auto… en er rust een degelijke massa op die je met een luxewagen niet kunt evenaren…
maar het zij zo.. jij doet jouw ding.. ik doe de mijne.. en staat het je niet aan.. fijn voor je.. zoek je een ander..10 augustus 2015 om 22:23 #18293196Dit wordt erg off-topic jongens….
Sent from my SM-P900 using Tapatalk
10 augustus 2015 om 22:26 #18293197On-topic:
Altijd uitlijnen… waarom? Omdat de schroefdraad nooit 100% gelijk is op de vervangende stuurkogel dus zal altijd afwijken van de “originele”.
Het verschil hoeft niet groot te zijn, maar is er welSent from my SM-P900 using Tapatalk
11 augustus 2015 om 09:00 #18293198@Arjontje, Mijn excusses dan heb ik het niet goed gelezen. Ik was er vanuit gegaan dat het om de stabilisator stang ging en niet de spoorstangeind/stuurkogel die zou ik ook altijd na vernieuwen laten uitlijnen. sorry niet goed gelezen. :thumbup
@arjontje wrote:
@Dolby wrote:
Uitlijnen is totaal niet nodig. Want de stabilisator stang is alleen extra. Als je de stabilisator stang los haalt gebeurd er niks met de stuur richten of wat dan ook. Ik heb zelfs mijn abs sensor vervangen en een nieuw gemonteerd. En daarna de auto laten uitlijnen en was allemaal voor niks geweest. Want alles was nog perfect inorde. zonde van je geld.
Ze hebben het niet over een stabilisator stang maar een spoorstangeind/stuurkogel.
Als je de ophanging of stuurinrichting los hebt gehad altijd uitlijnen. Een fuseekogeltje(alleen de kogel uit het fusee) even los en weer vast) is het niet nodig.
Maar ga je fuseestukken los halen schokdempers los halen enz., is uitlijnen zeker aan te raden.
11 augustus 2015 om 20:56 #18293199Ik kan mijn voorwielen wel uitlijnen als het niet te ver uit elkaar ligt de maat, het probleem is dat het stuur er scheef in komt, maar ik zal zeggen hoe je proef ondervinding je wielen kan afstellen, als je gaat rijden moet je kijken en voelen wat de auto doet als ie zoekt dus niet in het spoor blijft dan staan de wielen te ver naar buiten toe-spoor noemen ze dat, dus de wielen moeten meer toe-spoor hebben, als je een halve slag draait dan is dat veel, dus het gaat niet om een paar hele slagen, maar halve of driekwart slag, en dan weer rijden en kijken en voelen wat er nu weer gebeurd als het goed is blijf je auto in het spoor rijden met een af en toe een heeele kleine correctie dan is het goed, maar als de auto kaars recht door gaat welke richting ook ( dus schuin over de weg) waar ie moeilijk is uit te krijgen ja dan hebt ie te veel toe-spoor :( ja je moet elke keer wat aan je wielen draaien links en rechts anders staat het wiel straks scheef, dus het gaat om een klein beetje toe-spoor, als ik hem had laten uitlijnen en voelt dat ie te los stuurde dan draai ik heb bv. een achtste slag naar binnen dan stuurt ie wat vaster.
Ja het hele afstel gedoe is puur een compromis de weg is ook nooit recht en er zijn altijd bochten en dan weer meer gewicht in de auto
maar het gaat alleen als alles geen speling vertoont, gewoon proberen.12 augustus 2015 om 01:12 #18293200dat gaat niet werken, je kan niet zomaar aan je spoorstang gaan draaien zonder na te meten, ook niet door te gaan test rijden, ik kan je vertellen dat mij auto met 2 mm uitspoor per kant nog steeds kaars recht rijd als ik me handen los laat.
als je zelf je sporing wil afstellen moet je het stuur recht zetten en, een draad langs je wielen spannen en meten, zo doe ik het al jaren zonder problemen.
voorbeeld:
https://www.youtube.com/watch?v=wjZUu_d08t8″ onclick=”window.open(this.href);return false;
als je het draad gaat neerzetten meet dan vanaf de wielnaaf en, niet zoals in het filmpje aan de achter/voorkant van de velg want als je sporing niet op 0 staat, dan staat je lijn ook niet recht, het afstellen meet je natuurlijk wel weer aan de voor en achterkant per velgelke keer als je iets versteld moet je het wiel van de grond krikken en, daarna weer laten zakken en, na meten als je dat niet doet krijg je geen juiste meeting, het wiel moet namelijk vrij kunnen bewegen als je wat verdraait en, dat gaat niet als het gewicht op de band drukt
12 augustus 2015 om 05:20 #18293201Waarom zo liggen te kutten?
Geef gewoon die paar tientjes uit, is het zo gepiept en weet je ook dat het goed is…
Ik vind dit allemaal “gevaarlijk” advies hoor. Vooral van hennes.Sent from my SM-P900 using Tapatalk
12 augustus 2015 om 11:24 #18293202omdat het geld spaart, is namelijk gratis en, als je zoals ik zoon 3 keer per jaar je auto uitlijnd schilt dat een hoop geld, ik raak nog wel eens een stoepje met driften namelijk :wink:
uitlijnen is geen kunst en, ook niks gevaarlijks aan als je de tijd neemt, alles goed vast zet en nameet.
het laten uitlijnen in een goede garage is natuurlijk wel nauwkeuriger die meten in minuten/graden dat is preciezer dan zelf meten in mm.
heel veel bedrijven kunnen niet goed uitlijnen ze zijn niet nauwkeurig/slordig/gehaast, heb al vaker gehad dat het ene wiel heel anders stond dan het andere dan zeggen ze vaak acht dat kan geen kwaad valt binnen de marge, heb al meerder keren gehad dat me camber bouten niet goed waren vast gezet, en de ontelbare keren dat ik moest uitleggen hoe camberbolts werken, er is namelijk niks standaard aan mij onderstel, ik moet ook geen standaard uitlijning hebben, en daar weten een hoop bedrijven niet mee op te gaan dus de tijden dat ik betaal voor een slechte uitlijning zijn voorbij12 augustus 2015 om 11:39 #18293203@b07 wrote:
omdat het geld spaart, is namelijk gratis en, als je zoals ik zoon 3 keer per jaar je auto uitlijnd schilt dat een hoop geld, ik raak nog wel eens een stoepje met driften namelijk :wink:
uitlijnen is geen kunst en, ook niks gevaarlijks aan als je de tijd neemt, alles goed vast zet en nameet.
het laten uitlijnen in een goede garage is natuurlijk wel nauwkeuriger die meten in minuten/graden dat is preciezer dan zelf meten in mm.
heel veel bedrijven kunnen niet goed uitlijnen ze zijn niet nauwkeurig/slordig/gehaast, heb al vaker gehad dat het ene wiel heel anders stond dan het andere dan zeggen ze vaak acht dat kan geen kwaad valt binnen de marge, heb al meerder keren gehad dat me camber bouten niet goed waren vast gezet, en de ontelbare keren dat ik moest uitleggen hoe camberbolts werken, er is namelijk niks standaard aan mij onderstel, ik moet ook geen standaard uitlijning hebben, en daar weten een hoop bedrijven niet mee op te gaan dus de tijden dat ik betaal voor een slechte uitlijning zijn voorbijDus je rijdt (driften niet, Astra heeft geen achterwielaandrijving) tegen stoepranden aan, en dat los je op door uit te lijnen?
En je gaat niet naar garages omdat ze niet nauwkeurig uitlijnen en doe je het maar zelf zonder enige apparatuur? Knap dat je zonder enkele meetapparatuur accurater een auto kan uitlijnen dan een garage met een complete meetinstallatie.
12 augustus 2015 om 11:50 #18293204inderdaad geen Opel, dat doet er ook niet toe.
goed lezen, ik citeer:
het laten uitlijnen in een goede garage is natuurlijk wel nauwkeuriger die meten in minuten/graden dat is preciezer dan zelf meten in mm.zelf je sporing stellen met een draad is nauwkeurig genoeg om je wielen gelijk te zetten dat ze niet scheef slijten en, goed sporen.
als je een stoep aantikt is de kans groot dat je wiel niet meer goed staat dus ja dan zet ik em zelf weer goed als dat nodig is.
12 augustus 2015 om 14:18 #18293205@b07 wrote:
inderdaad geen Opel, dat doet er ook niet toe.
goed lezen, ik citeer:
het laten uitlijnen in een goede garage is natuurlijk wel nauwkeuriger die meten in minuten/graden dat is preciezer dan zelf meten in mm.zelf je sporing stellen met een draad is nauwkeurig genoeg om je wielen gelijk te zetten dat ze niet scheef slijten en, goed sporen.
als je een stoep aantikt is de kans groot dat je wiel niet meer goed staat dus ja dan zet ik em zelf weer goed als dat nodig is.
lezen is en blijft lastig voor sommige.. :swear :swear
12 augustus 2015 om 17:48 #18293206@bart-gsi wrote:
@b07 wrote:
inderdaad geen Opel, dat doet er ook niet toe.
goed lezen, ik citeer:
het laten uitlijnen in een goede garage is natuurlijk wel nauwkeuriger die meten in minuten/graden dat is preciezer dan zelf meten in mm.zelf je sporing stellen met een draad is nauwkeurig genoeg om je wielen gelijk te zetten dat ze niet scheef slijten en, goed sporen.
als je een stoep aantikt is de kans groot dat je wiel niet meer goed staat dus ja dan zet ik em zelf weer goed als dat nodig is.
lezen is en blijft lastig voor sommige.. :swear :swear
Haha
12 augustus 2015 om 17:51 #18293207:D
12 augustus 2015 om 21:12 #18293208IK zou zeggen als je der geen verstand van hebt en er geen gevoel in heb ,laat hem dan maar bij een specialist afstellen, ik heb hem wel eens bij kwik fit gebracht en ik stapte in me auto en hij stuurde van geen meter meer, der zal wel iets zoals dat de spoorstang kogel niet meet oké waren maar ze stellen hem wel af zogenaamd nee dat zeg ook niet alles en zoiets zien ze niet, maar wel 65-70 euro vragen en als je niet uitkijkt dan staat je stuur ook nog scheef :???:
12 augustus 2015 om 21:17 #18293209kwik fit is over het algemeen kut… dan is hier op het forum wel bekend.. maar je hebt ook euromaster, profil tirecentre en de zzp bandenhallen die dat voor je kunnen
13 augustus 2015 om 10:07 #18293210Uitlijn controle euromaster €34,94
Bent u niet zeker of uw auto uitgelijnd dient te worden?
Dan is het mogelijk om een uitlijncontrole uit te laten voeren.
Wanneer blijkt dat uw auto uitgelijnd dient te worden kunt u het verschil in prijs bij betalen op de vestiging.Uitlijnen €55,00
14 augustus 2015 om 07:37 #18293211Tijdje geleden mijn auto laten uitlijnen i.v.m. 2x nieuwe banden heb gekocht en gemonteerd. Had een tijdje daarvoor namelijk zelf
een nieuwe wielnaaf met ABS sensor gemonteerd rechtsvoor. Omdat mijn abs sensor kapot was.Auto Uitlijnen:
Achterkant:
Voorkant:
Zijkant:
Waardes:
Was achteraf zonde van mijn geld want het was niet nodig geweest. Hij heeft namelijk niets hoeven aan te passen. Ik heb voor het uitlijnen
€50 moeten betalen.14 augustus 2015 om 09:42 #18293212Meestal is het niet nodig als je alleen maar nieuwe banden laat monteren, als ze er om liggen dan kan je voelen of ie goed stuurt en dan kan je hem nog laten uitlijnen als het nodig mocht zijn.
14 augustus 2015 om 10:15 #18293213Hoi, Jongens
Ik heb hier ook zo een wonen, die zo zeker is van zijn gelijk!, en vol bleef houden dat de auto niet uit gelijnd hoefde te worden!,
na verschillende reparaties!, 3 sets banden in een half jaar tijd!, belachelijk gewoon!
De buurman is een man die alles maar gelooft!Toen heb ik eens aan de buurman gevraagd mag ik er eens een rondje mee rijden?
Ik ben meteen naar het station toe gereden en op mijn kosten een uitlijn controle laten doen.
Nou!, van de uitslag, werd ik heel verdrietig, laten we het daar maar op houden!, dan blijft het netjes.
Helaas heb ik geen verslag net als Dolby, heb ik eigenlijk spijt van, dat had ik moeten doen!.Ik wil verder niemand tegen spreken, of in mijn harnas jagen, met zijn ervaringen!, maar het bedrag van een controle of uitlijnen vindt ik persoonlijk niet opwegen tegen de (DEGELIJKE banden) prijzen!
14 augustus 2015 om 13:37 #18293214@computerbug wrote:
Hoi, Jongens
Ik heb hier ook zo een wonen, die zo zeker is van zijn gelijk!, en vol bleef houden dat de auto niet uit gelijnd hoefde te worden!,
na verschillende reparaties!, 3 sets banden in een half jaar tijd!, belachelijk gewoon!
De buurman is een man die alles maar gelooft!Toen heb ik eens aan de buurman gevraagd mag ik er eens een rondje mee rijden?
Ik ben meteen naar het station toe gereden en op mijn kosten een uitlijn controle laten doen.
Nou!, van de uitslag, werd ik heel verdrietig, laten we het daar maar op houden!, dan blijft het netjes.
Helaas heb ik geen verslag net als Dolby, heb ik eigenlijk spijt van, dat had ik moeten doen!.Ik wil verder niemand tegen spreken, of in mijn harnas jagen, met zijn ervaringen!, maar het bedrag van een controle of uitlijnen vindt ik persoonlijk niet opwegen tegen de (DEGELIJKE banden) prijzen!
Na bepaalde reparaties is het idd nodig om uit te lijnen, al denken sommige dat het natte vinger werk is. :sleeping
19 augustus 2015 om 20:08 #18293215Vandaag mijn nieuwe onderdelen laten onder zetten, maar tot schrik waren het toch niet de spoorstang einden maar het stuurhuis zelf, ja das balen, dus is er iemand die een niet al te dure stuurhuis voor mijn heeft, maar en goede gebruikt e mag ook, alleen weet ik nog niet welk merk er onder lig maar mijn kent. is 71-ll-ls 2003 station
20 augustus 2015 om 02:26 #18293216http://www.mijnautoonderdelen.nl/stuurhuis-era-benelux-SR2784.html” onclick=”window.open(this.href);return false; stuurhuis generatie 2 ( vlak lichaam)
http://www.mijnautoonderdelen.nl/stuurhuis-era-benelux-SR2731.html” onclick=”window.open(this.href);return false; stuurhuis generatie 1
http://www.mijnautoonderdelen.nl/stuurhuis-era-benelux-SR2776.html” onclick=”window.open(this.href);return false; stuurhuis systeem: delhpialle 3 zijn passend op je kenteken.. maar ik weet zo niet welke er specifiek op je auto past qua model en systeem.. misschien dat andere astra rijders/opel kenners daar jouw bij kunnen helpen.. de prijzen van boven staan zitten tussen de 360 en 400 euro per stuk… vind ik op zich wel mee vallen voor wat je krijgt.. bijvoorbeeld een stuurhuis van een omega zit je rond de 650 euro..
20 augustus 2015 om 10:18 #18293217Ja 400 euro is wel wat duur ik zie nu op het internet er 1 van 0ngeveer 308, euro, maar ik moet er onder om te zien welk merk ik heb zeiden ze http://www.123autoparts.nl/onderdelen/84/opel/3406/astra_g_stationwagen_f35_/15344/1×6/100012/stuurdelen/286/stuurhuis” onclick=”window.open(this.href);return false;
20 augustus 2015 om 11:59 #18293218zijn de zelfde als van die linkjes die ik gepost heb… maar dan nog iets goed koper.. allen zit je met de zelfs vraag… welke variant past..
20 augustus 2015 om 12:38 #18293219http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/ophanging-en-onderstel/m953455649-stuurhuis-opel-astra-g-1-6s.html?c=1f6123406d618e4dfc07bc3e0818a26e&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
als het goedkoop moet zijn hier voor 75 euro een stuurhuis voor een Astra G, wat allemaal wel of niet past weet ik niet.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.